مشروح اخبار


» فرمانده یگان حفاظت زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد



سرهنگ پاسدار محسن ایزدخواه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت زندانهای استان بر لزوم توجه جدی به سربازان وظیفه تاکید کرد و افزود: رویکرد جدید یگان حفاظت در مقوله‌های اصلاحی، تربیتی و فرهنگی است.


فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور گفت: رویکرد یگان حفاظت گسترش برنامه‌های فرهنگی و ترویج و تقویت باورهای دینی است.

 

به گزارش راک نیوز از یاسوج به نقل از ایسنا، سرهنگ پاسدار محسن ایزدخواه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت زندانهای استان بر لزوم توجه جدی به سربازان وظیفه تاکید کرد و افزود: رویکرد جدید یگان حفاظت در مقوله‌های اصلاحی، تربیتی و فرهنگی است.

 

وی ضمن پاسداشت ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدای انقلاب اظهار داشت: ما هرچه داریم از همت و تلاش بنیانگذار کبیر انقلاب و شهداء داریم و ما سربازان راه امنیت، اصلاح و تربیت، قدردان مجاهدت، تلاش و ایثار آنانیم با انجام کارهای فرهنگی که در زندان‌ها در حال انجام است دیدگاه و نظر مردم نسبت به زندان‌ها عوض شده است.

 

وی با بیان این‌که «بیش از ۸۵۰۰ نفر از زندانیان قاری و حافظ قرآن هستند»، تصریح کرد: سازمان زندانها با رویکرد تربیتی و برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی توانسته است با بکار گیری ۷۴۰ نفر روحانی در کنار زندانیان ۸۵۰۰ نفر حافظ قرآن تربیت کند.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور ادامه داد: ۴۳ درصد از زندانیان سراسر کشور در برنامه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها مشغول هستند و این حاکی از آن است که انصافاً زندان‌ها عزم و اراده جدی دارند تا کار گاه انسان‌سازی و بازسازی شخصیت افراد به خطا رفته جامعه باشد.

 

وی ادامه داد: کار در زندان صعوبت و سختی ویژه‌ای دارد که دیگر نهادها و یا دستگاه‌ها ندارند به عنوان مثال همکاران ما در نیروی انتظامی که بسیار سختکوش و فعال هستند و در راه امنیت جامعه و مبارزه با اخلال‌گران نظم و آسایش ملت متحمل زحمات زیادی می‌شوند با یک نفر و یک مجرم سر و کار دارند ولی کار کنان زندان‌ها با مجموعه‌ای از افراد تبهکار و نابهنجار جامعه سر و کار دارند که در راه نگهداری آنان مشکلات خاصی دارند. البته سازمان زندان‌ها نه تنها نسبت به نگهداری و ارتقاء امنیت جامعه تلاش می‌کند بلکه در راه تعلیم و تربیت و بازسازی شخصیت آنان نیز تلاش کرده و خیلی از این‌گونه افراد را با تربیت دینی و اسلامی و تغییر نگرش به زندگی بهتربه اجتماع باز می‌گرداند.

 

وی گفت: یگان حفاظت زندان‌ها با ۷۴۰ هزار بدرقه و اعزام به مراکزپزشکی، درمانی و قضایی بیشترین ترافیک کاری را داشته که نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها به خصوص نیروی انتظامی است.

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندانهای کشور افزود: اگر در استان کهگیلویه وبویراحمد فرماندهی محترم انتظامی استان از نظر نیروی انسانی کادر مساعدت افزونتری داشته باشد می توانیم سه واحد واکنش سریع، یگان پاسداری و اعزام و بدرقه را احیاء کنیم که در کاهش آسیبها بسیار مؤثر است. اگر باورهای دینی و اعتقادی و توجه به تربیت فرزندان در خانواده ها، مدارس و جامعه بیشتر شود در هنگام گذراندن خدمت سربازی دیگر کمتر شاهد آسیب و رفتارهای ناهنجار آنان خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: در سازمان زندان‌ها بنا به دستور مؤکد ریاست سازمان و با برنامه ریزی انجام شده سعی خواهد شد که با رویکرد فرهنگی و تقویت باورهای دینی و ترویج و گسترش فرهنگ دینی همه خانواده ترغیب شوند تا فرزندان خود را برای گذراندن دوره خدمت سربازی به سازمان زندانها بفرستند. با سفرهای معاونین سازمان به سراسر کشور به منظور نظارت بر فعالیت‌های میدانی در حوزه اصلاح و تربیت الحمدلله با نظر مثبت رئیس سازمان در پیشبرد امور یگان حفاظت و در سایر اقدامات به عینه ملموس و قابل تقدیر است.

 

در پایان این مراسم طی حکمی سرهنگ سرمست دهش به عنوان فرمانده یگان حفاظت زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از زحمات سرهنگ پاسدار عیسی حسین زاده فرمانده بازنشسته این یگان تقدیر شد..

 



تاریخ انتشار : 19 بهمن 1395 02:26



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل زندان‌ها و اقدامت تامینی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدمنصوب شد
  • بی‌تدبیری برخی شوراها و دهیاران عامل برخی آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های کهگیلویه ...
  • دستگیری سه مظنون در رابطه با مرگ مشکوک فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی بویرا ...
  • بازداشت عامل آتش‌سوزی بیش از 50 هکتار جنگل بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler