مشروح اخبار


» بگذارید دیگران هم کمکی کنند/شورا فقط متعلق به شماها نیست



اختلافات اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به رنجنامه پایان ناپذیر شهروندان دومین شهر بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است.

اختلافات اعضای شورای اسلامی دهدشت این شهر را راکد و مانع اهداف توسعه و آبادانی شهر و موجب تکدر خاطر شهروندان شده که باید به پاس و حرمت اعتماد مردم و منویات رهبری همدل و همراه باشند.


راک نیوز- اختلافات اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه به رنجنامه پایان ناپذیر شهروندان دومین شهر بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است.

اختلافات اعضای شورای اسلامی دهدشت این شهر را راکد و مانع اهداف توسعه و آبادانی شهر و موجب تکدر خاطر شهروندان شده که باید به پاس و حرمت اعتماد مردم و منویات رهبری همدل و همراه باشند.

براساس اصل یکصدم قانون اساسی برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏،بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم‏ با توجه ‏به‏ مقتضیات‏ محلی‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ با نظارت‏ شورایی‏ به‏ نام‏ شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ صورت‏ می‏ گیرد که‏ اعضای‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ می‏ کنند.

فلسفه وجودی نهادی بنام شورا که مستقیم از دل صندوق های رای بیرون می آید این است که مشکلات مردم راحت تر حل شود و مردم از این طریق زودتر به حقشان دست یابند اما اکنون اختلافات شورای اسلامی شهر دهدشت به رنجنامه پایان ناپذیر شهروندان دومین شهر بزرگ استان تبدیل شده است.

زمانی ریش سفیدان و بزرگان هر شهر و روستایی محل رجوع مردم برای رفع مشکلات و احیانا اختلافات بود که امروز با روی کارآمدن نظام شورایی، شوراهای اسلامی برای این امر پدید آمده است که اداره شهرها به دست خود مردم باشد و هر جا دیدند حقوق شهروندان پایمال می شود و مشکلی دارند وارد شوند اما امروز چه کسی باید برای خود شورا میانجی گری کند.

مردم شریف دهدشت در حالی برای تحقق مشارکت مردم سالاری دینی و حماسه سیاسی در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا حضور یافتند که با امید به انتخاب فرزندانی از شهر و دیار و هم محله ای خود شاهد التیام زخم های کهنه محرومیت بر پیکره شهرشان باشند.

اما غافل از اینکه این رویای شیرین چندان دوامی نداشت و اختلافات گاه و بیگاه بر سرمسایل مختلف شورای 9نفره، این امیدواری را به یاسی تلخ مبدل ساخت تا مردم شهر دهدشت را بیش از پیش به آینده شهرشان مایوس تر کند.

مدیریت به هر شکلی بویژه مدیریت شورایی باید توام با آرامش، وحدت، هم گرایی و هم افزایی باشد تا بتوان به اهداف مد نظر از تشکیل آن مدیریت دست یافت.

افرادی که با احساس تکلیف خود را کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر به مردم معرفی می کنند و در تمامی سخنرانی ها و رفتارهای انتخاباتی دم از خدمت به مردم می زنند امروز اختلاف بر سر تعیین جایگاه خود در قالب چارت سازمانی شورا و یا اعمال کردن نظر خود برای به کرسی نشاندن شخص مورد نظر به سمت شهردار تنها این باور را تقویت می کند که گویا تکیه بر رای مردم پلکانی برای قرار گرفتن در یک جایگاه ویژه است نه خدمت به خلق الله.

از آغازین روزهای پس از قرائت سوگندنامه ای که همگی در آن به حفظ امانت، رعایت قوانین و مقررات و عدالت و انصاف برای آبادانی کشور بویژه حوزه انتخابیه خود هم قسم شده اند هر روز خبری از مناقشات و منازعات اعضای شورای اسلامی دهدشت و ایجاد ائتلاف و یار و یارکشی به گوش می رسید و نقل هر مجلسی در بین شهروندان می شد.

وقتی اختلافات دو ائتلاف چهار و پنج نفره شورا به جایی می رسد که برای تعیین رییس شورا با غیبت های متوالی جلسه رسمی آن تشکیل نمی شود و با پادرمیانی بزرگان و مسوولان شهرستان تا حدودی کوتاه می آیند دیگر زمانی برای شنیدن درد دلهای مردم صبور و سختی کشیده نمی ماند.

 با این اوصاف و احوال عمر چهارساله شورای شهر روزهای پایانی خود نزدیک شده و تنها هنر این شورا جنگ و جدل و مناقشه بود بدون حتی یک خروجی مثبت.

اما امروز همین اعضا مجدد با شعارهای جدید وارد کارزار انتخاباتی شده اند و به قول خودشان برای تعییر آمدند.

اما سوالی که اینجا ذهن هر فرد را مشغول میکند این است آیا چهارسال برای تعییر وقت مناسبی نبود؟

به هرحال این اعضای محترم اگر قصد تعییر دارند بهترین تعییر انصرافشان از این دوره هست و بهتر است این اعضای محترم میدان را به افراد جدید و متخصص بدهند تا شاید گره ای از این مشکلات باز شود.

 

سید ایمان تقوی



تاریخ انتشار : 8 فروردین 1396 01:56



» اخبار مرتبط:

  • رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:اعضای شوراهای اسلامی به مصوبات شورای ...
  • رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تغییرکرد+اسامی
  • انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر دهدشت برگزار گردید+اسامی
  • عضو شورای سوق رئیس شورای شهرستان کهگیلویه شد
  • ولی‌الله دلاویز رئیس شورای اسلامی دوگنبدان شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    • همکار شما

    • 8 فروردین 1396 00:31
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    برادر تقوی مردم از معتمدین گذشتند و الان هم باقشون کشی طایفه ای در تدارک غلبه بر دیگری هستند
    واقعا از این ژستهای روشنفکری بایید بیرون بیای و معقول تر سخن بگویید
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler