مشروح اخبار


» تاجگردون: هر گروه سیاسی به محیط پیرامون خود نگاه انحصاری داشته باشد شکست خواهد خورد



نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در مجلس مورخ 17خرداد ماه جاری گفـت: باید بپذیریم هر گروه سیاسی از جامعه که بخواهد به محیط پیرامون خود نگاه انحصاری داشته باشد شکست خواهد خورد و از چشم مردم خواهد افتاد.


تاجگردون: هر گروه سیاسی به محیط پیرامون خود نگاه انحصاری داشته باشد شکست خواهد خورد

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در مجلس مورخ 17خرداد ماه جاری گفـت: باید بپذیریم هر گروه سیاسی از جامعه که بخواهد به محیط پیرامون خود نگاه انحصاری داشته باشد شکست خواهد خورد و از چشم مردم خواهد افتاد.

به گزارش راک نیوز و به نقل از پورتال اطلاع رسانی نماینده مردم گچساران و باشت، نطق غلامرضا تاجگردون در صحن علنی مجلس مورخ17خردادماه جاری منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

نمایندگان عزیز؛

شرایط کنونی کشور و پس از انتخابات شکوهمند ۲۹ اردیبهشت ایجاب می‌کند آنچه که ملت ایران بر دوش ما گذاشتند یعنی رفع مشکلات آنان و تلاش در جهت توسعه پایدار کشور را به نحو مطلوب به انجام رسانیم.

خوشحالیم باوجود جو سنگین در انتخابات و نگاه های سیاسی که درون مجلس وجود دارد، مجلس خرد جمعی خود را بکار برد و به نحوی انتخابات هیئت‌رئیسه را به انجام رساند که هیچ گروه سیاسی احساس غبن نکرده و اداره مجلس را به‌تمامی جریانات سیاسی سپردیم و آرامشی فراهم گردید.

و ای‌کاش دو قوه دیگر نیز چنین کنند و چنین صدایی نیز از دو قوه مجریه و مقننه نیز برآید. باید بپذیریم هر گروه سیاسی از جامعه که بخواهد به محیط پیرامون خود نگاه انحصاری داشته باشد شکست خواهد خورد و از چشم مردم خواهد افتاد.

وظیفه خود میدانم به رئیس‌جمهور محترم به دلیل رأی قاطع مردم و به هیات رئیسه محترم مجلس به دلیل انتخاب بر اساس تدبیر، تبریک عرض کنم.

همچنین از همکاران عزیزم در کمیسیون برنامه بودجه که مجدد به این‌جانب اعتماد کرده و با رأی همگانی خود مسئولیت سنگین اداره کمیسیون را به این‌جانب محول کردند تشکر کنم.

29اردیبهشت نشان داد هیچ زبانی رساتر از زبان صندوق رأی نیست و مردم ایران در برهه‌هایی که ضرورت داشت بهترین حرف و کلام را از طریق صندوق‌های رأی زدند و مهم این است که گوش شنوا باشد وگرنه این مردم به یمن جمهوری اسلامی ایران نیاز به زبان ندارند و آنچه می‌خواهند گوش شنواست.

مردم در ۲۹ اردیبهشت یک گفتمان یا یک مسیر را انتخاب یا تداوم آن را خواستار شدند. باید همگان به فرمایش رهبر عزیزمان به این رأی احترام بگذاریم و دریافت‌کننده رأی هم بداند که مردم چه چیزی را از وی مطالبه می‌کنند.

ما همه تلاش کردیم دولت مستقر تداوم یابد:

– تا آنچه طراحی‌شده بود متوقف نشود.

– برجام به نتیجه برسد.

– اقتدار ایران تحکیم یابد.

– رفتار سیاسی و اجتماعی بسیاری از حاکمان اصلاح شود.

– فضای سیاسی بانشاط‌تر شود.

– گروه‌های مختلف در اداره مملکت مشارکت داشته باشند.

– تنگناهای اقتصادی سریع‌تر رفع و معضلات آن‌که در رأس آن بیکاری است چاره‌جویی شود.

– گفتمان برتر و مذاکره برای حل مشکلات سیاسی گروه‌های معتقد به‌نظام به میدان آیند.

– این‌گونه شود که هیچ ایرانی احساس بیگانگی نکند.

– هیچ اجنبی به ایران به چشم‌چپ نظر نکند.

و اقتصاد ایران پرنفس‌تر راهش را ادامه دهد.

جناب رئیس‌جمهور؛

هم حضرت‌عالی معتقدید و هم مردم و هم نمایندگان، باوجودی که به شما رأی دادند اعتقاد دارند اگرچه کار دولت شما ستودنی بود و به آن رأی مثبت دادیم ولی بدانید سربازهای کاروان دولت شما باید اصلاح، زبده‌تر و از همه مهم‌تر هماهنگ‌تر شوند. مجلس نشان داد نه‌تنها قصد چوب لای چرخ گذاشتن ندارد بلکه برای رفاه مردمش پا به‌پای شما برای این اصلاح هستند.

برای این اصلاح ما خط قرمز نداریم. تنها خط قرمز ما رهبریست.

هیچ فرد، سازمان و گروهی برای ما خط قرمز نیست و هیچ قوه¬ای هم نمی¬تواند برای خود خط قرمز تعریف کند. در شرایطی که پای جامعه و اصلاح آن در میان است خط قرمز فقط رهبری است و قانون و رهبری هم تعارف ندارد و نیاز به زبان نیز ندارد.

نه لاریجانی مجلس و نه لاریجانی قوه قضاییه و نه روحانی دولت و نه شخص دیگری خط قرمز نیستند و همچنان¬چه که خودتان فرمودید رأی مردم بلاشرط است و این شرط فراموش نشود و ای‌کاش آنچه مردم ما می¬فهمیدند ما حاکمان پیش‌ازاین درک می‌کردیم و از تکرار و تداوم اشتباهات جلوگیری می‌کردیم.

در مقام ناصح نیستم ولی به‌عنوان کسی که پرورش‌یافته انقلاب،‌ جنگ و ارزش‌های این نظام هست حق‌دارم دلسوزی کنم و بگویم: علمای عزیز، مبلغین، سرمایه‌های نظام، حافظین ارزش¬های نظام و همه آنان که دل به این کشور و انقلاب می¬سوزانید، بگذارید آغوش گرمتان پذیرای همگان باشد و نگذارید در این جامعه دوقطبی یک قطبش شما شوید تداوم و تکرار این اشتباه خطاست.

حق نداریم جامعه و مردم خودمان را به جامعه بهشتی و جهنمی و یا جامعه حسینی و یزیدی تقسیم کنیم.

بگذارید قلب مهربان مردم ما برای همگان بتپد و سربسته بگویم نگذارید صندوق‌های رأی بین شما و مردم اختلاف بیفکند و از این موهبت مردم‌سالاری دینی برای تحکیم قلب‌ها و حاکمیت گفتمان امام و رهبری استفاده کنیم و شک نکنید فارغ از افراد این جامعه بدون اصلاح و اصلاحات تداوم نمی‌یابد.

اما در باب حوزه انتخابیه‌ام:

مردم عزیز دست یکایک شما را به دلیل حضور گرمتان در ۲۹ اردیبهشت می‌بوسم و امیدوارم مسئولین قدر این حضور را بدانند.

دولتمردان و نمایندگان عزیز؛

– این روزها زاگرس و جنگل‌های آن دارد می‌سوزد و متأسفانه مسئولین توجه ندارند، زاگرس قلب ایران است چاره‌جویی شود.

– بی‌تدبیری ناظران و مسئولین پولی کشور از گذشته تاکنون موجب گردید سرمایه مردم در مؤسسات پولی که معلوم نیست ریشه آن در کجاست، دارد از بین می‌رود.

مردم چگونه باور کنند برای نصب یک دکه ده¬ها مجوز لازم است ولی یک مؤسسه پولی با شعبه‌های متعدد در کشور راه بیفتد و از همه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور استفاده کند تابلو بزند و بعد بگوییم بدون هماهنگی آمده‌اند و مردم هم پول خود را به آنجا می‌برند.

به داد مردم برسید و مردم را از ین مؤسسات آرمان و غیر آرمان نجات دهیم.

این‌یک اخطار جدی است و مسئولین محترم بانک مرکزی و قوه قضاییه تسریع بخشند و مشکل را حل کنند وگرنه این آتش که خرمن کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان و مرکزی و دیگر نقاط کشور را گرفته است، خرمن شما را هم خواهد گرفت.

– نفت سرمایه اصلی کشور است، قلب تپنده نفت، جنوب است و افتخارم این است که شهر من تأمین‌کننده ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز است.

دوستان عزیز بپذیرید برای ما زیبنده نیست جنوب و مناطق نفت‌خیز در تب بیکاری بااین‌همه سرمایه بسوزد.

دولتمردان و همکاران عزیز آیا شما با سرمایه شخصی خودتان چنین رفتار می‌کنید که با این خطه از ایران که سرمایه کشور است این‌جور رفتار را داشته باشیم.

دیگر نمی‌خواهم از مطالبه زیرساخت‌ها برای مردمان لر و قشقایی استان و حوزه‌ام بگویم،‌از پیرزن و پیرمرد باباکلانی یا باشتی و نبود امکانات چیزی نمی‌گویم.

به دنبال بیان عدد و رقم بیکاران جامعه و اینکه یک خانواده ۱۰ فارغ‌التحصیل بیکار دارد نیستم.

این داستان تکراریست و متأسفانه تکرار آن عادت شده است. بیکاری پایه جامعه ما را سست کرده است و ریشه ما را دارد می‌کند.

به فکر ریشه جامعه باشیم، تحمل آن روز به روز سخت‌تر می‌شود. برای نشان دادن بیماری فقط اشاره به یک داستان می‌کنم

داستان بیماری که روز قبل با او تماس داشتم تا حال او را بپرسم،‌او از چشم بیمار بود، پول مداوا نداشت، مستضعف بود، او در مقابل سؤال من برای کمک جهت مداوا گفت:آقای تاجگردون بگذار چشم من کور شود،اما نبینم در برابر چشمانم فرزند تحصیل‌کرده و دکترایم که بیکار است پرپر شود.

"خدا از ما نگذرد اگر بخواهیم از اینان بگذریم”

 

 



تاریخ انتشار : 26 خرداد 1396 22:41



» اخبار مرتبط:

  • صندلی سبز مجلس، سبزی دل مردم عزیز ایران است
  • کوهکن: لاریجانی را به عارف ترجیح می‌دهم/ اداره مجلس سخت تر از اداره دولت و ...
  • درخواست رد اعتبارنامه نماینده فعلی مجلس
  • اگر،"فائزه "برای پیروزی اصلاح طلبان درانتخابات مجلس
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام