مشروح اخبار


» امید نوروزی قهرمانی که دنبال تیپ و لباس و ماشین آنچنانی نمیرود.




 امید نوروزی متولد بهمن و غافلگیر کننده

 

امید متولد ۲۹ بهمن ۱۳۶۴ در روستای ارزبان بهرغان از توابع شهرستان سپیدان است و شاید به همین دلیل بعد از قهرمانی در المپیك هم دنبال تیپ و لباس و ماشین آنچنانی نرود.

در طالع مرد متولد بهمن آمده، آنها زیاد حرف می‌زنند اما امید دقیقا برعكس آنچه گفته شده جزو كم‌‌حرف‌ترین بچه‌های اردوی كشتی فرنگی است. بهمنی‌ها معمولا از چیزهای پیش‌بینی‌نشده و غیرمترقبه لذت می‌برند و شاید به همین دلیل بود كه او با مدال طلایش كل ایران را غافلگیر كرد. بعد از كشتی فینالش هم سالتو بارانداز محمد بنا مربی محبوب اهالی كشتی یك سورپرایز دیگر از این بهمنی‌ كم‌حرف بود.

حالا خانواده امید در محله فضل‌آباد كه یكی از محله‌های قدیمی شیراز به حساب می‌آید یك خانه قدیمی و كوچك دارند و بعید است قهرمانی امید در المپیك هم تغییری در زندگی این خانواده ساده شهرستانی به وجود بیاورد. البته شب قهرمانی امید در محله‌های دروازه كارون و سنگ سیاه غوغایی برپا بود نوروزی در آن شب تاریخی مدالش را به همه مردم ایران تقدیم كرد تا دست و دلبازی‌اش را نشان دهد.

امید جوان آرام، بی‌حاشیه و گوشه‌گیری است كه با سرك كشیدن در زندگی‌اش هم نمی‌توان به جزئیات زیادی رسید. البته دوستانش می‌گویند این قهرمان ۲۷ساله المپیك هم آدم حساس و هم احساسی است كه البته این صفات چندان با روحیه یك كشتی‌گیر همخوانی ندارد.

نوروزی كه گفته در طول این سال‌ها چیزی جز دردسر و زحمت برای پدر و مادرش نداشته در رشته دانشگاهی تربیت بدنی درس می‌خواند. امید عاشق ورزش زورخانه‌ای است و هر از گاهی باید او را در گود زورخانه پیدا كرد تا روی تشك كشتی.

قبل از اینكه امید روی تشك لندن كشتی بگیرد یكی از روزنامه‌‌ها نوشت همین كه یك شیرازی به المپیك رسیده باید به او مدال بدهند اما امید جدا از آن خصوصیات خاص شیرازی ها و اهالی فارس كه همیشه برجسته‌شان می‌كند مبارزه‌جو و جاه‌طلب بود.



تاریخ انتشار : 31 مرداد 1391 13:58



» اخبار مرتبط:

  • آبروریزی جدید برای کشتی ایران در آسیا
  • امید نوروزی در شیراز تجلیل می‌شود/قدرشناسی درفارس!!!
  • بهداد سلیمی هركول زن‌ذلیل!
  • كشتی گیر كهگیلویه و بویراحمدی نایب قهرمان جام پیروزی تركیه شد
  • محسن عزیزنژاد در پرش با نیزه به نایب قهرمانی رسید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler