مشروح اخبار


» روستای پشت چنار بخش سرفاریاب فاقد گاز



روستای پشت چنار از توابع سرفاریاب، دریچه ظهور به طبیعت و آمادگاه جلوه های بکر خدادادی و ترنم قاصدکان پری افشان و نسیم روح نواز بهاران است. وادی که قدمتی به فراخنای عمر تاریخ و تاریخی آکنده از موهبت ها و گنجینه های ناشناخته داشته و با اقلیمی سرد و معتدل در دامان کوه سر به فلک کشیده نور پای افشان است

عمادرضا ابید
روستای پشت چنار از توابع سرفاریاب، دریچه ظهور به طبیعت و آمادگاه جلوه های بکر خدادادی و ترنم قاصدکان پری افشان و نسیم روح نواز بهاران است. وادی که قدمتی به فراخنای عمر تاریخ و تاریخی آکنده از موهبت ها و گنجینه های ناشناخته داشته و با اقلیمی سرد و معتدل در دامان کوه سر به فلک کشیده نور پای افشان است.

دهستانی که پهنه ای به ژرفای قلب طبیعت و در پارینه ای از تاریخ خاستگاه کشتزاران و چشمه ساران جوشان بوده و گرداگردش سبزگون و سیمایی از حیات جاودانه دارد و برغم تمام محرومیت ها میتوان این روستا را دهکده ی توریستی نام گذارد و در باب آن نوشتارها به رشته تحریر درآورد. وجود قلعه تاریخی نریمان بوائی، صفای طبیعت، مردمان زنده دل و میهمان نواز، باغات و مزارع، چشمه ساران و جویباران جوشان، درختان کهنسال چنار ،امامزادگان معجز و تربت شهیدان وارسته انقلاب اسلامی، از جمله توصیفاتی است که آن را به تصریح وصف میکند.

این روستا به دلیل پای بست بودن در دامنه کوه نور چون نگینی فیروز فام بر انگشتری سبز طبیعت می درخشد و هر ساله میزبان گردشگران و کوهنوردان بسیاری از استانهای جنوبی کشور از جمله خوزستان و بوشهر بوده که می تواند آن را مستعد قطب گردشگری و کمپین های کوهنوردی در منطقه سرفاریاب نماید.

لذا فقدان گاز رسانی در این روستای دل انگیز و چشم نواز موجب میشود که مردم ناچارا به قطع درختان سر برافراشته روی آورند و اکوسیستم زیبای طبیعی آن را تخریب کرده و از جاذبه های گردشگری آن بکاهند.

لذا با وجود اینکه امروزه، ذخایر گازی استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های جنوبی کشور گرماگرم منازل و مساکن اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران و کشورهای اروپای شرقی و مناطق سیبری نشین می باشد لکن چندین دهه است که ذخایر گاز از موطن جغرافیایی آنان( تنگه پیرزال) میگذرد و برخی از مناطق سرفاریاب نشین از جمله روستای پشت چنار تنها تماشاچیان به یغما رفته ی ثروت ملی خود هستند و سالهاست که از این نعمت خدادادی بی نصیب مانده اند.

بدین روی، مردم این سامان از صاحب منصبان اداری، اداره گاز استان و مسئولین اداره گاز شهرستان چرام که مجریان و خادمان وفادار انقلاب شکوهمند اسلامی محسوب میگردند، انتظار دارند تا نسبت به حل مشکلات و مطالبات آنان که برخورداری از نعمت گاز می باشد رسیدگی نمایند چرا که در خصوص پسآیند چالش های طبیعی پیشرو در این روستا ذهن مشغول و دل نگران اند.



تاریخ انتشار : 24 آبان 1396 04:53



» اخبار مرتبط:

  • تخریب جاذبه گردشگری چند صد ساله "سرفاریاب"چرام +عکس
  • گردش وتفریح یک میلیون ایرانی در یاسوج
  • بارگاه امامزاده سیدمحمود(ع) درکهگیلویه بیشترین گردشگر را در ایام نوروز جذب ...
  • طبیعت دل‌انگیز و بکر"لگین راک" کهگیلویه + تصاویر
  • روستای مارین بهشت گمشده
  • » اشتراک گزاری خبر



    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام