مشروح اخبار


» مردم انتخاب شهردار براساس سهم‌خواهی سیاسی و محلی را برنمی‌تابند



یادداشت- رضا محمدی* مردم انتظار دارند شهردار آینده براساس توانمندی‌های حرفه‌ای انتخاب شود و سهم‌خواهی سیاسی و محلی را مردم برنمی‌تابند.


مردم انتخاب شهردار براساس سهم‌خواهی سیاسی و محلی را برنمی‌تابند

یادداشت- رضا محمدی* مردم انتظار دارند شهردار آینده براساس توانمندی‌های حرفه‌ای انتخاب شود و سهم‌خواهی سیاسی و محلی را مردم برنمی‌تابند.

هر 4 سال اعضای شورای شهر برای فعالیت چهارساله در یک نهاد مردمی برآمده از قانون اساسی گردهم می‌آیند تا کارنامه مدیریت شهری را رقم بزنند. 

از شورای شهر انتظار می‌رود تجربیات خوب و بد به دست آمده در دوره‌های قبلی شورا و کمک به پیشرفت همه‌جانبه و ارائه سطح بالاتری از خدمات اجتماعی به شهروندان ارائه شود.

وجود یک مجموعه کارشناسی قدرتمند و مجرب و متعهد در کنار شهردار لازمه موفقیت شورا و رضایتمندی مردم است و مدیریت شهری موفق نیازمند همکاری، هماهنگی و همدلی شورا و شهرداری می باشد. 

غربالگری نیازها و دغدغه‌مندی شهروندان از مقدمات یک تحول بزرگ شهری است، یکی از بزرگترین انتظارات مردم از شورا انتخاب شهردار کارآمد و دلسوز است و اعضای شورا در این موضوع در معرض امتحان الهی قرار دارند و مردم شفافیت انتخاب شهردار را رصد می‌کنند. 

برای انتخاب بهترین گزینه باید مطالعه و بررسی بین گزینه‌های برتر در یک چارچوب و اصول تعریف شده انجام شود و به دور از نگاه‌های حزبی و سیاسی به این موضوع پرداخته شود.

مردم انتظار دارند شهردار آینده صرفا بر توانمندی‌های حرفه‌ای، ذاتی و مدیریتی انتخاب شود و مردم انتخاب شهردار براساس سهم‌خواهی سیاسی و محلی را برنمی‌تابند. 

مردم توقع دارند شورا از منفی‌گرایی پرهیز کند و فقط در حوزه مسائل شهری به نقد و انتقاد از دریچه کارشناسی بپردازد.

مردم از شورای پنجم شهری توسعه‌یافته‌تر از سال‌های قبل می‌طلبند و رای‌دهندگان شهری با فضاهای سبز و بوستان‌های زیبا، گردشگاه‌ها و مکان‌های ورزشی شایسته و حمل و نقل عمومی منظم و قابل دسترس می‌طلبند.

برخی از مولفه‌های شورای شهر کارآمد داشتن برنامه اجرایی معقول، کارآمد و قابل اجرا و پایش مستمر اقدامات انجام شده، همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های دولتی، بررسی مشکلات و آسیب‌های شهر و برنامه‌ریزی جهت رفع عقب‌ماندگی‌ها، تلاش جهت ارتقای جایگاه فرهنگی و سیاسی شهر، تعامل مستمر با اساتید و روشنفکران و جوانان اهل فکر و نخبگان، توجه جدی به بهداشت روانی در شهر و تلاش جهت ایجاد منابع پایدار درآمدی برای شهر از جمله مولفه‌های یک شورای شهر کارآمد است.



تاریخ انتشار : 31 مرداد 1396 12:51



» اخبار مرتبط:

  • انتخاب شهردار به دور از هرگونه سیاست زدگی
  • افشاگری عضو شورای شهر یاسوج از یک خرید مشکوک!
  • انتصاب در شهرداری یاسوج
  • بازداشت شهردار و اعضای شورای زیرآب
  • از افشاگری تا استیضاح شهردار یاسوج / درجلسه شورای شهر چه گذشت!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler