مشروح اخبار


» بی خیال پاستوربهشت رو بچسب! /تقلای اصولگرایان برای رسیدن به شورای شهر



 اصولگرایان دیگر اصولگرایان نیستند بلکه چند طیف هستند که همانند رقیب برای تصاحب کرسی‌های قدرت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در برخی موارد رفاقت‌های گذشته جای خود را به رقابت‌هایی می‌دهد که شاید هیچ‌گاه در گذشته تصور آن را نداشتند.


راک نیوز - اصولگرایان! اصولگرایان دیگر اصولگرایان نیستند بلکه چند طیف هستند که همانند رقیب برای تصاحب کرسی‌های قدرت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در برخی موارد رفاقت‌های گذشته جای خود را به رقابت‌هایی می‌دهد که شاید هیچ‌گاه در گذشته تصور آن را نداشتند. تمام این طیف‌ها اما درباره یک موضوع دارای اشتراک هستند و آن هم احتمال بالای پیروزی روحانی در انتخابات ۹۶ است. در چنین فضایی تنها اقدامی که می‌توانند برای اثبات زنده بودن سیاسی خود انجام دهند کری خوانی است که البته خودشان می‌دانند هدفشان از این اقدامات و تخریب‌های جریان اعتدالی و اصلاح‌طلبی چیست! طیف‌های اصولگرا در عوض سعی خواهند کرد تا در انتخابات‌های شهر و روستا بازنده بزرگ نباشند. روزپنجشنبه که نشست مشترک دبیران و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با موضوع انتخابات‌ آتی ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد، محمدرضا باهنر دبیرکل این تشکل اصولگرا به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت. فارس نوشت؛ باهنر به تحلیل آرایش سیاسی انتخابات سال ۹۶ پرداخت و بر لزوم وحدت جریان‌های مختلف اصولگرایی تاکید کرد. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: نگاه‌ها در انتخابات شوراها باید به توانمندی‌های افراد باشد و حتی‌المقدور از نگاه‌های صرف سیاسی در این حوزه پرهیز نمود.

شورای شهر مسیر بازگشت به قدرت

از سویی دیگر باید توجه داشت که اصولگرایان تجربه بازگشت به قدرت از بهشت را دارند. از سال ۷۶ کرسی‌های قدرت در اختیار اصلاح‌طلبان قرار گرفت و اصولگرایان به تدریج درسال ۸۰ خود را آماده بازگشت به قدرت کردند، چنان که در انتخابات شورای شهر سال ۸۱ با نام آبادگران جوان پیروز انتخابات شورای شهر شدند که البته اختلافات درونی اصلاح‌طلبان هم یک امتیاز برای اصولگرایان شد. در سال ۸۲ انتخابات مجلس هفتم برگزار شد و اصولگرایان توانستند اکثر کرسی‌های مجلس را تصاحب کنند و در سال ۸۴ با پیروزی احمدی نژاد که از حمایت اصولگرایان سود می‌برد چرخه موفقیت این جریان سیاسی کامل شد. اکنون هم به نظر می‌رسد اصولگرایان درصدد تکرار همین چرخه هستند بنابراین کمتر خود را درگیر انتخایات ریاست جمهوری دوازدهم می‌کنند.

اصلاح‌طلبان آماده کسب پیروزی بعدی

البته در این میان اصلاح‌طلبان هم علاوه بر رصد فعالیتهای انتخاباتی رقیب، تلاش خود را برای حضور در بهشت آغاز کرده‌اند. چند روز پیش بود که رئیس کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان با بیان اینکه کاهش کاندیداها برای انتخابات شورای شهر در استان تهران منجر به افزایش رقابت بین نامزدهای احتمالی برای دوره آینده خواهد شد، عنوان کرد: بنابر مصوبه مجلس نهم تعداد اعضای شورای شهر در تهران کاهش یافته است و بنابراین رقابت بین کاندیداهای احتمالی افزایش خواهد یافت، اما شورای سیاست‌گذاری و کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاحات درباره این موضوع فعالیت می‌کند و ممکن است دو لیست برای انتخابات شورای شهر در تهران ارائه شود که ۸۰درصد آن دو لیست با یکدیگر مشترک باشند. محسن رهامی ادامه داد: اما ما به دنبال این هستیم که مانند انتخابات شورای شهر چهارم و انتخابات مجلس دهم با یک لیست واحد وارد میدان شویم و می‌کوشیم که همه احزاب حاضر در جریان اصلاحات و طرفداران دولت و حزب اعتدال و توسعه را با خود همراه کنیم.

/آرمان



تاریخ انتشار : 20 آذر 1395 11:19



» اخبار مرتبط:

  • عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود:تلاش فراکسیون امید برای تداوم پیروزی‌های جری ...
  • دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:احمدی‌نژاد از ورود به انتخابات منع شد
  • اگر،"فائزه "برای پیروزی اصلاح طلبان درانتخابات مجلس
  • روایتی از از حکم حکومتی رهبری درباره برجام
  • اصولگرایان دست به دامن اصلاح‌طلبان!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler