مشروح اخبار


» سارقین نقاب دار و قاتل مسلح طلافروشی گچساران در ملاء عام به دار مجازات آویخته می شوند



سارقان مسلح که هفته گذشته با سلاح کلاشینکف و نقاب یک طلافروشی در گچساران را مورد سرقت قرار داده و منجر به کشته و مجروح شدن سه نفر شدند به دار مجازات آویخته می شوند.


سارقین نقاب دار و قاتل مسلح طلافروشی گچساراندر ملاء عام به دار مجازات آویخته می شوند

سارقان مسلح که هفته گذشته با سلاح کلاشینکف و نقاب یک طلافروشی در گچساران را مورد سرقت قرار داده و منجر به کشته و مجروح شدن سه نفر شدند به دار مجازات آویخته می شوند.

حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست ستاد جرائم استان که با حضور مسئولان ارشد قضایی و انتظامی در گچساران برگزار شد، افزود: سارقان مسلح طلافروشی گچساران در صورت دستگیری و محاکمه، در محل وقوع جرم و در ملاء عام به دار مجازات آویخته می‌شوند.

وی ادامه داد: این پرونده به صورت ویژه در حال پیگیری است.

حجت الاسلام مزارعی افزود: احکام قاطعی برای مخلان نظم و امنیت صادر می شود و قضات نیز باید با توجه ویژه و بدون کمترین تخفیفی احکام قاطع را برای افراد شرور صادر کرده و ذره ای در صدور احکام قانونی کوتاهی نکنند.

حجت الاسلام مزارعی اظهار داشت: جامعه برای اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت، ناامن می‌شود و این افراد هیچگاه در امنیت نخواهند بود.

وی تصریح کرد: کسانی که در جامعه موجب رعب و وحشت می‌شوند، محارب بوده و بر اساس احکام اسلامی افراد محارب به دار مجازات آویخته می‌شوند.

رییس کل دادگستری  کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از کاهش 11 درصدی آمار سرقت در استانکهگیلویه و بویراحمداز ابتدای سال 96خبر داد.

حجت الاسلام مزارعی گفت: بر اساس گزارش‌های واصله از سازمان زندان ها از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، آمار جرائم سرقت در استانکهگیلویه و بویراحمد11 درصد کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری استانکهگیلویه و بویراحمددر بخش دیگری از سخنان خود افزود: برخی رسانه‌ها در زمان بروز حوادث بزرگنمایی می‌کنند.

حجت الاسلام مزارعی با بیان اینکه اگر رسانه‌ها در بیان مطالب و روایت حفاظت و حراست نکنند چه بسا بحران ایجاد می‌شود، گفت: آگاهی‌بخشی به جامعه کار آسانی نیست لذا انتظار می‌رود که رسانه‌ها به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اهمیت امنیت از دیدگاه اسلام برای همگان آشکار است،افزود: نیروی انتظامی هیچ حد و مرزی در بحث امنیت مردم قائل نیست.

رییس کل دادگستری  کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به گستردگی و موقعیت استراتژیک شهرستان گچساران نیروی انتظامی این شهرستان باید تقویت شود.

در ادامه این نشست فرمانده نیروی انتظامی استانکهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در تمامی زمینه‌ها نیاز به امنیت داریم، گفت: همه ما باید بکوشیم که امنیت پایدار در جامعه ایجاد شود.

سردار مهدی انصاری با بیان اینکه برخی رسانه‌ها در زمان بروز حوادث بزرگنمایی می‌کنند، گفت: متاسفانه با چنین بزرگنمایی در بروز حوادث امکان فرار فرد خاطی صورت می‌گیرد.

انصاری تصریح کرد: برای تأمین امنیت مردم با هیچ کس تعارف نمی‌کنیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از کاهش 28درصدی میزان وقوع نزاع های دسته جمعی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

وی ادامه داد: کاهش آمار سرقت و نزاع های دسته جمعی نشان دهنده تلاش صادقانه ناجا در این استان است.

انصاری ، برخورد قاطع با مختلفان و اقدام های پیشگیرانه را علت کاهش نزاع های دسته جمعی ذکرکرد و اظهار داشت: زیربنای تمامی فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مقوله امنیت است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهترین ثمره عملکرد نیروی انتظامی جلب رضایت مردم است.

انصاری ابراز کرد: حفظ امنیت مهمترین اولویت پلیس و نیروی انتظامی است زیرا بدون آسایش و امنیت توسعه همه جانبه امکان پذیر نیست.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشویش اذعان عمومی در فضای مجازی گفت: تشویش اذعان عمومی در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به صلاح کشور نیست .

 وی ادامه داد : همه باید دست به  دست هم بدهیم تا بتوانیم کشوری آباد و سربلند در جهان داشته باشیم.

 فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تبیین عوامل موثر بر تقویت احساس امنیت در جامعه، نقش رسانه ها را در تحقق این احساس بی بدیل دانست.

سردار انصاری افزود: مقوله احساس امنیت مقوله ای پیچیده است که علاوه بر دستگاه های انتظامی و امنیتی، سایر دستگاه ها اجرایی نیز در تحقق آن نقش تعیین کننده ای دارند و در این میان رسانه ها نیز عامل تعیین کننده ای در تقویت احساس امنیت و یا کاهش آن محسوب می شوند.

سردار انصاری یادآور شد: ایجاد احساس امنیت کار سخت و ظریفی است و نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند این احساس را ایجاد کند و به همکاری همه بخش ها به خصوص رسانه ها در این زمینه نیاز است .

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نقش رسانه های گروهی در گسترش احساس امنیت قابل توجه و اثرگذار بوده است.

سردار انصاری همچنین رویکرد پیشگیری از مسائل و آسیب های اجتماعی را از اولویت های نیروی انتظامی دانست و ادامه داد: در این بخش اقدامات قابل توجهی در استان صورت گرفته و این حوزه نیز از زمینه هایی است که رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب به نیروی انتظامی کمک کنند.

وی همچنین در خصوص انتشار برخی شایعات در فضای مجازی که باعث تاثیر منفی بر احساس امنیت در جامعه می شود، متذکر شد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تمامی اخباری که مورد نیاز افکار عمومی جامعه است را از طریق رسانه معتبر به اطلاع عمومی می رساند و در خصوص موارد مختلف به شهروندان توصیه می شود، اطلاعات مورد نیاز خود را از منابع معتبر تامین کنند. 

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: افراد باید از صحت اخباری که در برخی فضاهای مجازی مطرح می شود، مطمئن شوند و اخباری که از صحت آنها مطمئن نیستند را بازنشر ندهند.

وی ادامه داد: حفظ امنیت کشور و مردم، خط قرمز نیروی انتظامی است و در این مسیر با جدیت به پیش می رویم.

سردار انصاری گفت: وظیفه اصلی نیروی انتظامی ، برقراری نظم و امنیت است.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در کشور مقام اول را دارد.

اختصاص 30 میلیارد ریال برای راه اندازی مرکز پایش تصویری گچساران

 فرماندار گچساران گفت: نقاط حساس در شهرستان گچساران شناسایی شده و در آنها دوربین برای اجرای طرح پایش تصویری نصب خواهد شد.

عبدالرحیم رحیمی در نشست ستاد جرائم شهرستان از اجرای این طرح در شهرستان گچساران خبر داد و گفت: 30 میلیارد ریال اعتبار برای فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت ایجاد مرکز پایش تصویری شهری گچساران اختصاص یافته است .



تاریخ انتشار : 12 شهریور 1396 23:14



» اخبار مرتبط:

  • نزاع های دسته جمعی در کهگیلویه و بویراحمد 61درصد کاهش یافت
  • فرمانده انتظامی استان :رشد20 درصدی کشف مواد مخدردرکهگیلویه وبویراحمد
  • افزایش 450 درصدی کشف سرقت در گچساران
  • افزایش 68 درصدی دستگیری سارقان در گچساران
  • فرمانده برتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام