مشروح اخبار


» سانسور روحاني ؛تیغی که مستند انتخاباتی «حسن روحانی» دچارش شد



«سانسور»؛ تیغی که مستند انتخاباتی «حسن روحانی» دچارش شد و حتی به بخشی از سخنان رئيس‌جمهوری هم رسيد و آن را حذف کرد؛ مستندی که طبق قانون باید ٣٠ دقیقه باشد؛ یعنی از زمان شروع پخش که ١٨:٣٠ عصر دیروز بود، تا ساعت ١٩ که بخش خبری شبکه یک آغاز می‌شود.  


«سانسور»؛ تیغی که مستند انتخاباتی «حسن روحانی» دچارش شد و حتی به بخشی از سخنان رئيس‌جمهوری هم رسيد و آن را حذف کرد؛ مستندی که طبق قانون باید ٣٠ دقیقه باشد؛ یعنی از زمان شروع پخش که ١٨:٣٠ عصر دیروز بود، تا ساعت ١٩ که بخش خبری شبکه یک آغاز می‌شود.

به گزارش راک نیوز به نقل از شرق ؛ هرچند این مستند ساعت ١٨:٣٠ شروع شد؛ ولی حدود ساعت ١٨:٥٥ به پایان رسید؛ دلیل آن هم آن‌طور که ستاد «حسن روحانی» اعلام کرد، اين بود: «بخش‌هایی از مستند انتخاباتی دکتر روحانی با عنوان «رئیس‌جمهور روحانی» از سوی صداوسیما حذف شد». ستاد روحانی همچنین ساعتی پس از پایان مستند، بخش‌های سانسورشده را منتشر کرد؛ البته هنگام تماشای مستند پخش‌شده از صداوسیما هم می‌شد حدس زد که کدام قسمت‌ها گرفتار تیغ سانسور شده است؛ صحبت‌های دانشجویان در مراسم ١٦ آذر ٩٥ که مقابل روحانی بیان کردند و بخش‌هایی از سخنان رئيس‌جمهوری که ٣١ فروردین ماه امسال در جمع جوانان و نخبگان استان فارس چنین بیان کرده بود: «چرا دو میلیارد دلار پول را در سال ٨٧ که همه می‌توانستند بردارند در دهان اژدها کردند.            

 زمانی که معلوم بود نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و مشخص بود این پول به خطر می‌افتد، این کار را کردند. البته ما پیگیری این موضوع را از قوه قضائیه خواسته‌ایم و امیدواریم که این کار انجام شود... ما در دادگاه بین‌المللی، لایحه‌ای را برای شکایت تنظیم کرده و ان‌شاء‌الله بتوانیم این حق را از آمریکا پس بگیریم؛ اما جالب است پول‌ها را در اختیار آمریکایی‌ها گذاشتند و خود را انقلابی می‌نامند.  ما را که از آمریکا شکایت کرده‌ایم تا حقوق ملت را پس بگیریم، به لبخند به دشمنی متهم می‌کنند!».

البته بخش زیادی از سخنان پخش شد و فقط قسمتی از آن که روحانی نسبت به رسیدگی موضوع تعلل در خروج حدود دو میلیارد دلار از تیررس بلوکه‌شدن توسط آمریکایی‌ها ابراز امیدواری می‌کند، حذف شده است.  بخش دیگری که حذف شده بود مربوط به دانشجویانی بود که ١٦ آذر ٩٥ مقابل روحانی صحبت می‌کردند؛ مستند روحانی با همین بخش شروع می‌شود؛ سخنرانی‌های پر‌حرارت دانشجویان؛ چه مخالف و چه موافق.

در بخش دیگری یکی از دانشجویان درباره تصویب «برجام» سخن می‌گوید و آن را تصمیم نظام می‌خواند که آن هم حذف شده است.

همچنین در نسخه پخش‌شده از سوی صداوسیما شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر» دانشجویان شنیده می‌شود؛ ولی بخش ديگر شعارها حذف شده است. در این مستند، بخش‌هایی از سخنرانی‌های روحانی پخش شد؛ بخش‌هایی که از صبر و مدارای دولت برابر تخریب‌ها می‌گوید؛ از برجام، مشکلات خوزستان و... هم می‌گوید؛ اما بخش زیادی از گفته‌های روحانی در مستند به اقوام و اقلیت‌ها و همچنین حضور زنان در جامعه برمی‌گردد: «زن مشکل نیست؛ قومیت مشکل نیست؛ مذهب مشکل نیست.

قبل از قومیت؛ همه ایرانی هستیم...نه تفاوتی بین مرد و زن در حقوق شهروندی وجود دارد و نه در میان اقوام مختلف و نه در میان مذاهب مختلف...چطور هرچه گریه کنیم حلال است؛ یک ذره بخندیم مشکل دارد؟... امروز ده‌ها نهاد تحت عنوان دغدغه فرهنگی از دولت پول می‌گیرند. این پول را باید به آموزش و پرورش داد...». در آخرین جملات پخش‌شده هم  می‌گوید: «راهي را با هم شروع كرديم و نيمه راه هستيم و برخي مسيرهاي سخت هم بايد شروع شود... دوباره آمدم براي ايران. همه بايد براي ايران بياييم در كنار هم بايستيم و ايران را بسازيم».



تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1396 11:21



» اخبار مرتبط:

  • اثر مستند ساز گچسارانی در راه جشنواره بین المللی سینما حقیقت
  • «اوباما» آماده دیدار با روحانی در «نیویورک» است
  • ناکامی صداوسیما درسانسور کنایه ناطق نوری!
  • پخش شبنامه علیه دولت و روحانی در حرم امام
  • سرمقاله واشنگتن‌پست: دستیابی به توافق هسته‌ای دشوار است/نمی‌توان خوش‌بین بو ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام