مشروح اخبار


» دختر ده ساله‌ بندرعباسی قربانی توطئه 3نوجوان درفضای مجازی شد



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: طی مراجعه احدی از شهروندان بندرعباسی به این پلیس مبنی بر شخصی ناشناس در یكی از نرم‌افزارهای پیام رسان موبایلی با اغفال دختر ده ساله‌اش و جلب اعتماد او،


به گزارش راک نیوز از بندرعباس ، سرهنگ دوم علی‌اصغر افتخاری گفت: طی مراجعه احدی از شهروندان بندرعباسی به این پلیس مبنی بر تهدید و اخاذی پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

‌وی افزود: برابر اظهارات شاكی، شخصی ناشناس در یكی از نرم‌افزارهای پیام رسان موبایلی با اغفال دختر ده ساله‌اش و جلب اعتماد او، تصاویر خانوادگی شاكی را دریافت نموده و با سوء استفاده از آن تصاویر اقدام به تهدید انتشار تصاویر در فضای مجازی و اخاذی نموده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص گردید در ابتدا فرد ناشناس با هویت جعلی و اسم دخترانه با دختر شاکی ارتباط برقرار کرده و اعتماد او را به خود جلب کرده است و در گام بعدی از این اعتماد سوء استفاده کرده و تصاویر خصوصی خانواده را از وی دریافت کرده است.

سرهنگ افتخاری گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی مشخص گردید سه نفر نوجوان به هویت‌های ا.ا، ا.ح و ن.ق در استان تهران شناسایی كه ضمن هماهنگی با مقام قضایی اكیپی از این پلیس به محل زندگی متهمین اعزام و در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی افزود: در بازجویی صورت گرفته متهمین به بزه انتسابی اعتراف و عنوان نمودند در ابتدا هدف از این كار مسائل غیر اخلاقی بوده كه در ادامه اقدام به تهدید خانواده شاكی جهت انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی نموده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در بررسی به عمل آمده مشخص شد که هر سه متهم به سن قانونی نرسیده‌اند و والدین آنها بدون کنترل و نظارتی اقدام به خرید گوشی هوشمند نمودند که این امر باعث به وجود آمدن چنین مشکلی شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه خیلی از خانواده‌ها فرزندان خود را در فضای مجازی رها می‌نمایند، تاکید کرد: همراهی والدین با فرزندان در این فضا ضروری است تا فرزندان آنها نه در دام مجرمان بیفتند و نه خدای ناکرده مرتکب چنین جرائمی گردند.



تاریخ انتشار : 3 شهریور 1396 15:01



» اخبار مرتبط:

  • انتقام‌جویی به بهانه اختلافات خانوادگی در بندرعباس
  • اغفال 149 خانم در شبکه اجتماعی تلگرام و فضای مجازی با جعل عنوان یک پزشک ی ...
  • خودکشی دانش آموز دختر در شیراز
  • چه کسانی تصاویر خصوصی دختر شیرازی را انتشار دادند؟
  • پیامک‌های عاشقانه‌ که۴۰ میلیون برای این دختر آب خورد!!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler