مشروح اخبار


» دستگیری سودجویان42 شیء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد در یاسوج



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری سودجویان 42 شیء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی در یاسوج مرکز  استان خبر داد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری سودجویان 42 شیء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی در یاسوج مرکز استان خبر داد.

به گزارش راك نيوز از مركز كهگيلويه وبويراحمد ؛ محمود باقری عصر امروز در جمع خبرنگاران از کشف محموله قاچاق اشیاء عتیقه خبر داد و با بیان اینکه این مورد یکی از بزرگ‌ترین کشفیات این اداره‌کل در سه ماهه نخست امسال است، اظهار کرد: با تیزهوشی کارشناسان و مأمورین یگان حفاظت این اداره‌کل و با همکاری اطلاعات نیروی انتظامی محموله 42 شیء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی در یاسوج کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این محموله هشت انگشتر زرین، یک گردنبند، چهار گوشواره، یک مهر عقیق با روکش طلا، تعدادی دستبند نقره‌ای و طلایی کشف و ضبط و به موزه یاسوج انتقال داده شد.

باقری با تقدیر از همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در دستگیری سودجویان اشیاء عتیقه نیروی انتظامی و دستگاه قضا و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی همکاری خوبی را با این اداره‌کل به عمل آوردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حفاظت و نگهداری از میراث تاریخی را یک وظیفه ملی دانست و افزود: برای پاسداشت میراث کهن این سرزمین همه تلاش خود را انجام می‌دهیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‎کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: به صورت شبانه‌روزی گشت‌های یگان حفاظت ما در همه شهرستان‌های استان در حال حفاظت از بناها و آثار تاریخی به جا مانده از جامعه گذشتگان هستند و با هر سودجویی که بخواهد به این هویت تاریخی مردم دست درازی کند برخورد جدی می‌کنیم.



تاریخ انتشار : 30 خرداد 1396 01:50



» اخبار مرتبط:

  • عدم اصالت اشیای عتیقه کشف شده در گچساران/ اعلام نظر باستان شناسان
  • دستگیری باند متخلف حفاری اشیای عتیقه در ورودی شهرسوق +جزئیات
  • یگان حفاظت میراث فرهنگی در حفاظت آثار تاریخی شهرستان کهگیلویه تلاش شبانه‌رو ...
  • فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدمنصوب شد
  • ‌کشف 12 گور تاريخي در قبرستان تاج امير ياسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler