مشروح اخبار


» خبرخوش برای زاگرسن نشینان / برف و باران برای کهگیلویه وبویراحمد وفارس در راه است +جزئیات



مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت تا روز آینده، روند بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور را پیش‌بینی کرد.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت تا روز آینده، روند بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور را پیش‌بینی کرد.

به گزارش راک نیوز از شیراز به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، امروز چهارشنبه 29 دی و روز پنجشنبه 30 دی به دلیل سکون نسبی هوا، آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه به تدریج با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در غرب سواحل، افزایش ابر و بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: علاوه بر کاهش دمای هوا طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده، از بعدازظهر فردا با تقویت جریان‌های جنوبی و گذر موجی از نوار جنوبی کشور در استان‌های واقع در زاگرس جنوبی و مرکز و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور بارش باران و برف شروع خواهد شد.

به گفته وظیفه، روز جمعه اول بهمن در شمال کشور ناپایداری‌ها در غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و در جنوب کشور در نیمه جنوبی و جنوب شرق تقویت می‌شود. همچنین در این روز برای شرق و مرکز کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. شدت بارش روز جمعه در جنوب شرق کشور خواهد بود. همچنین از اواخر روز پنجشنبه و طی روز جمعه دریای عمان مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز پنجشنبه 30 دی کمی ابری و غبارآلود، در اواخر وقت افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای 11 و 2 درجه سانتی گراد و در روز جمعه اول بهمن نیمه ابری همراه با غبار محلی، اوایل شب افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 10 و 2 درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی زاگرس و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهند شد. همچنین بعداز ظهر پنجشنبه 30 دی رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد در هرمزگان به ویژه در شرق استان، نیمه شمالی بوشهر، جنوب غرب سیستان و بلوچستان و بارش برف و باران در لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان، شمال و غرب فارس و نیمه جنوبی کرمان پیش بینی می‌شود.

وظیفه افزود: در روز جمعه اول بهمن رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد در هرمزگان به ویژه در نیمه شرقی استان و تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان و بارش باران و برف در فارس و کرمان رخ خواهد داد. بر این اساس با پیش بینی این شرایط توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

 



تاریخ انتشار : 29 دی 1395 21:22



» اخبار مرتبط:

  • هواشناسی: بارش برف و باران در راه است
  • برف و باران نیمی از کشور را فرا می‌گیرد
  • وضعیت هوا در تاسوعا و عاشورای حسینی
  • آب وهوای استان هادر روز عاشورا
  • تهران از امشب یخ می‌زند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام