مشروح اخبار


» لاریجانی:پیگیر امور مجلس هستم مصلحت هم نمی‌دانم در مسائل انتخاباتی ورود کنم



علی لاریجانی در آخرین نشست خبری امسال خود به بیان نکاتی درباره برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده پرداخت و گفت: در مورد برنامه فراز و فرودهایی میان دولت و مجلس درباره برنامه نویسی وجود داشت و مقداری طول کشید.


علی لاریجانی در آخرین نشست خبری امسال خود به بیان نکاتی درباره برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده پرداخت و گفت: در مورد برنامه فراز و فرودهایی میان دولت و مجلس درباره برنامه نویسی وجود داشت و مقداری طول کشید.

به گزارش راک نیوز به نقل از ایلنا؛ رییس مجلس ادامه داد: لایحه دولت ۳۵ ماده بود که در مجلس به ۱۳۸ ماده رسید. مجلس معتقد بود اهداف کمی و کیفی کلان ونحوه نظارت بر روی آن باید روشن باشد از این رو تلاش‌هایی در کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش صورت گرفت تا این موارد به صورت کامل تبیین شود. اکنون وقتی برنامه ششم را ورق می‌زنید در هر بخشی جداولی را می‌بینید که در طول این ۵ سال باید مطابق آن حرکت کرد.

وابستگی کشور به نفت نباید بیش از ۲۰ درصد باشد

او به فاصله نرخ سود تسهیلات و سپرده ها اشاره کرد و گفت: در این بخش‌ها تلاش شد سالانه  ۱۰ درصد از این فاصه کاهش پیدا کند تا فضای کسب و کار و تولید بهتر شود. از سوی دیگر در صدد بودیم اداره کشور به نفت کاهش پیدا کند از این رو وابستگی به نفت در طول برنامه نباید بیش از ۲۰ درصد باشد.

لاریجانی به اختصاص ۳درصد از فروش گاز و نفت برای مناطق نفت خیز و  کمتر توسعه یافته اشاره کردو  گفت: ماده‌ دیگری در این ارتباط به تصویب رسید تا شرکت‌هایی فعال در این مناطق  باید منابعی را برای رفع محرومیت‌‌ها در آنجا هزینه کنند. از سوی دیگر یکی از مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته این است که شرکت‌های خصوصی تمایلی ندارند به آنجا بروند از این رو قرار شد از آن شرکت‌ها  حمایت قرار شود.

تعیین سقف بدهی دولت در برنامه ششم

لاریجانی به مشکل سقف بدهی دولت اشاره کرد و گفت: از مسائلا کلان اقتصادی کشور، بدهی دولت است و در بودجه ۹۵ به صورت اوراق مشارکت می‌خواستند این بدهی کم شود اما ما در قانون برنامه برای بدهی دولت سقف گذشتیم تا دولت‌های بعدی را با مشکل مواجه نکند.

رییس مجلس بر لزوم توجه به کشاورزی و بخش روستا در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: مهاجرت یکی از عوامل حاشیه نشینی در کشور شده است و معضلاتی بوجود آمده است. نگاه مجلس، حلی بود تا ریشه را حل کند لذا روی چرخش اقتصاد روستا فکر و قرار شد سالانه ۵ هزار روستا با مشارکت بخش خصوصی ساماندهی شود.

او ادامه داد: مورد بعدی وام‌های دریافتی کشاورزان است که هم سود و هم کارمزد آن بخشیده خواهد شد.

رییس مجلس به موضوع آب اشاره کرد و گفت: کشور ما در منطقه‌ای حضور دارد که بامشکلات فراوانی در این زمینه مواجه است. ما در برنامه ششم به آن توجه کرده‌ایم همانطور که می‌دانید ۹۰ درصد آب مصرفی کشور ما در کشاورزی به کار می‌رود. بنابراین تصمیم گرفتیم که تحولی در این زمینه ایجاد کنیم. نخست در توسعه آبیاری نوین تحت فشار که سرمایه‌گذاری آن از صندوق توسعه ملی برداشت خواهد شد.

نماینده مردم قم ادامه داد: دیگری تغییر الگوی کشت است که در مجموع الگوی کشت توازن را برقرار کنیم. مثلا استان‌هایی داریم که با بحران آب مواجه هستند اما برنج کشت می‌کنند باید این تغییر انجام شود. نکته بعدی شیرین کردن آب دریاها برای استان‌های هم مرز با دریاها بود که ۳۰ درصد آب مورد نیاز این استان‌ها از آب دریا‌ها تامین می‌شود.

حمایت از محیط زیست در برنامه ششم توسعه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ یکی دیگر از فصل‌های مهم برنامه ششم محیط زیست بود که چند بخش دارد. ابتدا احیای تالاب‌ها بود که تا ۳۰ درصد سالانه انجام خواهد شد سپس ساماندهی حجم پسماندهای موجود است. جنگل برای ما یک امر مهمی بود بنابراین دوره تنفسی به این جنگل‌ها دادیم و هر نوع بهره‌برداری از آنها را غیرقانونی اعلام کردیم و مهلت دادیم قراردادها ظرف سه سال سر و سمامان پیدا کنند.

او با بیان اینکه برای احیای جنگل‌ها رقمی حدود ۸۱۹ هزار برآورد شده است، اظهار کرد: نکته دیگر مورد توجه  آبخیزداری یک میلیون و ۱۴۰ هزار هکتار و دیگری رویش مراتع است که ۹۶۰۰ هزار هکتار است. آلودگی موتورسیلکت‌ها مبحثی بود که باید مورد پیگیری قرار می‌گرفت زیرا این بخش باعث آلودگی بسیاری می‌شود  که هر سال ۱۰ درصد از موتورسیکلت‌ها برقی می‌شوند که با کاهش قیمت این امر امکان‌پذیر است.

لاریجانی با اشاره به اینکه در برنامه ششم در بحث صنعت ۱۰ درصد به صنایع کوچک و متوسط اختصاص داده شده است، افزود: معادن بخش بزرگی از ذخایر ما هستند که کمتر به آن توجه شده و از این پس توجه ویژه‌ای می‌کنیم تا شوراها و استانداری‌ها معادن را کشف و احیا کنند.

او با بیان اینکه طبق برنامه ششم یک درصد از فروش نفت و گاز به گسترش حمل و نقل اختصاص می‌یابد، گفت: مبحث بعدی مسکن و مسکن اجتماعی بود و بناست ۲۷۰ محله مطالعاتی ستاد ملی بازآفرینی شهری مصوب شود و مناطق حاشیه‌نشینی از بین برود.

لاریجانی بیان کرد: در زمینه مخابرات و حوزه ارتباطات باید ۱۹.۷ درصد رشد داشته باشد که پهنای باند ۳۰ بایت در نظر گرفته شده است و تا سال سوم برنامه باید الکترونیکی شود و این یک الزام است

او در زمینه فارغ التحصیلان گفت: صنعت‌گرانی که فارغ التحصیلان را به عنوان کارآموز جذب کنند سهمی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

رئیس مجلس گفت: در زمینه ایثارگران و جانبازان برای ۵۰ هزار نفر سود ۴ ۱درصد در نظر گرفته می‌شود و همچنین در مورد ورزش قهرمانی حمایت‌های خوبی شده که ۲۷ درصد به آن اختصاص دارد.

لاریجانی گفت: حمایت‌هایی هم از صنعت گردشگری در نظر گرفته شده که معافیت‌هایی در زمینه گردشگری برای شهرها و مکان‌های تفریحی تعبیه شد.

او با اشاره به برنامه‌ریزی در قوه قضائیه گفت: در طول تاریخ برنامه ریزی نداشتیم که برای قوه قضائیه شاخص نظارتی روشن تعریف کنیم و مشخص شود نسبت قاضی به پرونده چگونه باشد. همچنین  به محاسبه درآمد سالیانه مقامات و مشخص شدن آن پرداختیم و سقفی برای حقوق مدیران در نظر گرفته شد.

توضیحات لاریجانی درباره تعداد مدیرانی که حقوق غیرمتعارف دریافت کرده بودند

او با اشاره به مباحثی پیرامون حقوق‌های غیرمتعارف در جامعه گفت:‌مطابی در مورد حقوق نجومی مطرح شد که بحث جدی‌ای بود و مجلس و دیوان محاسبات مسئولیت پیدا کردند تا در این زمینه ورود کنند و  دریافتی ۱۰۰ هزار نفر از مدیران مشخص شد که از این میان ۳۹۷ نفر اضافه برداشت کردند و دیوان محاسبات مامور شد تا اضافه برداشت‌ها را برگرداند.

لاریجانی با بیان اینکه ۱۲ نفر از کسانی که حقوق نامتعارف دریافت کرده‌اند در ابتدا برا ی بازگرداندن آن مقاومت می‌کردند پس از اینکه دیدند سروکارشان با دادگاه است آن را برگرداندند، گفت:‌با کمک دیوان محاسبات و فشار مجلس ارقام برداشت شده برگردانده شد و تعدادی هم که تخلف کردند در این مدت پرونده آنها در حال بررسی است.

او با اشاره به اینکه به آسیب‌شناسی این موضوع پرداختیم، گفت: چرایی رخداد حقوق‌های نامتعارف بررسی شد و حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر را مشخص کردیم و حقوق و مزایای مستمر شقف مشخص دارد بنابراین باید معلوم می‌شد که از کجا برای برداشت‌های نامتعارف رخنه پیدا شده است که آن را در مزایای غیرمستمر یافتیم و اقدامی که در این زمینه انجام شد این بود که یک سقفی برای حقوق غیرمستمر تعیین کنیم تا نتوانند از این طریق دریافت‌ های  بالا داشته باشند و البته متاسفانه که این اقدام مجلس در جامعه وارونه مطرح شد.

لاریجانی مطرح کرد: وظیفه قانونگذار این بود که بحث حقوق‌های بالا را علاج کند و وظیفه مجلس این بود که مزایای مستمر و غیرمستمر را در قالب سقف مشخص تعیین کند.

او تاکید کرد: صد میلیون دلار برای پدیده‌هایی مانند ریزگرد و آلاینده‌های محیطی اختصاص یافت که با اجازه مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره برداشت کردیم.

تشکیل کمیته برای بررسی برداشت‌های غیرقانونی از صندوق توسعه ملی

لاریجانی بیان کرد: از سال ۸۶ تا ۹۱ برداشت‌های غیرقانونی وجود داشت که در مجلس کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شد تا کسانی که تخلف کردند شناسایی شوند.

لاریجانی ادامه داد: ما ‌آمدیم برای اوراق مشارکت سقف گذاشتیم که این هم خیلی جالب نیست باید این اوراق را کنترل کنیم. در مورد یارانه ها هم در نظر گرفتیم افراد برخوردار از یارانه استفاده نکنند. در بودجه ۹۶ ساز و کاری طراحی کردیم اگر طرح عمرانی نیمه تمام باشد کمک کنیم تا پروژه‌ها با کمک بخش خصوصی تکمیل شود البته می‌خواهم رسانه‌ها روی این موضوع روشنگری کنند.

او افزود: برای حقوق بازنشستگان و افراد کم درآمد تصمیمات خوبی گرفته شد و برای حقوق زیر ۲ میلیون تومان معافیت مالی گذاشتیم. از سوی دیگر در مورد سود سرمایه‌گذاری تسهیلات اشتغال و دانشگاه‌ها تصمیمات خوبی اتخاذ شد. البته قرار شد ارتباط دانشگاه و صنعت را بیشتر کنیم اما نرسیدیم فرمول آن را تعبیه کنیم. همه واریزی‌های دولت باید در خزانه کل و قابل نظارت باشد تا جای مقبول بودجه ۹۶ را با برنامه ششم تطبیق دادیم.

رییس مجلس در پاسخ به این سوال که تقریبا یکسال از فعالیت مجلس دهم می‌گذرد آیا طرحی بوده که فرصت مطرح شدن آن نباشد، گفت: بله طرح‌های زیادی هست که باید به آن می‌رسیدیم که به خاطر برنامه و بودجه نرسیدیم؛ از جمله لایحه هوای پاک خوشبختانه قانون استاندادر قانون مادر خواهد بود. روی قانون ارتباط دانشگاه و صنعت هم کار می‌شود. مواردی هم در مورد تولید و صنعت کشور برای سال آینده در در دست کار است.

او در پاسخ به سوال دیگری در مورد مسائل محیط زیست و اینکه قانون اخیر مجلس در این مورد طرح کاداستر دچار مشکل می‌کند، عنوان کرد:  این مساله خیلی روشن نیست که چقدر ضرر می‌رساند مسائل احیای جنگل‌ها کمک می‌کند مساله محیط زیست حل شود. در برنامه و بودجه توجه خوبی برای کنترل جمعیت و حفظ مراتع شده البته قانون مورد اشاره شما در مجلس رای آورد. من گفتم راهی پیدا کنند که به کاداستر هم لطمه نخورد.

برای جمنا به من خبر ندادند/مصلحت نمی‌دانم وارد مسائل انتخاباتی شوم

در ادامه خبرنگاری با طرح این مساله که در ساز و کار انتخابات اصولگراها یک سری چهره‌های شاخص نیستند، از لاریجانی پرسید آیا سراغ شما آمدند یا نه و آیا این ساز و کار را نتیجه‌بخش می‌دانید، سکوت سیاسی علی لاریجانی و افرادی مشابه شما عجیب است آیا جلسه‌ای برای انتخابات داشتید که رییس‌مجلس پاسخ داد: من جلساتی ندارم برداشتم این است که مسائل کشور پیچیده شده و باید برای آن وقت گذاشت. ما نمی‌آییم مسئولیت‌های بزرگ را بگیریم دنبال کار دیگری برویم. من واقعا فرصت نمی‌کنم و اولویت خود را هم این نمی‌دانم قطعا افرادی برای این کار هستند ضمن اینکه با توجه به مسئولیتم در ریاست قوه مقننه مصلحت هم نمی‌دانم در مسائل انتخاباتی ورود کنم.

او افزود: در پاسخ به سوال دیگر شما باید بگویم به من هم خبر ندادند تشکر هم می‌کنم که خبر ندادند چون با این وضع نمی‌رسیدم.

حرکات خوبی برای اقتصاد مقاومتی شده است

لاریجانی درباره اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب نیز انتقادی را هم وارد کرده‌اند چه مقدار از این قصور بر گردن مجلس بوده و چه مقدار بر دولت گفت: گزارشی در این باره روز گذشته در مجلس ارائه کردیم. مرکز پژوهش‌های مجلس در چارچوب قانون، برنامه و بودجه، قانون تنظیم یک و دو شسته و رفته و با عدد و ارقام ارائه کرده است. کاری است که از دست ما برمی‌آمد و انجام دادیم.

او ادامه داد: دولت ستادی تشکیل داده و مشغول به کار است. حرکات خوبی آغاز شده که باید آنها را ادامه دهیم و سال آینده قطعاً بهتر خواهد شد.

گام هایی برای ارتباط میان ایران و مصر برداشته شده است

رئیس مجلس درباره روابط ایران و مصر و پیوستن این کشور به ائتلاف ایران و سوریه عنوان کرد: مصر و ایران دو کشور با سابقه تمدن قوی در منطقه هستند و از حسن روابط خوب برخوردارند. البته روابط ایران و مصر مقطعی بعد از کمپ‌دیوید دچار تیره‌گی شد. البته شرایط تغییر کرده و هر اقدامی که منجر به روابط ایران با این کشور شود استقبال می‌کنیم. گام‌هایی نیز برداشته شده اما تا یک ارتباط عمیق فاصله داریم.

رئیس مجلس درباره اینکه اقتصاد مقاومتی چه تاثیری بر معیشت مردم داشته گفت: خلاهای قانونی زیادی در این باره نداشته ایم. ۱۰ قانون وجود داشت مانند بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید که به خوبی رعایت شدند. من خودم در اتاق بازرگانی وقتی آنها را مطرح کردم گفتند که اگر اجرا شوند می‌تواند کمک خوبی باشد. ستاد اقتصاد مقاومتی گام‌های مطلوبی برداشته است که نیازمند استمرار است.

تورم کنترل شده است

او افزود: برخی از مشکلات ازمیان برداشته شده مثلاً ما مشکل رکود داریم که تحولی آغاز شده شما نگاه کنیدبه سال‌های ۹۱ و ۹۲ که تشنجات اقتصادی فراوانی داشتیم. تورم ۴۰ درصد در کشور وجود داشت اما در حال حاضر تورم کنترل شده و بسیاری از کارخانجات که تعطیل شده بودند آغاز به کار کردند. با تمرکز بر این مسائل می‌توانیم قدم‌های خوبی برداریم.

لاریجانی درباره نقش مناطق آزاد بر اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه داد درباره بهره‌برداری از این مناطق اظهار کرد: مناطق آزاد منطقه‌های ویژه‌ای هستند که سال آینده نیز در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. در این مناطق اقدامات مثبت و منفی زیادی صورت گرفته و اصل را براین گذاشته بودیم که این مناطق محل صادرات باشند اما بیشتر جنبه واردات داشتند با خود آقای ترکان صحبت کرده بودیم آرام آرام به سوی نظراتی که مدنظر است پیش بروند.

او درباره نقش نظارتی مجلس بر تعیین سفرای کشورها نیز گفت: باید این پیگیری‌ها زودتر انجام می‌شد ما نیز باید فعال‌تر باشیم. مشکل ما نداشتن سفیر نیست برای این راه حلی پیدا خواهیم کرد.

نظر رییس مجلس درباره نامزدی حجت‌الاسلام رییسی

رئیس مجلس درباره کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من بی‌تقصیرم و نظری ندارم خیلی از افراد هستند که هنگام انتخابات ریاست جمهوری در سمت خود باقی می‌مانند. خیلی خوب است که افراد در انتخابات شرکت کنند و فعال باشند که باعث نشاط اجتماعی می‌شود.

او در پاسخ به اینکه عملکرد دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: عملکرد قابل تفکیک است و می‌توان به عملکرد در حوزه کشاورزی اشاره کرد که عملکرد خوبی بود. طرح‌هایی در زمینه دامپروری و آبزیان اجرا شد که رشد خوبی داشت. خودکفایی در گندم بخشی از هدف اقتصاد مقاومتی بود که محقق شد.در بحث صنعت نفت حرکت‌های مثبتی از جمله راه‌اندازی پارس جنوبی داشتیم و در زمینه وزارت بهداشت هم کارهای مثمرثمری صورت گرفت و باید در عملکرد دولت قائل به تفکیک باشیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی کشورهای منطقه نسبت به عادی سازی با رژیم صهیونیستی اقدام می‌کردند آیا هدف آنها ایجاد جبهه مقاومت است، گفت:‌بعید می‌دانم این کشورها موفق شوند. لذا اگر به صحبت‌های نتانیاهو با پوتین توجه کنیم در می‌یابیم که آنها نمی‌گذارند در منطقه صلح انجام شود که اگر هم بخواهد صلح صورت گیرد با شروط خواهد بود و برای ما روشن است که این ماجراجویی‌ها در منطقه با هدف انجام شده است و به وفور شرایط غبارآلود می‌تواند باز شود.

لاریجانی در پاسخ به اینکه برخی مقامات در خصوص عملکرد هیات نظارت بر انتخابات شوراها ابهاماتی را مطرح کرده‌اند طرح این ابهامات چه معنایی دارد،‌گفت:‌بعید می‌دانم ابهامی وجود داشته باشد و من شبهه‌ای ندیدم. سیستم نظارتی مجلس توسط نمایندگا ن است و افرادی که در شورای شهر حضور می‌یابند باید پاک‌دست باشند و در مجلس هدف مان این نیست مانع حضور سلایق مختلف شویم و به طور حتم از ورود سلایق مختلف در شوراها استقبال خواهیم کرد.

ترامپ اشتباه پیشینیان خود را مرتکب نشود

رئیس مجلس در رابطه با نبرد در سوریه گفت: تحولاتی در حال وقوع است و ا میدواریم ترامپ و همراهان آن اشتباه پیشنیان خود را مرتکب نشوند.

او در ادامه در پاسخ به اینکه برنامه ایران برای پاسخگویی به تهدیدات آمریکا چیست؟ گفت: بین اینکه افراد مطالبی را در ذهن داشته باشند و اینکه شرایط اقدام وجود اشته باشد تفاوت است .کسانی که می‌خواهند وارد صحنه شوند نباید پابرهنه وارد صحنه شوند لذا برای آنها هزینه‌بردار است و باید روش عقلایی در پیش گیرند.

رئیس مجلس در رابطه با اینکه قراردادهایی که بعد از برجام با کشورهای اروپایی بسته شد چه دستاوردی برای ایران داشت؟ بیان کرد: برخی رفتارها به قدری شیطنت‌آمیز است اما تعدادی از بانک‌ها بازگشایی شد و تبادلات در حال انجام است. اما سرمایه‌گذاران با آن شدتی که برای سرمایه‌گذاری آمدند آن قدر نیست و باید زمینه‌های داخلی سرمایه‌گذاری فراهم شود. لذا صحنه، صحنه رقابت است که شیطنت‌هایی در پشت آن قرار دارد و باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری گسترده کنیم.

او تاکید کرد: در برخی زمینه‌ها کارخانه‌‌ها و سرمایه‌گذاری مشارکتی انجام شده که سهم آن ۹ میلیارد دلار است.

رئیس مجلس درباره اقدام  و عملکرد دولت یازدهم در سال پایانی‌اش گفت: این دولت در زمینه‌های مختلف اقدامات خوبی انجام داده است اما در ارزیابی اقتصاد مقاومتی باید یک سری تفکیکاتی قائل شویم. دولت یازدهم در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، نفت، بهداشت، تصور می‌کنند خوب عمل کردند اعداد و ارقام به خوبی نشان می‌دهد که دولت چگونه اقدام می‌کند.

برجام تصمیم درستی بود

او در ادامه بیان کرد: عده‌ای به برجام خرده می‌گیرند. برجام تصمیم درستی بود که باید گرفته می‌شد در حال حاضر کسانی هستند در اروپا و منطقه که می‌گویند نباید برجام بر هم بخورد تصمیم درستی بود که گرفته شد.

لاریجانی در ادامه به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ستاد اقتصادی مقاومتی که در دولت تشکیل شده مصوبات را برای ما می‌فرستد. گزارشی که در مجلس ارائه شده به طور رسمی به جامعه نیز گزارش خواهد شد. دوستان عزیز دقت کنید که دولت در چه شرایطی به روی کار آمد. باز هم تکرار می‌کنم در سال‌های ۹۱ و ۹۲ تشنجات اقتصادی وجود داشت. عده‌ای حرف از ۷۰۰ هزار میلیارد و یا ۵۰۰ هزار میلیارد کسری بودجه می‌زنند چرا دولت باید وارث این ارقام باشد. اقتصاد ما پیچیدگی‌هایی دارد که باید برطرف شود.

نمره عملکرد به دولت از متوسط بهتر است

او در ادامه تاکید کرد:‌دولت در تلاش بود تا سرمایه‌گذاران خارجی وارد کشور شود. می‌توان گفت تا حدودی هم موفق بوده و تورم را کنترل کرد و مسیر تولید را نیز احیا کرد. چندین سال طول می‌کشد تا از این وضع عبور کنیم. نمره‌ای که من به دولت می دهم از متوسط بهتر است.

با روحانی رفیق هستم

لاریجانی در پاسخ به سوالی که آیا قصد حمایت از روحانی در انتخابات سال ۹۶ را دارد یا خیر ؟ گفت: من و آقای روحانی با یکدیگر رفیق هستیم اما بارها تکرار کرده‌ام که بنای دخالت در امر انتخابات را ندارم به صلاح قوه مقننه نمی‌دانم.

بنا ندارم به این سوال پاسخ دهم

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد بر خلاف گفته‌های رهبری وارد میدان انتخابات شده و از نزدیکانش حمایت می‌کند، گفت:‌سوال بهتری نداشتید مطرح کنید؟ بنا ندارم که پاسخ این سوال را بدهم مسائل گوناگونی وجود دارد که باید دیده شود. خیلی علاقمند نیستم دراین باره صحبت کنم.

رییس مجلس درباره حذف ماده ۳۸ درباره حقوق مدیران و برخوردهای سیاسی با این ماده شد، گفت: این موضوع بد مورد تحلیل قرار گرفته است برای اینکه علیه مجلس جبهه‌های فراوانی گرفته شد این تصمیم مانع ورود مجلس نیست. ناراحتی من از این است چرا با این ادبیات با خانه ملت برخورد شد.

او درباره سفر اخیر رئیس جمهور به کویت و عمان و روابط ایران با کشورهای همسایه گفت: این سفرها نتایج خوبی در بر داشته است. اصولا ایران با همسایگان خود مطابق سیاست و خط مشی مسالمت‌آمیز رفتار می‌کند حتی ممکن است در یک دوره همسایگان با ما بد رفتار کرده باشند اما ما رفتارهای برادرانه‌ای با آنها داشته‌ایم.



تاریخ انتشار : 23 اسفند 1395 20:42



» اخبار مرتبط:

  • دستور ویژه نوبخت برای کمک به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • تاجگردون از واگذاری 40 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی به پیمانکاران خبر داد
  • گزارش دیوان محاسبات از تخلفات حقوق و دستمزد به مجلس نهم
  • صداوسیما لاریجانی را هم سانسور کرد!
  • اگر،"فائزه "برای پیروزی اصلاح طلبان درانتخابات مجلس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام