مشروح اخبار


» عکسی که عکاس یاسوجی بر حسب اتفاق از پلاسکو ثبت میکند!+تصاویر



ساختمانی تجاری در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول، تهران بود و از آن به‌عنوان اولین ساختمان بلندمرتبه و مدرن خاورمیانه یاد می‌شد.این ساختمان ۱۷ طبقه با اسکلتِ فلزی که در سال ۱۳۴۱۱ افتتاح شده بود، یکی از مهمترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود. 


ساختمان پلاسکو، ساختمانی تجاری در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول، تهران بود و از آن به‌عنوان اولین ساختمان بلندمرتبه و مدرن خاورمیانه یاد می‌شد.این ساختمان ۱۷ طبقه با اسکلتِ فلزی که در سال ۱۳۴۱۱ افتتاح شده بود، یکی از مهمترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود. ساختمان پلاسکو که اگر تا قبل ازاین تنها بعنوان یک مرکز تولید پوشاک برای برخی شهرستانی ها شناخته شده بود اما در روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن نابود شد. ساختمان پلاسکو درحالی بعد از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که هنوز تعداد زیادی آتش‌نشان درحال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند،با این حادثه به یک رویدادتلخ برای افکار عمومی در سراسر جهان تبدیل گردید و کمتر کسی را میتوان یافت که با پلاسکو به اندازه یک دفترچه خاطره و اطلاعات نداشته باشد.

به گزارش راک نیوز ازشیراز ؛ اما هومان باقرپور نجف آباد عکاس یاسوجی بر حسب اتفاق عکسی را ثبت می کند که تنها 24 ساعت بعد به سرعت در فضای مجازی منتشر می شود.

این عکس روز چهارشنبه 29 دی ماه سال 1395 گرفته می شود و در کمتر از 24 ساعت فاجعه پلاسکو رخ می دهد و این ساختمان به کلی نابود می شود و تعدادی از آتش نشانان و شهروندان تهرانی جان خود را در این حادثه از دست می دهند.

در این عکس به وضوح می توان نمای داخلی ساختمان پلاسکو و وضعیت مغازه های آن را که اکنون به تلی از زباله و آهن و خاکستر تبدیل شده را دید.

عکسی که عکاس یاسوجی بر حسب اتفاق از پلاسکو ثبت میکند!+تصاویر
عکسی که عکاس یاسوجی بر حسب اتفاق از پلاسکو ثبت میکند!+تصاویر



تاریخ انتشار : 9 بهمن 1395 21:20



» اخبار مرتبط:

  • دیدار دوستانه فوتبال به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فداکار آتشنشانی ...
  • همدردی دانش آموزان نیاکوثری شیراز با آتش نشان فداکار حادثه پلاسکو +تصاویر
  • مردم شیراز یاد و خاطره آتش نشانان شهید را گرامی داشتند+عكس
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پیامی حادثه دلخراش و غمناک ساختمان پلاسکو ر ...
  • سخنگویان سازمان آتش‌نشانی و اورژانس کشور: آمار فوت قربانیان حادثه ساختمان پ ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler