مشروح اخبار


» جوابیه اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به اظهارات تاجگردون



 روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات نماینده گچساران و باشت جوابیه‌ای  را برای این سایت خبری ارسال کرده است که از منظر خوانندگان می‌گذرد.


 روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات نماینده گچساران و باشت جوابیه‌ای  را برای این سایت خبری ارسال کرده است که از منظر خوانندگان می‌گذرد.

به گزارش راک نیوز از یاسوج، درجوابیه ای که نسخه ای از آن دراختیار این رسانه قرار گرفته آمده  است؛ احتراماً با توجه به اینکه در مطلبی تحت عنوان «انتقاد شدید تاجگردون از منابع طبیعی استان؛ خواب غفلت، خرج کردن اعتبارات در جای دیگر و گیردادن به مردم»، مواردی در خصوص این اداره کل به نقل از آقای تاجگردون نماینده مردم شریف شهرستان‌های گچساران و باشت درج‌شده بود، خواهشمند است مطلب زیر را جهت اطلاع مردم عزیز استان منتشر نمایید.

به اطلاع مردم شریف استان می‌رساند عوامل مختلفی در وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع دخیل هستند و آتش سوزی صرفاً برای تصرف اراضی نبوده و در سنوات اخیر عاملین تعدادی از آتش سوزی‌ها شناسایی و به دستگاه محترم قضایی معرفی شده‌اند و با توجه به همکاری خوب دستگاه قضایی با عاملین برخوردهای قاطعی صورت گرفته و پرونده برخی دیگر از عاملین در حال پیگیری است.

به دلیل اهمیتی که جنگل‌ها و مراتع دارند، در هنگام آتش سوزی اطفا حریق وظیفه تمام نیروهای لشکری و کشوری می‌باشد (ماده ۴۷ قانون حفاظن از جنگل‌ها و مراتع) لذا هر دستگاه یا شخصیتی به فراخور جایگاه و مسئولیت خود در خصوص این موضوع تعهد دارد به مهار و کنترل آتش سوزی کمک نماید.

اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان‌های تابعه جهت پیشگیری و مهار آتش سوزی‌ها با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود خود (نیروی انسانی و امکانات) اقداماتی را انجام داده، اما به دلیل کمبود امکانات و نیرو نیازمند مساعدت و همکاری تمام شخصیت‌های حقیقی و حقوقی هستیم و انتظار داریم هر فرد به تناسب مسئولیتش جهت حفاظت از این سرمایه ارزشمند ملی این مجموعه را یاری نماید. این مجموعه در جهت حراست از منابع طبیعی نه تنها غفلت ننموده، بلکه با تمام توان و بدون در نظر گرفتن ملاحظات، در چارچوب قوانین و مقررات و فراتر از نگاه منطقه ای اقدام نموده است. مردم فهیم استان و اصحاب رسانه شاهد جانفشانی پرسنل این اداره در تمام رده و سطح اداری بوده‌اند. همچنین در تاریخ ۱۱ تیرماه سال جاری، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به خاطر تلاش‌های ارزشمندشان در اطفا حریق جنگل‌ها و مراتع با اهدا لوح، تقدیر وتشکر کردند که کلیه مدارک و مستندات موارد نامبرده جهت بهره برداری اصحاب رسانه موجود است. دستگاه‌های نظارتی ضمن اینکه با حساسیت ویژه جهت حفاظت از منابع طبیعی همکاری می‌نمایند، تمام هزینه‌کردها را هم کنترل می‌کنند. منابع طبیعی استان نه تنها تقابلی با حقوق مردم ندارد بلکه مدافع حقوق عام (تمامی مردم و نسل‌های آینده) می‌باشد. نحوه بهره برداری از منابع طبیعی بر اساس یک سری قوانین و مقرراتی مشخص شده و کارگروه‌ها و کمیته‌ها هم وظیفه تطبیق حقوق مردم با قوانین و مقررات را دارند. لذا انجام امور بر اساس سیری که قانون مشخص نموده انجام می‌گیرد.

لازم به یادآوری است اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سه آیتم که نقش مردم و رعایت حقوق مردم را نشان می‌دهد در سطح ملی و کشوری به عنوان دستگاه برتر شناخته شده است که شامل؛ ۱) حفاظت مشارکتی ۲) جنگل کاری مشارکتی ۳) بهره برداری اصولی از منابع طبیعی می‌باشد.



تاریخ انتشار : 19 شهریور 1396 21:28



» اخبار مرتبط:

  • شناسایی عامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع درباشت کهگیلویه وبویراحمد!
  • قدردانی دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد رسانه‌ها/مدیرکل بحران اس ...
  • شش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کهگیلویه وبویراحمد مهار شد
  • بی‌احتیاطی گردشگران عامل آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler