مشروح اخبار


» روایتی از فروپاشی اصولگرایان ؛قالیباف نامزد انتخابات نمي‌شود



در شرایطی که نام پرویز فتاح و سعید جلیلی به‌عنوان گزینه‌های جبهه پایداری در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب «جمنا» مطرح شده بود، قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، روز گذشته به «ایلنا» گفت: «از سوی جبهه پایداری فهرستی به جمنا ارائه نشده تا در معرض رأی قرار گیرد. جبهه پایداری جزء ائتلاف جبهه مردمی نیست..


به گزارش راک نیوز به نقل از شرق: در شرایطی که ائتلاف اصولگرایان برای چندمین بار شکست خورد، مهاجری، سردبیر سابق کیهان، هم روز گذشته گفته است: «اصولگرایی یک جریان کاملا ازهم‌پاشیده است و این فروپاشی به سال‌های ٩٢ یا ٨٨ و حتی ٨٤ برنمی‌گردد». در تأیید ادعای سردبیر سابق کیهان همین بس که حسین قربانزاده، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی و مشاور سیاسی قالیباف هم به «باشگاه خبرنگاران» گفت: «قالیباف برای کاندیداتوری در انتخابات مذاکره‌ای با جبهه مردمی نداشته است و اعضای جبهه و نیروهای منتخب براساس لطف و علاقه خود نام وی را مطرح کردند». قربانزاده در ادامه گفت: «به نظر بنده، قالیباف قصدی هم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد و منش و روش وی همیشه بر حمایت از هر حرکتی بوده و هست که برای کمک به مردم و حل مشکلات آنها صورت گیرد و بر این اساس نیز در آینده عمل خواهد کرد».روز گذشته قاسم روانبخش، عضو مؤثر جبهه پایداری، هم تأکید کرد این جبهه در جریان ائتلاف اصولگرایان نه حضور دارد و نه نامزدی معرفی کرده است. شاهد دیگر هم اینکه جریان احمدی‌نژاد با حمید بقايی به عرصه رقابت‌های انتخاباتی ٩٦ می‌آید و مؤتلفه هم اعلام کرده نامزد حزبی‌شان تا آخر مناظره‌های انتخاباتی در صحنه خواهد ماند. هیچ بعید نیست که تا موعد انتخابات، افراد و جریان‌های دیگری درون اصولگرایی هم اعلام استقلال کنند. 
مهاجری روز گذشته به ایسنا گفت: «ما عادت کرده‌ایم بگوییم احمدی‌نژاد آمد و جریان اصولگرایی را از هم پاشید و آن را متلاشی کرد. این حرف غلطی نیست؛ اما تقلیل‌دهنده واقعیت است. همان‌طورکه می‌گویند گورباچف آمد و باعث فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد. درحالی‌که شوروی از داخل پاشیده بود و گورباچف تنها پرده را کنار زد. احمدی‌نژاد هم گرچه ضرباتی به جریان اصولگرایی زد، ولی همان کار گورباچف را مشابه‌سازی و از جریان فروپاشیده اصولگرایی رونمایی کرد».
 این روزنامه‌نگار اصولگرا نه‌تنها قائل به فروپاشی جریان اصولگرایی است، بلکه فراتر از آن معتقد است که چنین جریانی در شرایط حاضر اصلا وجود خارجی ندارد. او گفته است: «حتی اگر در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اصولگرایان تنها یک نامزد را به میدان بفرستند و بر فرض پیروز هم بشوند، باز هم این جریان اصولگرایی نیست که پیروز شده؛ چراکه این جریان اصلا وجود خارجی ندارد».
در شرایطی که نام پرویز فتاح و سعید جلیلی به‌عنوان گزینه‌های جبهه پایداری در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب «جمنا» مطرح شده بود، قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، روز گذشته به «ایلنا» گفت: «از سوی جبهه پایداری فهرستی به جمنا ارائه نشده تا در معرض رأی قرار گیرد. جبهه پایداری جزء ائتلاف جبهه مردمی نیست و هیچ‌یک از اعضای جبهه پایداری در مجمع عمومی حضور نداشتند و آقایان فتاح و جلیلی هم جزء پایداری نیستند؛ اما اینکه با چه سازوکاری در این فهرست قرار گرفته‌اند، ظاهرا این‌گونه بوده که اسامی که حضار پیشنهاد داده‌اند در معرض رأی قرار گرفته است». محمدتقی رهبر هم روز گذشته درباره علت نپیوستن سعید جلیلی و جبهه پایداری به جبهه مردمی نیروهای انقلاب، به «خبرآنلاین» گفت: «طبعا خودشان مستقل عمل می‌کنند و هیچ‌کس هم با آنها دعوا ندارد». رهبر در پاسخ به این سؤال که اگر پایداری و جبهه مردمی مستقل عمل کنند این اقدام آنها برای اصولگرایان رأی‌شکن نخواهد بود، گفت: «اگر تعدد نامزد باشد، به طور طبیعی آرای اصولگرایان خرد می‌شود». محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیران خط امام و رهبری، هم گفته است مهم‌ترین علت شکست ما در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره قبل، وجود تفرقه و تعدد نامزدهای انتخاباتی بود. 
رئیسی نه
در برخی اخبار منتشرشده در روزهای گذشته، ادعا شده بود حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی»، نامزد نهایی «جمنا» شده است. خبری که به‌سرعت از سوی دفتر تولیت آستان قدس تکذیب شد، آن هم درحالی‌که اصولگرایان می‌گویند فعلا به ٢١ نامزد رسیده‌اند و تا رسیدن به گزینه نهایی چند مرحله دیگر باقی است. محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، هم روز گذشته با رد این تحلیل که آیت‌الله ابراهیم رئیسی نامزد نهایی اصولگرایان است و برگزاری مجمع ملی و انجام انتخابات مرحله‌ای بین ٢١ چهره اصولگرا اقدامی نمایشی بود، گفت: «خیر این‌طور نیست. نظر جمع بعد از بررسی‌ها، رایزنی‌ها، مشورت‌ها و گفت‌وگوها معلوم می‌شود؛ بنابراین در مجموع باید گفت چه‌بسا این‌طور بشود و چه‌بسا نشود». آن‌طورکه از اخبار رسمی برمی‌آید، قرار شده از میان ٢١ نفر فعلی در مجمع دوم، پنج نفر به صورت نهایی مشخص ‌شوند و شورای مرکزی جبهه مردمی از میان آنان، یک نفر را به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان و یک نفر را نیز به‌عنوان رزرو برای حوادث پیش‌بینی‌نشده، انتخاب و معرفي كند.



تاریخ انتشار : 9 اسفند 1395 11:38



» اخبار مرتبط:

  • 21 نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری
  • ترکیب جدید شورای مرکزی جبهه پایداری مشخص شد +اسامی
  • اصولگرایان دست به دامن اصلاح‌طلبان!
  • احمدی‌نژاد، عوضی‌ رفت و‌ تمام‌ شد
  • اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد پیوندی باجريان انحرافي ندارند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام