مشروح اخبار


» سرطان‌های شایع در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شدند



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرطان سینه، معده، کولورکتال و تخمدان شایع‌ترین سرطان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد هستند


سرطان‌های شایع در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرطان سینه، معده، کولورکتال و تخمدان شایع‌ترین سرطان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد هستند

اورنگ ایلامی در نشست کمیته دانشگاهی سرطان با اشاره به اینکه یکم تا هفتم بهمن‌ماه به نام هفته مبارزه با سرطان نامگذاری شده، اظهار داشت: 38 میلیون مرگ بر اثر بیماری‌های غیرواگیر در دنیا اتفاق می‌افتد که از این تعداد 17 میلیون مورد آن مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی افزود: سرطان هم اکنون به عنوان سومین علت مرگ و میر در اکثر جوامع از جمله در کشور ما مطرح بوده، به طوری که در سال‌های اخیر میزان بروز برخی سرطان‌ها از جمله سرطان‌های روده و پستان رو به افزایش است.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروزه سرطان‌ها یکی از اولویت‌های مهم بخش سلامت به شمار می‌روند و توجه به این نوع بیماری‌ها و برنامه‌ریزی برای کنترل آنها امری ضروری و مهم بوده که می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح سلامت در جامع ایفا نماید.

40 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند

وی با اشاره به اینکه 40 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند، افزود: کم تحرکی، مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم و مصرف الکل، چهار عامل اصلی خطر ایجاد کننده سرطان در افراد بوده، که با خود مراقبتی و تشخیص زود هنگام سرطان می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

ایلامی سرطان پستان، معده، کولورکتال و تخمدان را شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان استان عنوان کرد و گفت: شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان نیز معده، کولورکتال، مثانه، پروستات و مری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته 420 مورد سرطان شناسایی شد که از این تعداد متاسفانه  265 مورد مرگ داشتیم.

ایلامی ابراز کرد: مراقبت‌های اولیه توسط مراکز، غربالگری در زمینه‌های سرطان دهانه رحم، سینه، روده بزرگ در افرادی که پرخطر هستند، ارائه برنامه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی در خصوص انواع سرطان و راه‌های پیشگیری، از جمله راهکارهای مبارزه با سرطان است.



تاریخ انتشار : 27 دی 1395 22:34



» اخبار مرتبط:

  • معاون وزیر بهداشت درسفر به شیراز:امواج و پارازیت ها درابتلا به سرطان موثرند
  • سرطان معده سومین عامل مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد
  • خانم های جوان بخوانند
  • متخصصان سرطان شناسی با یافته های تازه درمورد سرطان روده بزرگ در شیراز آشنا ...
  • زایمان اول در سنین بالای 35 سالگی احتمال سرطان سینه را افزایش می دهد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler