مشروح اخبار


» کسب مقام اول خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان،توسط شهرستان کهگیلویه



مدیر اداره جهادکشاورزی کهگیلویه گفت: در موضوع خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان،شهرستان کهگیلویه در استان در فصل زراعی۹۴-۹۵ مقام اول را کسب نمود.


کسب مقام اول خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، توسط شهرستان کهگیلویه

مدیر اداره جهادکشاورزی کهگیلویه گفت: در موضوع خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان،شهرستان کهگیلویه در استان در فصل زراعی۹۴-۹۵ مقام اول را کسب نمود.

در راستای اهداف نظام و برنامه های دولت تدبیر و امید توانستیم علی رغم همه موانع کارهای درخشانی در بخش کشاورزی کهگیلویه انجام دهیم .

به گزارش راك نيوز ؛مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه در نشست کشاورزان با فرماندار این شهرستان اظهار داشت:تشکیل سه خانه ترویج در جاورده ،درغک و ضرغام اباد انجام شده است و در تلاشیم بزودی در حومه غربی نیز در جهت خدمت رسانی بهتر به کشاورزان مرکز ترویج نیز در این منطقه راه اندازی نماییم.

سیدعمران تقوی گفت: باجذب 37کارشناس که در زمینه پهنه بندی از انها استفاده شده و در اینده نزدیک از بقیه انها نیز استفاده می شود مشکلات زیادی برطرف خواهدشد.

تقوی افزود: تشکیل صندوق توسعه بخش کشاورزی با 49درصدسهم دولت و 51درصد سهم کشاورز در زمینه تامین اهداف توسعه بخش در برنامه توسعه ششم،تاکنون زیربنا فراهم شده و به همت کارشناسان درصد پیشرفت ۳۰ درصدی داشته ایم.

مدیر اداره جهادکشاورزی کهگیلویه در ادامه گفت: در موضوع خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان،شهرستان کهگیلویه در استان در فصل زراعی۹۴-۹۵ مقام اول و پیش بینی میکنیم با توجه به بارندگی های اخیر در فصل زراعی۹۵-۹۶ هم این مقام کسب شود.

سیدعمران تقوی با بیان اینکه در توسعه کشت کلزا رشد250درصدی داشته ایم افزود: به همت کارشناسان و کشاورزان 114هکتار از زمین های کشاورزی تحت پوشش این محصول استراتیژیک قرار گرفته و پیش بینی میشود که قریب ۲۰۰تن کلزا در اردیبهشت جاری از کشاوزان خریداری شود.

وی توسعه باغات در اراضی شیبدار را برنامه مهم این مدیریت خواند و اظهارکرد: توسعه باغات با استعدادیابی در زمین های شیب دار با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان با جدیت بیشتری در سال جاری  انجام خواهد شد.

سیدعمران تقوی افزود: علیرغم کمبود اعتبارات ،کلاس های اموزشی وترویجی رشدچشمگیری داشته که کشاورزان از انها استقبال می کنند.

تقوی تصریح کرد: نیاز است کشاورزان با کارشناسان پهنه در کلیه مناطق شهرستان همکاری تا اطلاعات دقیق سطوح کشت در سامانه های گندم ،جو وذرت ثبت گردد

وی تهیه نقشه های کاداستر را از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید بیان نمود و گفت: در زمینه کشت مکانیزه رشد صددرصدی حاصل شده است.

تقوی خاطرنشان کرد: نظارت بر توزیع بذر اصلاح شده بیش از پیش در برنامه های کاری و اولویت دار این مدیربت خواهد بود .

در ادامه کشاورزان و دامداران درخواست های پیشنهادی خود را به شرح ذیل ارایه نمودند. انتقال آب ثقلی بالوله،افزایش اعتبار سرآبندی کانالهای کشاورزی،

تسریع در راه اندازی خانه ترویج حومه غربی(فیلگاه)،

پیگیری سد بن گیر فارتق چاروسا در راستای جلوگیری ازمهاجرت بی رویه کشاورزان ،پیگیری جهت کاهش هزینه

تمدید پروانه اب باغات ،

تکمیل سد نیمه تمام کوهبرد و اختصاص اعتبارلازم ،تخصیص اعتبار به جاده های بین مزارع ، اعتراض به نرخ تضمین شده گندم ونداشتن سیلو جهت ذخیره گندم درکهگیلویه از مهم ترین درخواست کشاورزان بود.

فرماندار کهگیلویه نیز در این نشست دوستانه اظهارداشت: تلاش های مدیریت جهادکشاورزی کهگیلویه در جهت دعوت از کشاورزان پیشرو و استفاده از تجربیات و راهکارهای آنان در سال اقتصادمقاومتی،تولید و اشتغال جای تقدیردارد وهمه این فعالیت ها باید درچارچوب اهداف مقدس نظام و سیاستهای دولت تدبیر و امید ،شکل بهتری به خود گرفته و ما هم به عنوان نماینده عالی دولت آماده هرگونه همکاری با جهادکشاورزی و کشاورزان خواهیم بود.

علی پوزش افزود مدیران ارشد استان وشهرستان به مقوله کشاورزی و تولید در این بخش نگاه ویژه ای دارند و این حمایت ها  درآینده نیزادامه خواهد داشت.



تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1396 13:18



» اخبار مرتبط:

  • 23 هزار و 486 تن گندم از کشاورزان گچساران خریداری شد
  • 21هزار و 582 تن گندم از کشاورزان گچساران خریداری شد
  • فرماندار گچساران: برخورد قاطعی با عوامل خرید غیرقانونی گندم می شود
  • سه هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در کهگیلویه خریداری شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler