مشروح اخبار


» تلویزیون باعث مرگ زودرس می‌شود،



مردمان زیادی هستند که در سراسر دنیا به تماشا کردن اغراق آمیز تلویزیون معتاد شده‌اند. دقیقا به همین دلیل است که اگر احیانا شما هم یکی از این افراد هستید بهتر است کمی رویتان را از صفحه تلویزیون برگردانید و اثرات مخرب زیاده‌روی در تماشای آن را با دقت بررسی کنید.


مردمان زیادی هستند که در سراسر دنیا به تماشا کردن اغراق آمیز تلویزیون معتاد شده‌اند. دقیقا به همین دلیل است که اگر احیانا شما هم یکی از این افراد هستید بهتر است کمی رویتان را از صفحه تلویزیون برگردانید و اثرات مخرب زیاده‌روی در تماشای آن را با دقت بررسی کنید.

به گزارش راك نيوز ؛ بعد از این بررسی درخواهید یافت باید ساعاتی را که کنترل به دست از این کانال به کانال دیگر می‌روید و چشم به صفحه تلویزیون می‌دوزید به حداقل برسانید.

در این مطلب با دلایلی مواجهه می‌شوید مبنی بر اینکه چرا اغراق در تماشای تلویزیون برای سلامت شما به شدت مضر است؛

1- ریسک چاقی مفرط و دیابتی شدن

یکی از جدیدترین تحقیقات بر روی افرادی که ساعات زیادی را مقابل تلویزیون می‌گذرانند نشان می‌دهد آنها در عین حال که تلویزیون تماشا می‌کنند تنقلات بسیاری هم می‌خورند که البته این تنقلات می‌توانند ناسالم هم باشند. آنچه که به مرور زمان بر کیلوهای اضافی چربی شما می‌افزاید و سلامت‌تان را به خطر می‌اندازد.

شما به ندرت می‌توانید یک عشق تلویزیون را پیدا کنید که زمان این را داشته باشد تا در برنامه غذایی‌اش یک تعادل به وجود بیاورد. آنها قاعدتا عمده وقت خود را مقابل تلویزیون می‌گذرانند و خب اوضاع وقتی بدتر می‌شود که آنها حتی زمانی برای ورزش کردن هم اختصاص نمی‌دهند.در این طریقه آنچه که در زندگی شما پیاده می‌شود انباشت چربی‌ها در بدن روی یکدیگر است بدون اینکه اقدامی برای سوزاندن آنها انجام شود. نتیجه همین می‌شود که افراد عشق تلویزیون معمولا در گروه افراد چاق قرار می‌گیرند.

به این ترتیب ترکیب تنقلات و بی‌تحرکی افراد را به سمت چاقی مفرط و به تبع آن دیابتی شدن پیش می‌برد. برخی تحقیقات اخیر نشان می‌دهد هر 4 ساعتی که شما پای تلویزیون می‌نشینید، 3.4 درصد احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

2- عاشقان تلویزیون به سوی مرگ زودرس پیش می‌روند

تحقیق بر روی مردمان جوان نشان داده است نتیجه تماشا کردن بیش از اندازه تلویزیون اتفاقی وحشتناک به نام مرگ زودرس است. این تحقیق که در ژورنال انجمن قلب امریکا منتشر شده است و طی 8 سال روی گروهی از مردم تمرکز کرده می‌گوید افرادی که بیش از 3 ساعت در روز تلویزیون نگاه می‌کنند بیشتر در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.در عین حال افرادی که روزانه کمتر از یکساعت تلویزیون نگاه می‌کنند شانس بیشتری برای زندگی کردن طولانی‌تر دارند.بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید این توصیه را جدی بگیرید و کمتر تلویزیون تماشا کنید.

3- تلویزیون خواب را از شما می‌گیرد

به عنوان یک انسان بدن شما به خواب کافی و استراحت نیاز دارد. تمرکز بیش از اندازه بر روی تلویزیون باعث می‌شود بدن شما در ساعات مورد نیاز خواب را پس بزند. نتیجه‌ای که عایدتان می‌شود خستگی و فرسودگی و البته استرسی است که در طول روز به تبع نخوابیدن همراهتان خواهد بود.

دقیقا به همین دلیل است که به شما توصیه می‌شود هرگز در اتاق خوابتان تلویزیون نگذارید.ضمن اینکه باید خودتان را ملزم کنید تا در ساعت خواب و استراحت تلویزیون را خاموش کرده و استراحت کنید. در غیر اینصورت شما ناخودآگاه مشکلات سلامتی ناشی از فرسودگی روزانه را در خودتان گسترده‌تر کرده‌اید.

4- وقتی زیادی عصبی و خشن می‌شوید

بچه‌ها همواره آنچه را که در تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری می‌بینند درونی می‌کنند. ارتباط نزدیکی بین خشونت و عصبانیت ، استفاده از خشونت‌های رسانه‌ای و حساسیت زدایی بر روی خشونت وجود دارد. حالا این خشونت در بچه‌ها می‌تواند به طرق مختلفی ظاهر شود.بچه‌ها وقتی در معرض تماشای رسانه‌ها در قالب‌های مختلف قرار می‌گیرند این خشونت را به عنوان نتیجه می‌پذیرند.و باور کنید که این بچه‌ها با خشم بزرگ می‌شوند و در نهایت به آدم‌ بزرگ‌های خشن و عصبانی تبدیل می‌شوند که برای جامعه اصلا اتفاق خوبی نیست.

5- تلویزیون افسرده‌تان می‌کند

تنهایی و انزوا یکی از تبعات اعتیاد به تماشای تلویزیون است. تماشای تلویزیون از این منظر هم مضر تلقی می‌شود که می‌تواند افراد را به سمت افسردگی سوق بدهد.در حالیکه مقابل تلویزیون می‌نشینید و کمدی‌ها و برنامه‌های مختلفی را تماشا می‌کنید و فکر می‌کنید حالتان جا می‌آید اما ممکن است کاملا در اشتباه باشید چون اغراق در تماشای برنامه‌های تلویزیون متفاوت از آن چیزیست که شما درباره‌اش فکر می‌کنید.به این فکر کنید که شما وقت کافی برای معاشرت با دیگران نمی‌گذارید و نمی توانید با آنها گفتگو و تبادل نظر کنید. بر همین اساس این توصیه را جدی بگیرید و زمان بیشتری برای معاشرت با دوستانتان بگذارید تا استرس از زندگی شما دور شود. برای اینکار باید از تلویزیون دور شوید.

6- تلویزیون نطق فرزند شما را کور می‌کند

تلویزیون و تکنولوژی مدرن مانند گوشی‌های هوشمند می‌توانند برای فرزندان شما بسیار وحشتناک باشند. قرار دادن فرزند شما در معرض تماشای بیش از حد تلویزیون پیش از 2 سالگی می‌تواند بر روی کلام و زبان باز کردن او تاثیر بگذارد.بر همین اساس است که پدر و مادرها نباید برای سرگرم کردن فرزندشان تلویزیون را در اولویت قرار بدهند.آنچه که مسلم اینکه تماشای تلویزیون در بلند مدت و البته به شکل افراطی برای سلامت افراد خطرناک است. بر همین اساس ضروری است که ساعات تماشای تلویزیون را به حداقل برسانید البته اگر می‌خواهید زندگی سالم و طولانی داشته باشید.



تاریخ انتشار : 10 دی 1395 14:14



» اخبار مرتبط:

  • مرغ خام را نشوید، مسموم می‌شوید
  • مرگ «فرزاد حسنی» در تصادف رانندگی؟! +عکس
  • کانال 2 تلویزیون اسرائیل مدعی شد:آمادگی‌ عربستان برای حمله نظامی به ایران
  • مجری معروف تلویزیون تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.
  • ناکامی صداوسیما درسانسور کنایه ناطق نوری!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler