مشروح اخبار


» درخواست سخنگوي دولت از رئيس‌دستگاه قضا



سخنگوي دولت روز گذشته در نشست خبري خود با رسانه‌ها در واکنش به سخنان رئيس قوه‌ قضائيه درباره مسئله حصر گفت: «قدرت در ساختار نظام جمهوري اسلامي بين سه قوه توزيع شده و رئيس‌جمهور، رئيس قوه مجريه و مسئول اجراي قانون اساسي است و از اختيارات خود استفاده مي‌کند.


به گزارش راک نیوز به نقل از شرق: سخنگوي دولت روز گذشته در نشست خبري خود با رسانه‌ها در واکنش به سخنان رئيس قوه‌ قضائيه درباره مسئله حصر گفت: «قدرت در ساختار نظام جمهوري اسلامي بين سه قوه توزيع شده و رئيس‌جمهور، رئيس قوه مجريه و مسئول اجراي قانون اساسي است و از اختيارات خود استفاده مي‌کند. به نظر مي‌رسد اگر رئيس قوه‌ قضائيه مطلبي دارد، نبايد آن را در سطح جامعه مطرح کند. اين باعث مي‌شود برخي مباحث که جريانات سياسي متخاصم با يکديگر دارند، به قوا هم تسري پيدا کند».
محمدباقر نوبخت ادامه داد: «توصيه مي‌کنم سروران محترم حتما اگر صحبتي دارند در جلسات مطرح کنند. يکي از آنها شوراي عالي امنيت ملي است که با توجه به اينکه رئيس قوه‌ قضائيه در آن عضو هستند، اگر در جلسات شرکت کنند، مي‌توانند در آنجا مطرح کنند و آنجا مي‌توان بحث کرد. اينکه اين مباحث را به سطح جامعه بکشانيم، به نظر نمي‌رسد پيام خوبي به داخل و خارج و مردمي که توقع خدمت دارند، برساند».او همچنين در واکنش به اظهارات ابراهيم رئيسي که صحبت‌هايي در زمينه مهندسي آرا انجام داده بود و مباحثي که درباره رأي حلال و حرام مطرح مي‌شود، عنوان کرد: «ما نسبت به گفته ديگران پاسخ نمي‌دهيم و نسبت به سياست‌هاي دولت پاسخ‌گو هستيم. سياست دولت اين است که ملت ايران بدون تقسيم‌بندي طبقات و آرا عزيز هستند. چه آنها که به آقاي روحاني رأي دادند و چه آنها که رأي نداده‌اند، همه براي ما محترم هستند و براي رسيدن به رشد هشت‌درصدي نياز داريم از همه مردم استفاده کنيم».سخنگوي دولت با بيان اينکه دولت مصمم است ضمن احترام به آن ۱۶ ميليون که به دولت رأي نداده‌اند، به خواسته‌هايشان اهميت دهد، افزود: «از توانمندي‌هاي اين عزيزان براي توسعه ملي استفاده مي‌کنيم.

قطعا اين مهندسي انتخابات سخن درستي نيست و بايد اين واژگان تعريف شوند که چه مي‌گوييم. ضمن تکذيب مهندسي انتخابات يادآور مي‌شوم که فرايند انتخابات از سوي شوراي نگهبان تحت نظارت بوده است».او گفت: «همه اينها به ۲۹ ارديبهشت باز مي‌گردد. قبل از آن کانديداها از برنامه‌هاي خود دفاع مي‌کردند و متأسفانه شاهد بوديم برخي مرزهاي اخلاق را درنورديدند. هرکس در هر جايي از فرصت‌هايي که داشت برخوردار شد. رقباي آقاي روحاني از بيان برخي نظرات که غيرواقعي و نادرست هم بود فروگذار نکردند و اين رأي‌دهي با نظارت شوراي نگهبان صورت گرفت و شوراي نگهبان در شمارش آرا براي همه صندوق‌ها ناظر داشت. شمارش آرا به صورت صحيح و سالم انجام شده و به دفعات اعضاي شوراي نگهبان و سخنگوي آن گفته‌اند اتفاقي که در نتيجه انتخابات تأثير بگذارد، پيش نيامده است».



تاریخ انتشار : 10 خرداد 1396 12:39



» اخبار مرتبط:

  • بايد با ريشه‌هاي رفتارهاي خودسرانه برخورد شود
  • اصولگراهای مجلس خبردادند: وزیر پیشنهادی علوم رای نمی آورد!
  • اصولگراها و توزیع شب نامه علیه روحانی در مجلس +متن شب نامه !
  • توصيه باهنر به احمدي نژاد: درگيري غير ضروري نداشته باش!
  • واکنش به احتمال رد صلاحيت محمد خاتمی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler