مشروح اخبار


» عضو فراکسیون ولایی مجلس : اول احترام، بعد بازخواست مسئولان



اگر احترام و ادب در این باره با پاسخ رضایت بخشی همراه نبود باید مجلس وارد کار شود و در قالب سوال از ريیس جمهور و وزرا، علت این اقدام را از آن‌ها جویا شود...


اگر احترام و ادب در این باره با پاسخ رضایت بخشی همراه نبود باید مجلس وارد کار شود و در قالب سوال از ريیس جمهور و وزرا، علت این اقدام را از آن‌ها جویا شود...
به گزارش راک نیوز به نقل از قانون؛ محسن کوهکن عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت:آنچه که در برنامه ششم توسعه برای اعلام فهرست اموال و دارایی‌هاي مسئولان آمده، به تصویب نهایی رسیده اما هنوز چیزی به مجلس ابلاغ نشده است.
اگر امروزه از احکام لازم برای دستگاه های اجرایی صحبت می شود، موضوعی است که بدون ابلاغ برنامه ششم مطرح شده و حال که چندین ماه از تصویب این برنامه می گذرد، بدون ابلاغ این برنامه صورت گرفته است.
درواقع عدم ابلاغ این برنامه یکی از تخلفاتی است که دولت مرتکب شده و به نظر می رسد که مجلس نیز درباره این موضوع مماشات می کند. در واقع موضوع رسیدگی به اموال و دارایی های مسئولان اجرایی باید با حفظ احترام به شخص ريیس جمهوری و وزاری ایشان صورت بگیرد.
اما متاسفانه هنوز با گذشت چندین ماه از تصویب این برنامه، چیزی به مجلس ابلاغ نشده و به نظر می رسد که دولت در این زمینه مقصر است. بر همین اساس باید گفت که دستوري مبنی بر اجرای احکام در دستگاه های اجرایی به مرحله اجرایی در نیامده و تعلل در اجرای این برنامه از طرف دولت صورت گرفته است.
تعلل فعلي در اجرای برنامه و جای خالی احکام در دستگاه های قضایی در حالی مطرح است که در حال حاضر گروهی در حال تدارک نامه ای برای رسیدگی به این موضوع هستند. در واقع اگر امروز مسئولی در زمینه اعلام دارایی های خود اقدامی نکرده، موضوعی است که هر چه سریع‌تر با ابلاغ برنامه ششم باید نهایی شده و به سرانجام برسد. بر همین اساس نیز باید این موضوع با برخوردی محترمانه و برادرانه انجام گیرد.
در واقع باید ابتدا از مسئولان با نهایت ادب و احترام درخواست کرد که به ذکر لیست اموال و دارایی های خود اقدام کنند و سپس اگر نتیجه ای با این روش گرفته نشد، اقدامات اساسی تری را انجام داد. اگر احترام و ادب در این باره با پاسخ رضایت بخشی همراه نبود باید مجلس وارد کار شود و در قالب سوال از ريیس جمهور و وزرا، علت این اقدام را از آن‌ها جویا شود.



تاریخ انتشار : 21 آبان 1396 10:23



» اخبار مرتبط:

  • تاجگردون: دولت برای حمایت از بخش خصوصی قانون تهاتر را اجرا کند
  • احتمال لغو انتخابات دور دوم در برخی حوزه‌های انتخابیه
  • اسامی مسئولین دولت احمدی‌نژاد که لیست اموال‌شان را ارائه نکردند
  • چه کسانی این ماه یارانه نمی گیرند؟
  • ابلاغ تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی تا پایان سال
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام