مشروح اخبار


» شورای فرهنگ عمومی با موضوع عملکرد اقدامات فرهنگی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی در دفتر امام جمعه برگزار شد



نشست شورای فرهنگ عمومی با موضوع گزارش عملکرد ادارات درباره اقدامات فرهنگی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد، طلاق و خودکشی برگزارشد و هر کدام از اعضای شورا این بار بر خلاف رویه گذشته ضمن ارائه عملکرد دستگاه متبوع راهکار و پیشنهادهایی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه دادند.


نشست شورای فرهنگ عمومی با موضوع گزارش عملکرد ادارات درباره اقدامات فرهنگی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد، طلاق و خودکشی برگزارشد و هر کدام از اعضای شورا این بار بر خلاف رویه گذشته ضمن ارائه عملکرد دستگاه متبوع راهکار و پیشنهادهایی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار راک نیوز از دهدشت ؛ امام جمعه دهدشت حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر فرماندهی داعش را نشاندهنده شجاعت و توان بالای نیروهای نظامی دانست وگفت: این حرکت بجا و غیورانه درس سختی به داعش وحامیان غربی و منطقه ای انها داد.
حجت الاسلام سید نصیرحسینی افزود:ملت ما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و اتحاد وهمدلی، معادلات دشمنان را بر هم زده و جبهه استکبار را در شرایط بسیار سختی قرارداده است.

حسینی به یوم الله روزقدس اشاره کردوگفت:باید همه در این روز حمایت خود را از مستضعفان جهان بویژه ملت فلسطین اعلام کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه در ادامه با بیان اینکه آسیب های اجتماعی خطری برای سلامت جامعه است خواستار مشارکت وهمکاری بیشتر نهادهای مختلف در زمینه کاهش این آسیب ها شد.
حجت الاسلام حسینی ایجاد معاونت اجتماعی درفرمانداری برای پیگیری مباحث مطرح شده در جلسات شورای فرهنگی را گامی مهم دانست وافزود:پراکندگی دستگاه های پیگیر به دست یافتن نتیجه مطلوب کمکی نمی کند.

حسینی خاطرنشان کرد علل آسیب های اجتماعی چون طلاق،اعتیاد وخودکشی بررسی شود وتحقیقات کاملی شکل بگیرد.
امام جمعه دهدشت ،ریشه یابی آسیب های اجتماعی را مهم ترین روش کاهش و به حداقل رساندن معضلات کنونی بیان کرد.

فرماندار کهگیلویه نیز در این نشست باقدردانی از اقدام بجا و قدرتمندانه سپاه پاسداران در حمله به تروریست های داعش این حرکت را نشان از توانمندی نیروهای نظامی وانتظامی کشور بیان کرد.

علی پوزش تاکید کرد: پاسخ ترقه دشمن  با موشک موجب ترس دشمنان انقلاب اسلامی شده است.

وی آسیب های اجتماعی رامعضلی دانست که اگر کنترل نشود می تواند جامعه راتهدید کند.

پوزش برنامه ریزی دولت در افزایش نشاط اجتماعی را عاملی برای کاهش اسیب های اجتماعی بیان کردوگفت دستگاه های مختلف فعالیت خود را ارتقا دهند.

وی افزود:  عملکرد دستگاه ها درزمینه کاهش و مقابله با اسیب های اجتماعی مورد ارزیابی جدی قرار می گیرد.

سید ایرج کاظمی‌جو عملکرد ناحیه مقاومت بسیج در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را خوب توصیف کرد و گفت: اجرای طرح پاکسازی محله آلوده گلزار از جمله اقدامات مهم و اثربخش این نهاد است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، بهره‌مندی از ظرفیت هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی را از برنامه‌های کاربردی اداره خود در زمینه پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی عنوان کرد.

کاظمی‌جو در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: طی بررسی به عمل آمده در یکی از مدارس دهدشت از مجموع ۱۲۰ دانش‌آموز ۵۵ نفر فرزند طلاق هستند، وی گفت که می‌طلبد در قالب پژوهش بررسی کارشناسی شود.

 

علی دشتیان جانشین فرمانده انتظامی شهرستان هم به آمار خودکشی اشاره کرد و با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خودکشی کاهش یافته است، افزود: سال ۹۵ در مجموع ۱۵ مورد خودکشی در شهرستان روی داد که از این تعداد پنج مورد طی سه ماه نخست سال بوده است.

دشتیان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه مورد خودکشی در شهرستان روی داده است.

همچنین سید اصغر پوربهشت با یادآوری عملیات غرورآفرین سپاه در شلیک موشک‌ها به مقر داعش با بیان اینکه فرمان رهبر انقلاب در کمتر از پنج دقیقه عملیاتی شد گفت: تهاجم فرهنگی،شبیخون فرهنگی و جنگ نرم تمام عیار فرهنگی که سال‌ها است از سوی رهبری به مسؤلان گوشزد می‌شود هم نیازمند اقدام عملی است.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: آسیب‌های اجتماعی ناشی از عوامل مختلفی است که می‌توان از بیکاری به ام‌الفساد و ریشه اصلی این معضلات نام برد.

وی، بالا رفتن سن ازدواج را موضوعی حادتر از معضل طلاق دانست و افزود: در این زمینه نشست‌های روشنگری و کارگاه‌هایی از سوی بسیج جامعه زنان برگزار می‌شود.

پوربهشت از تشکیل شبکه روشنگری، برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی با حضور اولیائ و مربیان دانش‌اموزان، کارگاه‌های آگاه‌سازی با حضور معتمدین محلی مناطق آلوده و پخش فیلم مستند با موضوع مواد مخدر، دیوار نویسی ۶۰۰ متری با موضوع مواد مخدر را از جمله عملکرد ناحیه مقاومت بسیج با همکاری قرارگاه جواد الائمه در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد عنوان کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیز ازسیلی محکم سپاه پاسداران به نیروهای تروریستی داعش قدردانی کردوگفت:ملت ما همواره همدل هستند وامنیت خود را باهیچ چیزی معامله نمی کنند.

حجت الاسلام حسینی طلب افزود:امروز تمامی ایرانیان به سپاه پاسداران افتخار می کنند.

وی درزمینه  آسیب های اجتماعی نیز گفت :ریشه بسیاری از موارد طلاق ،اعتیاد وخودکشی بر اثر بیکاری است و اگر دراین زمینه برنامه ریزی شود شاهد کاهش اسیب ها خواهیم بود.

حسینی طلب خواهان حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس شد.



تاریخ انتشار : 31 خرداد 1396 06:10



» اخبار مرتبط:

  • معاون سیاسی، اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:کاهش 12درصدی شتاب ...
  • راه اندازی پاسگاه انتظامی در چهار روستای آلوده به مواد مخدر در کهگیلویه
  • "چاروسا"رکوردار کاهش جرائم در کهگیلویه وبویراحمد
  • برنامه‌های هفته بسیج کهگیلویه تشریح شد
  • آماده باش اورژانس اجتماعی دهدشت در ایام نوروز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler