مشروح اخبار


» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در کارگروه آرد و نان استان فارس: موفقیت در تولید گندم یک افتخار ملی است



نشست کارگروه آرد و نان استان فارس با حضور یزدان سیف مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در استانداری فارس برگزار شد .
در این نشست که با حضور اعضای این کارگروه و رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری فارس  و همتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار می شد

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در کارگروه آرد و نان استان فارس:
موفقیت در تولید گندم یک افتخار ملی است/   پرداخت 1180 میلیارد تومان به کشاورزان استان فارس بابت خرید گندم
به گزارش ارک نیوز از شیراز ؛ نشست کارگروه آرد و نان استان فارس با حضور یزدان سیف مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در استانداری فارس برگزار شد .
در این نشست که با حضور اعضای این کارگروه و رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری فارس  و همتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار می شد پیرامون قیمت گذاری نان و بحث خرید گندم بحث و گفت و گو شد . 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سخنان خود را با اشاره به اهمیت موضوع خرید گندم آغاز کرد و گفت: ممکن است راجع به بحث خرید گندم ابهاماتی وجود داشته باشد که برخی از این بهامات هم ناشی از اطلاع رسانی ضعیف و یا سوءدار مخالفان دولت باشد و برخی نیز از ناحیه کسانی باشد که در بحث واردات گندم ذی نفع باشند که مواردی را در مورد خودکفایی گندم، واردات و صادرات آن در سطح جامعه مطرح می کنند که گاهی با تشویش اذهان همراه است .
یزدان سیف از دوران هشت ساله دولت قبل به عنوان یک  فرصت طلایی برای موفقیت در حوزه تولید یاد کرد که با بی نامگی از دست رفت .
وی با تاکید بر اهتمام و توجه کشورهای مختلف جهان به نقش و قدرت غذا در ارتباطات بین الملل اظهار داشت: امروز روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر جهان به دنبال افزایش تولید گندم خود هستند چرا که اهمیت این ماده غذایی را دریافته اند و کشور ما نیز  به لطف پروردگار در شرایطی است که با وجود همه چالش ها در حال حاضر گندم مورد نیاز مان را خود تولید میکنیم .
سیف با اشاره به ایات و احادیثی که در اسلام بر شکر نعمت و دوری از کفران نعمت تاکید شده است خاطر نشان کرد: ما امروز بواسطه تولید موفق گندم در کشور هیچ دغدغه ای در این بخش نداریم و لذا باید شکر نعمت کرد هر چند ممکن است این تولید و موفقیت به مذاق برخی ها خوش نیاید .
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود گفت: تولید گندم یعنی اشتغال یعنی کمک به حفظ روستا و به تبع آن جلوگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه و بنابراین ما فقط گندم تولید نمی کنیم بلکه پول را بر سر سفره کشاورز ایرانی نیز می آوریم .
 وی با ارایه آمار کیفیت گندم خریداری شده  اهیمت و توجه به کیفیت گندم خریداری شده از کشاورزان در کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت:  از گندم خریداری شده 42 درصد آن در جه یک است یعنی پروتئین آن 12 درصد است، 26 درصد گندم خریداری شده ما درجه دو است یعنی پروتئین آن بین 11 تا 12 درصد است و 34 درصد دیگر گندم ما  درجه سه است و پروتئین آن بین 9و نیم تا 11 و نیم درصد است و این ترکیب ترکیب ایده آلی است .
سیف با تایید وجود برخی  مشکلات در حوزه خرید گندم و بحث کیفیت گفت: ما منکر مشکلات نیستیم ولی آیا در همان زمان یعنی در سال 92 که حدود 7 میلیون تن گندم وارد میکردیم کیفیت آن عالی بود؟ که امروز برخی با مطرح کردن کیفیت پایین بحث واردات گندم را پیش می کشند .
وی با استقبال از مطالبه گری مردم و افکار عمومی تصریح کرد: اخیرا عزیزی بحث افت مفید گندم را مطرح کرده است که لازم است کسانی که در این بخش فعال هستند چه شرکت غله، چه اتحادیه کارخانه داران آرد و چه نانوایی ها از این حساسیت ها استقبال کنند ولی در کنار آن به روشن گری بپردازند و واقعیات را به مردم بگویند .
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تولید و موفقیت در تولید گندم را یک افتخار ملی خواند و تاکید کرد: ما نباید افتخارات ملی را به عنوان ننگ ملی معرفی کنیم به طور مثال در همین استان فارس 1180 میلیارد تومان پول به کشاورزان داده شده است و این حرکت بزرگی است که ممکن است زحماتی داشته باشد ولی می ارزد .
سیف کشت گندم را یک عامل موثر در استفاده صحیح از آب عنوان کرد و گفت: میانگین بارندگی در کشور 220 میلی متر است که کشت و زرع باعث می شود این آب جذب منابع زیر زمینی شود .
معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت و لزوم توجه به مقوله آموزش را خاطر نشان کرد و تصریح کرد: ما باید ارتقاء کیفیت داشته باشیم که این مهم در گرو کار بیشتر و تولید بذر بهتر، آموزش ، اطلاع رسانی و تقویت حوزه لجستیکی است .
وی با تاکید بر بالابردن کیفیت گندم گفت: اگر ما حتی بتوانیم یک درصد آفت غیر مفید را پایین بیاوریم در حقیقت 150 میلیارد تومان به اقتصاد کشور کمک کرده ایم .
یزدان سیف به برنامه ها و سخت گیری در استاندارد های مراکز خرید  این شرکت برای بالا بردن کیفیت اشاره کرد و تصریح داشت: علاوه بر این که مراکز خدمات کشاورزی باید کمک کنند ما در  بخش خرید نیز در دنبال اتخاذ  راهکارهایی در جهت  کم کردن قیمت ها در صورت وجود افت غیر مفید در گندم هستیم .
وی به  تاریخچه تولید گندم گریزی زد و اظهار داشت:  3 هزار سال قبل از میلاد اینجا تمدن بود و گندم متعلق به تمدن بین النهرین بود و این یک افتخار است نه اینکه بخواهیم پز گندم دیگر کشورها را بدهیم .
سیف در قسمت دیگری از سخنان خود به استراتزی شرکت بازرگانی دولتی ایران اشاره کرد و گفت: استراتزی ما صادرات گندم نیست ولی اگر هم زمینه ای ایجاد شد که مازاد گندم را صادر کنیم نه تنها اشکال ندارد که خوب هم است .
 وی در پایان  از راه اندازی سامانه شناسایی کشاورزان و تولید کنندگان به عنوان یکی از برنامه های محوری این سازمان یاد کرد و تصریح داشت: ما برای سال آینده برای خرید گندم برنامه داریم و اگر مقدمات آماده شود در آخر دی ماه امسال تولید کنندگان را شناسایی می کنیم و کشاورزان تولید کننده را در سامانه می آوریم و کل اطلاعات آنها را ارایه میکنیم.
سیف اهمیت مطالعه و نگاه کارشناسی را یادآور شد و خواستار توجه به این مهم و حضور در جلسات کارگروه با مطالعه و شناخت قبلی جهت حل مشکلات و اتخاذ تصمیم گیری اصولی و علمی شد .
هم چنین در ابتدای این نشست رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری فارس طی سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم و تشکر از سفر یزدان سیف به استان فارس گزارشی از وضعیت اقتصادی و کشاورزی استان فارس ارایه کرد.
وی خواستار برگزاری مجدد کارگروه آرد و نان استان جهت تعیین تکلیف قیمت این ماده غذایی مهم در آینده نزدیک شد .
 در این نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت نیز طی سخنان کوتاهی به برخی مکشلات و معضلات تولیدکنندگان و نانوایی ها پرداخت .
 چند تن از اعضای کارگزوه آرد و نان استان فارس به بیان مشکلات و محدودیت ها در حوزه کاری خود اشاره کردند و خواستار توجه و حمایت بیشتر دستگاه های متولی شدند .



تاریخ انتشار : 2 آذر 1396 01:24



» اخبار مرتبط:

  • 17هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان گچساران خریداری شد
  • مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور :پیش بینی خریدحدود 900 هز ...
  • آغاز برداشت گندم و جو از سطح بیش از 9 هزار هکتار در گچساران
  • 21هزار و 582 تن گندم از کشاورزان گچساران خریداری شد
  • فرماندار گچساران: برخورد قاطعی با عوامل خرید غیرقانونی گندم می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler