مشروح اخبار


» 19 کودک مبتلا به اوتیسم حاد در گچساران شناسایی شده است



رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: در زمان حاضر 19 کودک مبتلا به اوتیسم حاد در این شهرستان شناسایی شده اند که تحت نظارت بهزیستی تحت مراقبت و توانبخشی قرار دارند.


19کودک مبتلا به اوتیسم حاد در گچساران شناسایی شده است

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: در زمان حاضر 19 کودک مبتلا به اوتیسم حاد در این شهرستان شناسایی شده اند که تحت نظارت بهزیستی تحت مراقبت و توانبخشی قرار دارند.

سیدمهران کشاورز در حاشیه نخستین همایش اوتیسم گچساران در گفت و گو با راک نیوز با بیان اینکه اختلال اوتیسم ممکن است حالت های خفیف، متوسط و شدید داشته باشد، افزود: کودکان دارای اختلال اوتیسمی خفیف قابلیت آموزش پذیری دارند و می توانند در مدارس عادی نیز آموزش بینند.

رئیس اداره بهزیستی گچساران ، آموزش و توانمندسازی را مهمترین اصل برای کودکان و افراد اوتیسمی دانست که می تواند به کاهش مشکلات آنها کمک کند.

کشاورز با بیان اینکه نباید دوران طلایی توانمندسازی کودکان اوتیسمی را از دست داد، افزود: این اختلال هرچه زودتر تشخیص داده شود مهارت آموزی و حرفه آموزی کودکان اوتیسمی راحت تر خواهد شد.

وی به وجود یک مرکز روزانه آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم در گچساران اشاره و خاطرنشان کرد: نگهداری و مراقبت از کودکانی که از اوتیسم حاد رنج می برند، دقت و توجه بیشتری از سوی خانواده ها و نیز مراکز متولی آموزش آنان را می طلبد. 

وی ادامه داد: اولین مرکز تخصصی اوتیسم گچساران در تیرماه سال گذشته افتتاح و در حال حاضر این مرکز به 16 کودک خدمات ارائه می دهد.

رئیس بهزیستی گچساران با تاکید بر این که همه کودکان مبتلا به اوتیسم می توانند از خدمات بهزیستی استفاده کنند گفت: این کودکان به آموزش های خاصی نیاز دارند و مربیان مراکز نیز دوره های ویژه ای برای ارائه آموزش هایی از این دست گذرانده اند.

کشاورز افزود: به مرکز توانبخشی کودکان اوتیسمی در گچساران ماهیانه چهار میلیون و 500 هزار ریال به ازای هر کودک یارانه از سوی بهزیستی پرداخت می شود. 

وی ادامه داد: اوتیسم یک اختلال عصبی است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. این معلولیت رشدی به طور معمول در سه سال اول زندگی به طور کامل آشکار می شود. 

رئیس بهزیستی گچساران اضافه کرد: مبتلایان به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای مبتلایان دشوار می سازد و در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز از مبتلایان سر می زند.

گفتنی است در افراد مبتلا به اوتیسم حرکات تکراری دست زدن، پریدن، پاسخ های غیر معمول به افراد، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می شود و ممکن است در حواس پنجگانه ( بینایی، شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی ) نیز حساسیت های غیر معمول نشان دهند.

19 کودک مبتلا به اوتیسم حاد در گچساران شناسایی شده است
19 کودک مبتلا به اوتیسم حاد در گچساران شناسایی شده است
19 کودک مبتلا به اوتیسم حاد در گچساران شناسایی شده است
19 کودک مبتلا به اوتیسم حاد در گچساران شناسایی شده است



تاریخ انتشار : 29 فروردین 1396 17:43



» اخبار مرتبط:

  • اولین مرکز تخصصی اوتیسم گچساران افتتاح شد
  • 30 کودک دراستان فارس مبتلا به ایدز هستند+آمار افراد بزرگسال!
  • چهار استان ،4روانپزشک فوق تخصص کودک و نوجوان !
  • 20 هزار کودک در کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بهزیستی بهره می‎برند
  • ساماندهی 20 کودک کار و خیابانی گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler