مشروح اخبار


» مقام معظم رهبری در بازدید از مناطق زلزله‌زده : من هم داغدارم



مقام معظم رهبری برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به صورت سرزده وارد کرمانشاه شدند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای ابتدا در شهر سرپل ذهاب حضور یافتند و از مناطق خسارت‌ دیده بازدید کردند. ایشان سپس در جمع مردم داغدار و مصیبت‌زده سرپل ذهاب حاضر شدند و دقایقی در جمع آنان سخنرانی کردند.

مقام معظم رهبری برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به صورت سرزده وارد کرمانشاه شدند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای ابتدا در شهر سرپل ذهاب حضور یافتند و از مناطق خسارت‌ دیده بازدید کردند. ایشان سپس در جمع مردم داغدار و مصیبت‌زده سرپل ذهاب حاضر شدند و دقایقی در جمع آنان سخنرانی کردند.
به گزارش راک نیوز مقام معظم رهبری خطاب به مردم گفتند: بسیار مایل بودم که در زمان شادی دل‌ها و خرمی زندگی به شهر شما مردم مهربان و باوفا بیایم نه در شرایطی که دچار غم و بلا و چنین مصیبت شدیدی هستید. ایشان با ابراز همدردی با یکایک دل‌های داغدار در شهرها و روستاهای آسیب‌دیده، افزودند: با غم شما، دل‌های ما پر از غم و افکار ما نیز گرفتار شد. مقام معظم رهبری با اشاره به مقاومت و ایثار و ایستادگی مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: این اولین باری نیست که شهر شما مردم صبور و مهربان و شهرهای اطراف آن دچار چنین مشکلاتی شده است بلکه شما در دوران جنگ تحمیلی نیز محکم و استوار، مردانگی و استقامت و پهلوانی خود را در مقابل درد و رنج‌ها نشان دادید و امروز نیز نشان خواهید داد.
مقام معظم رهبری گفتند: انسان‌های بزرگ و دلاور در مقابل حوادث می‌ایستند و آن حوادث را مغلوب اراده خود می‌کنند، بنابراین اگر چه زلزله، بلا و مصیبت بزرگی است که با ویرانی، همه را داغدار و مصیبت‌زده می‌کند اما همین زلزله در اثر ایستادگی مردم و تلاش آنان برای تجدید حیات و آبادانی و عمران می‌تواند به یک نعمت تبدیل شود. ایشان با تاکید بر اینکه می‌توان با ایستادگی در مقابل مشکلات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم ملت در مقابل بلایای طبیعی و تحمیلی ایستادگی کرد، افزودند: این حادثه، ملت ایران را به حرکت در آورد و مردم در همه نقاط کشور، با احساس اینکه دلشان در کرمانشاه است و به کرمانشاه مدیونند، به قدر وسع و توان خود به وظیفه کمک‌رسانی عمل کردند. ایشان افزودند: مسئولان به‌ویژه در برخی بخش‌ها در این حادثه خوش درخشیدند و کار و تلاش کردند و در همان ساعات اول حادثه، ارتش در شهرها و سپاه در روستاها با حضور موثر، به یاری افرادِ زیرِ آوارمانده شتافتند اما من به ‌این حد از تلاش‌ها قانع نیستم بنابراین مسئولان بخش‌های مختلف باید تلاش و مجاهدت خود را مضاعف کنند. ایشان مردم را به تلاش برای آباد ساختن منطقه و رقم زدن روزگاری بهتر فراخواندند و خطاب به آنان گفتند: چشم امید را به نیرو، تلاش و قدرت خود معطوف کنید و با تکیه به غیرت خدادادی، زندگی شاد و باطراوتی بسازید. برنامه بازدید رهبر انقلاب اسلامی از برخی بخش‌های آسیب‌دیده دیگر از حادثه زلزله در سرپل ذهاب ادامه دارد.



تاریخ انتشار : 30 آبان 1396 10:26



» اخبار مرتبط:

  • کارکنان شهرداری دوگنبدان حقوق یک روز خود را به زلزله‌زدگان اهدا کردند
  • مقام معظم رهبری:همدردی با زلزله‌زدگان در عرصه عمل با قوت ادامه یابد
  • پيام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت «جوانان عزيز سرباز»
  • رویه خوب کمک به دولت جدید را ادامه دهید
  • کوه‌پیمایی صبحگاهی مقام‌معظم رهبری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler