مشروح اخبار


» قومیت گرایی چالشی نهفته در انتخابات شوراهای کهگیلویه و بویراحمد



مقوله انتخابات گرچه به عنوان عالی‌ترین و مترقی ترین مظهر اتحاد ملت و مهمترین منظر حاکمیت مردم در نظام اسلامی است اما گاه برخی چالش ها و تنش های نهفته آن مانع تحقق این آرمان ها و تحولات در استان کهگیلویه و بویراحمد می شود.

 


مقوله انتخابات گرچه به عنوان عالی‌ترین و مترقی ترین مظهر اتحاد ملت و مهمترین منظر حاکمیت مردم در نظام اسلامی است اما گاه برخی چالش ها و تنش های نهفته آن مانع تحقق این آرمان ها و تحولات در استان کهگیلویه و بویراحمد می شود.

 به گزارش راک نیوز از یاسوج ؛ یکی از این چالش ها و تنش های نهفته در عرصه انتخابات، دامن زدن بر تعصبات قومیتی و طایفه گرایی در استان عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاست.
تاکید بر سنت ناروای قومیتی و طایفه ای آنچنان عرصه انتخابات را در کهگیلویه وبویراحمد تحت شعاع و چنبره خود قرار می دهد که پس لرزه ها و نتایج منفی آن پس از انتخابات بر پیکر این استان نمایان تر خواهد شد.
هر چند انتخاب اصلح در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان مظهر مدیریت کارآمد می تواند گرهگشای شتاب بخشی به توسعه باشد، اما تجربه چهار دوره گذشته انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و فضای کنونی انتخابات در این استان نشان می دهد که برخی از مردم گزینش افراد را براساس طایفه گرایی در اولویت دیدگاه خود قرار می دهند.
صداقت، تجربه، شجاعت، امانتداری، تخصص از حداقل ویژگی های یک نماینده خوب در شوراهای اسلامی است که قومیت گرایی می تواند سرآغاز نادیده گرفتن این معیارهای مهم باشد.
** ضرورت اجتناب از هیجان های کاذب
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید مراقب بود که انتخابات پیش رو به سمت برخی هیجانات زشت و نامعقول پیش نرود.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، دامن زدن به برخی مسایل قومی در انتخابات را به عنوان محرکی در ایجاد هیجانات نامعقول به ویژه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه وبویراحمد دانست و یادآور شد که باید با مدیریت صحیح، کارآمد، مقتدر و معقولانه مانع از بروز این گونه آفت هاشد.
وی معتقد است که هرگاه مسائلی همچون طایفه گرائی در ارزش ها، اصول و شاخص های موجود در انتخابات خلاصه شود و به دنبال آن نیز هیجانات زشت و تنش ها نیز شکل می گیرد.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری حضور مردم در پای صندوق های رای را رفراندم و آری دیگر به نظام جمهوری اسلامی فارغ از هر انتخاب و گزینش فرد خاصی در انتخابات دانست.
آیت الله ملک حسینی با اشاره به برخی بداخلاقی ها، ایجاد تنش ها، تهمت ها، دروغ پراکنی ها و حتی ایجاد تفرقه و دو دستگی ها در شبکه های مجازی و برخی سایت های محلی در عرصه انتخابات، گفت: باید از هم اکنون و با مدیریت صحیح و البته برخوردهای قاطع، جدی و به موقع مانع از شکل گیری و بروز این آفت ها در عرصه حساس انتخابات شد.
وی تصریح کرد که ایجاد ثبات، آرامش و احساس امنیت در عرصه انتخابات یک ضرورت غیرقابل انکار برای برگزاری باشکوه و قانونمند انتخابات است. 



تاریخ انتشار : 6 اردیبهشت 1396 13:43



» اخبار مرتبط:

  • اعضای کمیته بازرسی انتخابات شوراهای کهگیلویه و بویراحمدمنصوب شدند
  • آیت الله ملک حسینی:دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای در انتخابات خطرناک است
  • صحت انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز تایید شد
  • 1162نفردرانتخابات شورای شهروروستا کهگیلویه وبویراحمد نام نویسی کردند
  • 820 نفر برای انتخابات شوراها در کهگیلویه و بویراحمد نام نویسی کردند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler