مشروح اخبار


» بیش از 2 هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم در بخش آب گچساران هزینه شد/خبر خوش رئیس اداره امور آب گچساران برای کشاورزان لیشتری



رئیس اداره امور آب گچساران گفت: 2 هزار و 140 میلیارد ریال در دولت یازدهم در بخش زیر ساخت‌های آب در مناطق مختلف این شهرستان هزینه شد.


بیش از 2 هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم در بخش آب گچساران هزینه شد/خبر خوش رئیس اداره امور آب گچساران برای کشاورزان لیشتری

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: 2 هزار و 140 میلیارد ریال در دولت یازدهم در بخش زیر ساخت‌های آب در مناطق مختلف این شهرستان هزینه شد.

عارف بهگام در گفت و گو با راک نیوز افزود: این میزان اعتبار در قالب 12 پروژه عمرانی هزینه شد.

وی بیان کرد: این اعتبار برای طرح‌های انتقال آب به زمین‌های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر، ساماندهی رودخانه‌های دیل، خیرآباد، تأمین آب کشاورزی 430 هکتار از زمین‌های کشاورزی دژسلیمان، تأمین و انتقال آب از رودخانه زهره به اراضی کشاورزی خان احمدها و تکمیل شبکه‌های فرعی 3 و 4 لیشتر هزینه شد.

وی بیان کرد: طرح انتقال آب به سه هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر از مهمترین طرح‌هایی است که سبب اشتغال بیش از یک هزار و 500 نفر شد.

بهگام ابراز کرد: بیش از 45 کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی در طرح انتقال آب به زمین‌های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر اجرا شد.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای طرح بزرگ انتقال آب به زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر را 850 میلیارد ریال اعلام کرد.

بهگام افزود: فاز دوم این طرح در قالب تأمین آب سه هزار و 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه خان احمد باشت در دست اجراست.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: طرح آب‌رسانی به 430 هکتار از اراضی کشاورزی دژ سلیمان با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال در دولت یازدهم به بهره برداری رسید.

بهگام ابراز کرد: عملیات انتقال آب از سد کوثر به یک هزار و 330 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه دشت مور با اعتباری بیش از 130 میلیارد ریال هم اکنون در دست اجراست.

وی ساماندهی و اجرای کانال سیلاب روستای دیل با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال از دیگر طرح‌های دولت یازدهم در این شهرستان است.

در ادامه رئیس اداره امور آب گچساران از طرح تکمیل شبکه فرعی 3 و 4 لیشتر با اعتباری بیش از 60 میلیارد ریال خبر داده که این برای کشاورزان لیشتر خبر خوشی است.

بهگام تصریح کرد: طرح تکمیل شبکه فرعی 3 و 4 لیشتر هم اکنون در دست اجراست.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح ملی یک هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه زیر کشت آبیاری بارانی و قطره‌ای قرار خواهد گرفت.



تاریخ انتشار : 8 شهریور 1396 22:13



» اخبار مرتبط:

  • آبیاری نوین در 11هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • طرح بزرگ انتقال آب به زمین های کشاورزی خان احمد بزودی آغاز می شود
  • اجرای پروژه تأمین آب اراضی دشت مور 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • 823 میلیون متر مکعب اب رودخانه زهره و جراحی به گچساران و کهگیلویه بزرگ تخ ...
  • اجرای 18 طرح بزرگ آبی در گچساران و باشت با اعتباری افزون بر 30 میلیارد توما ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler