مشروح اخبار


» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بهمن بیگی از موثر ترین افراد تاریخ ساز کشور در زمینه تعلیم و تربیت ایران بود



مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استاد 'محمد بهمن بیگی' با تمام مشکلات حاکم بر جامعه ایل توانست از موثر ترین افراد تاریخ ساز کشور در زمینه تعلیم و تربیت ایران باشد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استاد 'محمد بهمن بیگی' با تمام مشکلات حاکم بر جامعه ایل توانست از موثر ترین افراد تاریخ ساز کشور در زمینه تعلیم و تربیت ایران باشد.

به گزارش راك نيوز به نقل از  ایرنا از بوشهر، حمیده ماحوزی روز جمعه در آئین گرامیداشت استاد 'محمد بهمن بیگی' افزود: مردان بزرگی مانند 'بهمن بیگی' در آن زمان که محکومیت های فراوانی بر ایل قشقایی وارد می شد، زمینه ساز پرورش استعدادهای فراوان در جامعه ایل شدند.
وی اظهار کرد: امروز نیز برای رفع مشکلات به همت مردان و زنان بزرگی نیاز است که با آگاهی در راستای اقدامهای موثر گام بردارند.
ماحوزی اضافه کرد: برای پرورش استعدادهای درخشان باید از روشهای افراد موثر در زمینه تعلیم، تربیت و آموزش و پرورش بهره گرفت و برای رسیدن به این هدف باید آموزش و پرورشی مختص فرهنگ خودمان را طراحی کنیم.
یکی از اساتیدپژوهشگر استان فارس نیز گفت: 'استاد بهمن بیگی' نخستین اصلاح گر سیاسی و اجتماعی در جامعه ایران بعد از امیر کبیر است که توانست در جامعه ایل اتحاد و همدلی ایجاد کند.
جهانبخش میرزاوند افزود: 'بهمن بیگی' یکی از اثرگذارترین افراد در حوزه عشایر بود که توانست با آموزش آنان زمینه ساز توسعه در این قشر شود.
'سکینه کیانی' همسر استاد 'بهمن بیگی' نیز با قدردانی از برگزار کنندگان این آئین به بیان
خاطره ای ازایشان پرداخت.
همچنین سردیس 'استاد بهمن بیگی' نیز به وی اهدا و از ایشان و برگزار کنندگان این مراسم تجلیل و قددردانی شد.
شعر خوانی، ارائه مقاله و اجرای موسیقی قشقایی با صدای 'حمید طاهری' ازدیگر برنامه های این آئین بود.
'محمد بهمن بیگی' بنیان گذار آموزش وپرورش عشایری در ایران است که در سال 1389 از دنیا رفت.
وی دارای پنج اثر کتاب شامل 'عرف و عادت' در عشایر فارس، 'بخارای من ایل من'، 'اگر قره‌ قاچ نبود'، 'به اجاقت قسم' و 'طلای شهامت' است . 



تاریخ انتشار : 19 فروردین 1396 04:59



» اخبار مرتبط:

  • رئیس کمسیون برنامه وبودجه مجلس:اندیشه بهمن بیگی متعلق به گروه خاصی نبود
  • گزارش تصویری بزرگداشت استاد بهمن بیگی
  • مراسم بزرگداشت محمد بهمن بیگی در شیراز برگزار میگردد+جزئیات مراسم
  • گلایه همسربهمن بیگی از سازمان یونسکو
  • نامگذاری جایزه ی سال انجمن ترویج علم ایران بنام محمد بهمن بیگی+ عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام