مشروح اخبار


» 300میلیارد ریال هزینه طرح های فاضلاب شهری دوگنبدان شد



رئیس آبفای شهری دوگنبدان گفت: 300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های فاضلاب شهری این شهرستان هزینه شد.


300میلیارد ریال هزینه طرح های فاضلاب شهری دوگنبدان شد

رئیس آبفای شهری دوگنبدان گفت: 300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های فاضلاب شهری این شهرستان هزینه شد.

سید بهنام پاد، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز 11 دی مقارن با تأسیس شرکت آبفای شهری برگزار شد، اظهار داشت:این اعتبار برای اجرای طرح های بزرگ و کوچک فاضلاب در این شهرستان هزینه شده است. 

وی ادامه داد: خارج کردن 2 طرح بزرگ تصفیه خانه فاضلاب و انتقال آب سد کوثر به این شهر، از رکود، هدیه دولت تدبیر و امید به مردم این منطقه است.

پاد اظهار داشت: این 2 طرح که به دلیل کمبود اعتبار و مسائل دیگر سال‌ها راکد بود با تلاش مسئولان محلی و نماینده مردم پس از بازگشت به چرخه فعالیت هم اینک در مراحل پایانی اجرا هستند.

وی بیان کرد:  300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های فاضلاب دوگنبدان هزینه شده است.

رئیس آبفای شهری دوگنبدان بیان کرد: فاز نخست تصفیه خانه شهر دوگنبدان که تابستان امسال به بهره برداری رسید در سال 1390 تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی بیان کرد: فاز دوم این طرح نیز که نیز تا سال 90 کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت هم اکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پاد میزان اعتبار تصویب شده برای تصفیه خانه شهر دوگنبدان در سال 95 را 147 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تاکنون 20 میلیارد و 200 میلیون ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته وی در سال 94 تمام اعتبار مصوب شده برای رینگ مخازن شهر دوگنبدان که 32 میلیارد ریال بود جذب و هزینه شد.

رئیس آبفای شهری دوگنبدان ادامه داد: طرح اتصال رینگ مخازن انتقال آب سد کوثر به این شهر در کهگیلویه و بویراحمد 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

پاد افزود: در صورت تأمین اعتبار این طرح در سال 96 بهره برداری می‌شود و آب آشامیدنی مردم شهر دوگنبدان تا 20 ساله آینده به صورت مطلوب تأمین و شهر دوگنبدان کمبودی در حوزه ی آب نخواهد شد.

پاد بیان کرد: این طرح از محل روستای «آبگرمو» تا مخزن دانشگاه آزاد و از دانشگاه آزاد تا مخزن پنج هزار متر مکعبی 500دستگاه با سه مخزن تعادلی در حال اجراست.

پاد خاطر نشان کرد: امسال 137 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مهم تصویب شد .

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح 400 لیتر آب در ثانیه برای شهر دوگنبدان تامین خواهد شد. 

پاد بیان کرد: 40 درصد از جمعیت 110 هزار نفری شهر دوگنبدان در حال حاضر از آب آشامیدنی سد کوثر استفاده می کنند.

رئیس آبفای شهری دوگنبدان ادامه داد: فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب شهر دوگنبدان با ظرفیت 25 هزار مترمکعب در شبانه روز تابستان امسال بهره برداری شده است.

وی دبی متوسط فاضلاب دوگنبدان را 246 لیتر در ثانیه و دبی حداکثر این طرح را 600 لیتر در ثانیه ذکر کرد.

وی در ادامه به عملیات اجرایی طرح اصلاح شبکه آب شهرک نفت دوگنبدان اشاره کرد و گفت: طرح اصلاح شبکه آب ضلع جنوبی شهرک نفت به طول یک و نیم کیلومتر و با 2 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در حال اجرا می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح 300 خانوار با جمعیت یکهزار نفر از مزایای آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.، افزود: این طرح در دهه فجر امسال بهره برداری خواهد شد

رئیس آب و فاضلاب شهری دوگنبدان بیان کرد: در سال جاری هفت کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی در این شهر اجرا شده است.

پاد گفت: اصلاح و بهسازی شبکه‌های فرسوده آب آشامیدنی با هدف پیشگیری از شکستگی‌های متعدد، خدمات رسانی آسان، کاهش هدر روی آب و تثبیت فشار شبکه آب آشامیدنی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: 70 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب شهری این شهرستان مورد نیاز است.

پاد گفت: شهر دوگنبدان دارای 210 کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی است که از این میزان 30درصد فرسوده است و نیاز به اصلاح و بهسازی دارد.

وی عنوان کرد: محله‌های رادک، پربالی، لبنان، باغ فردوس و سادات دارای بیشترین شبکه‌های فرسوده است.

پاد با اشاره به همکاری شهروندان و دستگاه‌های اجرایی در پرداخت به موقع آب بها گفت: پرداخت به موقع قبوض نقش مهمی در خدمات رسانی بهتر به شهروندان دارد.

رئیس آبفای شهری دوگنبدان تعداد مشترکان آب و فاضلاب این شهر را به ترتیب 32 هزار و 40 و پنج هزار و 648 مشترک ذکر کرد.

وی در پایان از تلاشهای دکتر غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای افزایش سهمیه تخصیصی و تأمین آب آشامیدنی شهر دوگنبدان از سد کوثر که در هفته گذشته ابلاغ و همچنین افزایش اعتبارات ملی بخش آبفای شهری ، مدیرعامل شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار گچساران تقدیر و تشکر نمود.



تاریخ انتشار : 11 دی 1395 21:38



» اخبار مرتبط:

  • 70میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب شهری دوگنبدان نیاز است
  • 88 درصد پیشرفت فیزیکی فاز 2 فاضلاب گچساران
  • پروژه اتصال رینگ مخازن آب سد کوثر دوگنبدان 38 پیشرفت فیزیکی دارد
  • 150میلیارد ریال به اتصال رینگ مخازن آب سد کوثر دوگنبدان اختصاص یافت
  • انتظار 14 ساله برای بهره برداری پیش تصفیه‌خانه دوگنبدان به پایان رسید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler