مشروح اخبار


» رئیس سازمان حزب اعتدال توسعه کشورشهروند افتخاری محروم ترین منطقه کهگیلویه وبویراحمدشد



نشست روسای حزب اعتدال و توسعه کشور از جمله استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و تهران در مسجد امام علی(ع) موشمی

نشست روسای حزب اعتدال و توسعه کشور از جمله استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و تهران در مسجد امام علی(ع) موشمی سفلی زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد برگزار شد.
به گزارش ارک نیوز از یاسوج؛  خانم حقیقت‌جو رئیس سازمان حزب اعتدال توسعه کشور در این نشست گفت: بحث توانمندسازی زنان منطقه به این معنا است، که بتوانیم دانش و اطلاعات لازم در مورد بعضی مشاغل را در اختیار زنان قرار دهیم، تا به‌وسیله آن بتوانند امرار معاش کنند.
حقیقت‌جو اظهار کرد: قول می‌دهم که به‌عنوان یک شهروند مفتخر زیلایی رابط بین مردم زیلایی و دولت تدبیر وامید باشم. وی بیان کرد: استفاده از منابع طبیعی مانند بلوط و همچنین تأمین بودجه برای فعال کردن و راه‌اندازی کارخانه در این منطقه متناسب با منابع طبیعی و استعدادهای جوانان برای ایجاد اشتغال روستا ضروری است.
دهیار موشمی سفلی در این نشست نیز با اشاره به مشکلات رفاهی و خدمات درمانی، گفت: مشکلات درمانی زنان زیلایی به یک معضل تبدیل شده است، طی این چند سال زنان و مردان این منطقه مشکلاتی را دوشادوش هم کشیده‌اند، اما ثمرهٔ این زحمات به آن‌ها نرسیده است.
وی اظهار کرد: عدم به‌کارگیری نیروهای تحصیل‌کرده در پست‌های مهم مدیریتی استان و شهرستان‌های آن، باعث جاری شدن رودخانه خرسان در کنار این دهستان، وعدم استفاده از آب این رودخانه متناسب بااستعدادهای محیطی و کشاورزی، که با یک هزینه اندک می‌توان زمینه فعالیت را برای اهالی روستاهای هم‌جوار این رودخانه فراهم کرد. دهیار موشمی سفلی بیان کرد: عدم وجود شبکه آنتن دهی مناسب وعدم دسترسی به اینترنت و همچنین عدم دسترسی به شبکه گاز یکی از معضلات اصلی این روستا است. وی بیان کرد: باوجود جمعیت انبوه زیلایی هیچ‌گونه سالن تفریحی و ورزشی و بوستان در این روستا وجود ندارد. به گزارش کبنا، توران قطبی یکی از زنان زیلایی به پاره‌ای از مشکلات زنان این روستا پرداخت، و گفت: دوری از شوهران، نبود پدر بر سر خانواده، بی‌توجهی مسئولین به زنان ‌سرپرست خانوار زندگی را برای زنان زیلایی چندبرابر کرده است.
براساس این گزارش،مینا عسکری پزشک منطقه زیلایی نیز در این نشست گفت: زنان زیلایی در وضعیت مشقت باری هستند، یکی از مشکلات اصلی زنان این روستا، دوری مردان از زنان به مدت دو یا سه ماه، بی‌سوادی مفرط زنان، بی‌توجهی به مسائلی از جمله درس و شغل دختران و عدم امکانات درمانی و رفاهی برای زنان باردار است. عسکری اظهار کرد: کمبود آهن در بین مردم زیلایی و سو تغذیه کودکان زیلایی به مرز هشدار رسیده است.
قربانی رئیس حزب اعتدال و توسعه جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: برای مردم این روستا عنوان فقر و استعداد را انتخاب می‌کنم، بدین معنا که باوجود استعداد و پشتکارهای فراوان مردم اما امکانات و خدمات اندکی به آن‌ها عرضه می‌شود. قربانی اظهار کرد: به کار گرفتن همهٔ هم‌وغم خود برای همکاری با دولت جهت ایجاد تغییر در روستا انجام خواهم داد. به گزارش کبنا، خانم اژدها کش رئیس حزب اعتدال توسعه استان فارس از مهمان‌نوازی و مهربانی مردم زیلایی نهایت تقدیر و سپاس‌گزاری را به عمل آوردند.



تاریخ انتشار : 12 آبان 1396 14:14



» اخبار مرتبط:

  • تلخ اما واقعی /سوء تغذیه در منطقه محروم زیلایی بویراحمد!
  • تلخ اما واقعی /سوء تغذیه در منطقه محروم زیلایی بویراحمد!
  • پس از 2روز تلاش ،جسد جوان زیلایی در آب‌های خروشان رود خرسان کشف شد
  • لزوم حمایت صندوق توسعه ملی از زنان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد
  • گوشه نظر مسئولان برای مشکل کم آبی "گوشه"زیلایی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler