مشروح اخبار


» دمیده شدن «سورنای وحدت» اقوام ایرانی در شهر شیراز



دبیر علمی ششمین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های شادی ایران با عنوان سورنای وحدت در آیین گشایش این جشنواره گفت: جشنواره سورنای وحدت حاصل 15 سال کار پژوهشی و 800 هزار کیلومتر سفر میدانی است.


دبیر علمی ششمین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های شادی ایران با عنوان سورنای وحدت در آیین گشایش این جشنواره گفت: جشنواره سورنای وحدت حاصل 15 سال کار پژوهشی و 800 هزار کیلومتر سفر میدانی است.

به گزارش راك نيوز به نقل از فارس ؛  آرش اوستا امشب در ششمین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های شادی ایران با عنوان «سورنای وحدت»، در تالار اجتماعات مجموعه باشگاه دانشگاه شیراز که با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان به هنر و موسیقی، آغاز به کارکرد، اظهار داشت: جشنواره سورنای وحدت حاصل 15 سال کار پژوهشی و 800 هزار کیلومتر سفر میدانی است.

وی افزود: پژوهش‌هایی که برای این جشنواره از 15 سال پیش صورت گرفته درباره مشترکات فرهنگی اقوام ایرانی است که باعث شده این اقوام با توجه به اختلاف در گویش و موسیقی و آیین‌ها کنار یکدیگر جمع شوند.

آرش اوستا افزود: در این جشنواره ما به شادی‌های اقوام ایرانی می‌پردازیم و زبان فارسی به‌عنوان نقطه وحدت آنان مدنظر قرارگرفته و شادی به‌عنوان تجلی این وحدت موردتوجه است.

این پژوهشگر ایرانی ادامه داد: آیین‌های اقوام ایران در پژوهش‌ها به سه دسته قومی، ملی و مذهبی تقسیم‌ شده و در این دوره به شادی‌های اقوام پرداخته می‌شود که برای به دست آوردن اطلاعات پژوهشی آن، حدود 800 هزار کیلومتر سفر میدانی انجام‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه حاصل 15 سال پژوهشش به برگزاری این جشنواره‌ها ختم شده است، خاطرنشان کرد: ما برای ادامه کار نیاز به حمایت دستگاه‌های دولتی داریم که در این راه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، کمک‌های بسیاری برای برگزاری این جشنواره در شیراز متحمل شد.

اوستا همچنین گفت: قرار است این جشنواره به شکل‌های متنوع‌تری در استان‌های دیگر نیز برگزار شود اما بی‌گمان دبیرخانه و پایگاه اصلی آن در شهر ادب و هنر شیراز خواهد بود.

دبیر جشنواره سورنای وحدت اضافه کرد: عایدی این جشنواره از محل فروش بلیت به مرکز جامع سرطان و بیماران سرطانی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش راك نيوز ،  ششمین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های شادی ایران امشب با هنرنمایی گروه‌های موسیقی محلی و مقامی آغاز شد که قرار است این گروه‌ها از استان‌های فارس، آذربایجان، گیلان، بوشهر، خراسان شمالی و جنوبی، کردستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان در سه شب متوالی به اجرای موسیقی محلی بپردازند.

 



تاریخ انتشار : 11 بهمن 1395 04:46



» اخبار مرتبط:

  • آغاز نخستین جشنواره مد و لباس درِشیراز
  • پاسخ آیت اله ملک حسینی به اتفاقات جشنواره مشک و ملار
  • عکاس یاسوجی جایزه دوم جشنواره ملی عکس اقوام ایرانی را کسب کرد
  • نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شیراز برگزار می شود
  • آغاز جشنواره ملی موسیقی فجر فردا در یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler