مشروح اخبار


» همه آنچه باید از گروه‌بندی رقابت‌های جام جهانی ٢٠١٨ روسیه بدانید



عصر دیروز نگاه میلیاردها نفر به گیرنده‌های تلویزیونی بود؛ همه علاقه مندان به فوتبال لحظه شماری می‌کردند تا سرنوشت ٣٢ تیم راه یافته به جام جهانی ٢٠١٨ را ببینند. کاخ کرملین مسکو، محل برگزاری قرعه‌کشی بیست و یکمین دوره جام جهانی بود و طی مراسمی که یک ساعت به طول انجامید، ٣٢ تیم راه یافته به جام جهانی در ٨ گروه تقسیم شدند تا از همین حالا خود را برای خرداد و تیرماه سال ٩٧ آماده کنند.

عصر دیروز نگاه میلیاردها نفر به گیرنده‌های تلویزیونی بود؛ همه علاقه مندان به فوتبال لحظه شماری می‌کردند تا سرنوشت ٣٢ تیم راه یافته به جام جهانی ٢٠١٨ را ببینند. کاخ کرملین مسکو، محل برگزاری قرعه‌کشی بیست و یکمین دوره جام جهانی بود و طی مراسمی که یک ساعت به طول انجامید، ٣٢ تیم راه یافته به جام جهانی در ٨ گروه تقسیم شدند تا از همین حالا خود را برای خرداد و تیرماه سال ٩٧ آماده کنند.
به گزارش خبرنگار ورزشی راک نیوز ؛یکی از سوژه‌های اصلی قبل از آغاز مراسم قرعه‌کشی جام جهانی لباس مجری زن روسی بود که با درخواست ایرانی‌ها مواجه شده بود تا با لباسی پوشیده در مراسم حاضر شود. بالاخره این اتفاق هم رخ داد و روز گذشته ماریا کوماندنایا با لباسی مشکلی در کنار گری لینِکر، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس اجرای مراسم را برعهده داشت. گوی‌ها نیز توسط دیه‌گو مارادونا، فابیو کاناوارو، کارلوس پویول، لوران بلان، گوردون بنکس، نیکیتا سیمونیان، کافو و دیه‌گو فورلان برداشته شد.
 تحویل جام توسط کلوزه
 
بیرون آمدن نام ایران با دست کافو
در ادامه مراسم میهمان های ویژه فیفا در کنار گلدان‌ها مستقر شدند تا گوی‌ها را بیرون بیاورند. در این میان چهره مارادونا و واکنش‌های او به اتفاقاتی که در جریان قرعه‌کشی رخ می‌داد، در نوع خود جالب توجه بود. البته برخی گوی‌ها نیز به سختی باز می‌شد و این مساله هم به جنبه طنز مراسم افزوده بود. بعد از اینکه تیم‌های سید اول و دوم از گلدان‌ها خارج شدند، همه آرزو داشتند اولین نامی که از سید سوم خارج می شود، ایران باشد چون در گروه اول قرار می‌گرفت و شانس بازی کردن در افتتاحیه جام جهانی را داشت. همچنین با تیم‌های نسبتا آسانی همگروه می‌شدیم اما این مصر بود که از سید سوم در گروه اول قرار گرفت. در ادامه با بیرون آمدن نام دانمارک برای لحظه‌ای خوشحالی به ایران رسید چون تصور این بود در گروه دوم با تیم های قدرتمند جهان همگروه نشدیم اما اروپایی بودن دانمارک آنها را به گروه سوم فرستاد. کافو، ستاره سابق برزیل که جام جهانی ٢٠٠٢ را در دستان خود بالای سر برده بود، در نهایت نام ایران را از گلدان خارج کرد تا اتفاقی که کمتر کسی تصورش را می‌کرد، رخ دهد.
ایران در گروه مرگ
بعد از خروج نام ایران به عنوان یکی از تیم‌های سید سوم مشخص شد که شاگردان کارلوس کی‌روش باید در گروه دوم و سخت‌ترین گروه جام جهانی ٢٠١٨ به مصاف تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش بروند. علاوه بر اینکه لوییس فیگو، جواد نکونام و پژمان منتظری، میهمان‌های برنامه نود این گروه را سخت‌ترین قرعه ممکن برای ایران دانستند، میهمانان ویژه قرعه کشی جام جهانی نیز همین نظر را داشتند. گری لینکر، مجری معروف انگلیسی بلافاصله بعد از پایان قرعه‌کشی اعلام کرد به نظر می‌رسد گروه B گروه مرگ این رقابت‌ها باشد.
لبخند مرموز کی‌روش
بعد از خارج شدن نام هر تیم، دوربین تلویزیون روسیه روی چهره سرمربی آن تیم می‌رفت تا واکنش سریع را شکار کند. کارلوس کی‌روش بعد از اینکه متوجه شد ایران با اسپانیا و پرتغال همگروه شده است، لبخند مرموزی زد. البته به نظر می رسد پرتغال و اسپانیا که از همگروهی با یکدیگر رضایت نداشتند، از همگروهی با ایران و مراکش چندان ناراضی نبودند. چهره فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال بعد از بیرون آمدن نام اسپانیا برای گروه B دیدنی بود که کلافگی و ناراحتی او را نشان داد.

اسپانیا؛ ایتالیا را قال گذاشت
اسپانیا در مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه دشواری قرار گرفت. هم گروهی این تیم با ایتالیا اتفاق خوبی نبود اما سرانجام این شاگردان لوپتگی بودند که توانستند به عنوان صدرنشین از گروه G صعود کنند. اسپانیا یک هفته قبل از پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی با پیروزی مقابل آلبانی صعود خود را قطعی کرد. این تیم در نهایت به عنوان صدرنشین و با ٢٨ امتیاز به جام جهانی صعود کرد و ایتالیا را به پلی آف فرستاد در این گروه به جز ایتالیا رژیم اشغالگر قدس، لیختن اشتاین، مقدونیه و آلبانی با اسپانیا هم گروه بودند.اسپانیایی‌ها در دیدارهای مقابل با ایتالیا یک تساوی و یک برد به دست آوردند که برد این تیم مقابل ایتالیا صعود به جام جهانی را قطعی کرد.

پرتغال؛ صعود بی‌دردسر
پرتغالی‌ها در حالی که برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کردند، در گروه دشواری قرار گرفته‌اند. پرتغال در گروه B مقدماتی با تیم‌های سوئیس، مجارستان، جزایر فارو لتونی و آندورا هم گروه بود. از تیم‌های قرار گرفته در این گروه کاملاً مشخص بود که پرتغال صعودی آسان و بدون دردسر به جام جهانی خواهد داشت.حساس‌ترین دیدار این گروه بین پرتغال و سوئیس برگزار می‌شد که شاگردان فرناندو  سانتوس با شکست دادن این تیم در هر دو بازی رفت و برگشت توانستند به عنوان اولین تیم صعود کنند. پرتغال با ٢٧ امتیاز و تفاضل گل ٢٨+ و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به سوئیس که ١٦+ بود، به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی شد و سوئیس به مرحله پلی آف رفت.

مراکش؛ بدون باخت و بدون گل خورده
دیگر تیمی که با ایران در جام جهانی ٢٠١٨ هم گروه شد، مراکش است. این تیم بعد از ۲۰ سال توانست دوباره در جام جهانی حاضر شود اما صعودی مقتدرانه داشت. این تیم در گروهی که ساحل عاج، مالی و گابن حضور داشتند توانست با ١٢ امتیاز و بدون شکست از گروه خود صعود کند.مراکشی‌ها در این مسابقات ٢ بار ساحل عاج را شکست دادند تا به روند موفقیت‌های ساحل عاج در قاره آفریقا پایان داده و بعد از ۲۰ سال به جام جهانی صعود کنند. این تیم در مسابقات مقدماتی جام جهانی هیچ گلی دریافت نکرد و بدون گل خورده به روسیه رسید. این تیم که لقب شیرهای اطلس را به خود داده در سید ٤ قرار داشت و امکان هم گروهی‌اش با ایران زیاد بود.

پرتغال و اسپانیا برایم دو کشور خاص هستند
کی‌روش: دوست‌ داشتم با روسیه همگروه شویم

کارلوس کی‌روش در حاشیه مراسم قرعه‌کشی جام جهانی در مورد رویارویی با تیم‌های مراکش، پرتغال و اسپانیا و اینکه باید در اولین بازی به مصاف مراکش بروند گفت: ما در مرحله انتخابی بدون شکست بودیم و در بسیاری از مسابقات گل نخوردیم. چندبازیکن در اروپا داریم و تیممان خوب است. بازی با مراکش بسیار سخت است و تیم‌های قوی در گروه ما حضور دارند که باید دید بازی‌ها چطور می‌شوند. وی در مورد اینکه آیا در گروه سختی قرار گرفته‌اند عنوان کرد: ما بازیکنان فوق‌العاده‌ای داریم که آنها انگیزه و روحیه بالایی دارند. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا فوتبال خوبی به نمایش بگذاریم. ما در هیچ بازی نباختیم و دومین تیمی هستیم که مجوز حضور در جام جهانی را به دست آوردیم. سعی می‌کنیم همین روند را ادامه دهیم. سرمربی تیم ملی ایران در مورد اینکه دوست داشت با کدام تیم‌ها روبه‌رو نشود، بیان کرد: جواب این سوال خیلی ساده است ما نمی‌خواهیم مقابل تیم‌هایی که خیلی قوی هستند قرار بگیریم انتظارم این بود که با روسیه همگروه شویم. اما الان با اسپانیا و پرتغالی همگروه هستیم که دو کشور خاص هستند. پرتغال کشور خودم است و در اسپانیا هم هدایت رئال مادرید را بر عهده داشتم.
وی در مورد اینکه چقدر شانس صعود دارند تصریح کرد: ما شانس خوبی داریم در هر بازی هدفمان ساده است. ما می‌خواهیم برای مردم و ملت ایران ایجاد خوشحالی کنیم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و ما برای ارتقاء‌، عزت و اعتبار فوتبال ایران و به ارمغان آوردن احترام به میدان می‌رویم.

همه ستاره‌هایی که مقابل ایران به میدان می‌روند
رونالدو، اینیستا و دیگران

شهروند| استرس و ترس بازی دوم و سوم!‌ در چنین شرایطی و زمان برگزاری قرعه کشی مسابقات بزرگی چون جام جهانی است که همه متوجه اهمیت شانس می‌شویم! چیزی که شب گذشته با فوتبال ایران همراه نبود تا برای جام جهانی روسیه،‌ در سخت‌ترین گروه ممکن قرار بگیریم. گروهی که از همین حالا که هنوز ٧ ماه به شروع مسابقات باقی مانده، سخت بودن آن باعث فراموشی رویای بزرگ صعود از مرحله گروهی از سوی فوتبالدوستان ایرانی شده است. مراکش تنها تیمی است که بدون گل خورده به جام جهانی صعود کرد. با این حال ستاره سرشناسی در ترکیب این تیم در جهان فوتبال دیده نمی‌شود. البته پرتغال و اسپانیا به اندازه کافی ستاره و نام بزرگ در ترکیب خود دارند که شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی در بازی‌های دوم و سوم باید مقابل آنها قرار بگیرند.
رونالدو، نانی‌، په په و کوارسما
پرتغال قهرمان اروپا و یکی از قدرتمند‌ترین تیم های حال حاضر فوتبال جهان است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. تیمی که هیچ نیازی به معرفی ندارد و از ستاره‌های زیادی در ترکیب خود استفاده می‌کند که کاملا با هم هماهنگ هستند. بزرگ ترین آنها هم کسی نیست جز کریستیانو رونالدو که در جام جهانی ٢٠٠٦ با تیم ملی این کشور با ایران هم گروه بود و اتفاقا اولین گل جام جهانی خود را هم برای پرتغال مقابل ایران از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. حالا ایران رونالدو پس از ١٢ سال به بهترین فوتبالیست تاریخ جهان تبدیل شده و کاپیتان تیم ملی کشورش به حساب می‌آید و دوباره در جام جهانی روسیه با ایران هم‌گروه شده است.  در تیم ملی پرتغال علاوه بر رونالدو فوتبالیست‌های سرشناس دیگری چون په‌په،‌ کوارسما، نانی،‌ژلسون مارتینز، آندره سیلوا،‌ آندره گومز و برونو آلوز حضور دارند. در این بین په‌په نانی و کوارسما شهرت بیشتری در کنار رونالدو در دنیای فوتبال دارند که می‌توانند روزی سخت برای شاگردان کی‌روش رقم بزنند. درست است که نسبت به یک دهه قبل ستاره‌های سرشناس کمتری در تیم ملی پرتغال حضور دارند،‌ اما تاکتیک و انسجام تیمی این کشور  پیشرفت بسیار زیادی داشته که آنها را به قهرمانی اروپا رساند. هدایت تیم ملی پرتغال هم بر عهده سانتوس است که اتفاقا یک روز قبل از مراسم قرعه کشی دیداری گرم و صمیمی با کارلوس کی‌روش داشت و عکسی هم در کنار او به یادگار گرفت.
پیکه، اینیستا و راموس و سایر بزرگان
فکر کردن به بازی مقابل تیکی تاکا مشهور اسپانیا هم سخت است چه برسد به این حقیقت که بازیکنان تیم ملی ایران باید در بازی دوم خود در جام جهانی به مصاف ماتادورها بروند. تیمی متشکل از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های حال و حاضر جهان که یکی از شانس‌هاس کسب عنوان قهرمانی به حساب می‌آید. شاید در اولین قدم وقتی نام تیم ملی اسپانیا به گوش فوتبالدوستان ایرانی برسد،‌ توجه آنها به حضور ستاره‌هایی چون سرجیو راموس‌، جرارد پیکه و آندرس اینیستا در ترکیب این تیم جلب شود که از مهره‌های اصلی تیم‌های باشگاهی رئال مادرید و بارسلونا به حساب می‌آیند. با این وجود اسپانیا همان طور که اشاره شد فوتبالیست‌های بزرگ دیگری چون داوید دخه‌آ، جوردی آلبا،‌ کارواخال،‌ بارترا، ایسکو، آسنسیو، یاگو آلکانترا، بوسکتس،‌ داوید سیلوا، کوکه،‌ دلوفئو،‌ آلوارو موراتا، پدرو و ... نیز در ترکیب این تیم حضور دارند. بازیکنانی که هر کدام از آنها می‌توانند در هر دقیقه ای از بازی تعیین کننده و سرنوشت ساز باشند. به این ترتیب بدون هیچ تردیدی تیم ملی ایران یکی از سخت‌ترین مسابقات تاریخ فوتبال خود را در جام جهانی مقابل اسپانیا  برگزار خواهد کرد.

سرمربی ایران مقابل تیم ملی کشورش قرار می‌گیرد
دورهمی کی‌روش و آشنایان

با اینکه گروه ایران در جام جهانی ٢٠١٨ کاملا سخت به نظر می‌آید، می توانیم بگوییم تیم‌های بزرگ این گروه برای کارلوس کی‌روش کاملا آشنا هستند. حتما می‌دانید سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ٢٠١٠ روی نیمکت تیم ملی پرتغال نشسته بود و خیلی از بازیکنان فعلی پرتغال قبلا شاگرد کی‌روش بوده‌اند. مهمترین نکته هم درباره کریستیانو رونالدو است که رابطه نزدیکی با سرمربی تیم ملی ایران داشته و حتی برخی کی‌روش را کاشف رونالدو می‌دانند. کارلوس علاوه بر تیم ملی پرتغال در منچستریونایتد هم با فوق ستاره پرتغالی یک دهه اخیر فوتبال جهان کار کرده و خیلی خوب او را می‌شناسد. به هر حال رویارویی تیم ملی ایران با هموطنان کی‌روش را باید به فال نیک گرفت چون او شناخت بسیار خوبی از پرتغالی‌ها دارد. حتی ٢ روز قبل از قرعه‌کشی جام جهانی هم کی‌روش با فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال جلسه خصوصی در هتل کرون پلازای شهر مسکو برگزار کرد. از سوی دیگر می توانیم به اسپانیا هم اشاره کنیم؛ جایی که کارلوس کی روش چند سالی در آنجا به عنوان مربی فعالیت کرده است. با اینکه از شاگردان کی‌روش در تیم رئال مادرید الان کسی در جمع ماتادورها نیست اما سرمربی تیم ملی ایران شناخت بسیار خوبی از جو فوتبال این کشور هم دارد. این اتفاقات را می توان یک شانس بزرگ برای ایران دانست که هم اکنون کارلوس کی‌روش را به عنوان یک مربی باسابقه و پرافتخار روی نیمکت خود دارد و می‌تواند به شناخت او از تیم‌های بزرگ جهان امیدوار باشد. به هر حال باید دید شناخت کی‌روش از فوتبال اسپانیا و پرتغال تا چه حد می‌تواند کمک حال تیم ملی ایران در جام جهانی ٢٠١٨ باشد؛ اگرچه نباید مراکش را هم دست کم گرفت.

تکرار اتفاقات مسی برای ستاره پرتغالی
حمله   ایرانی‌ها به رونالدو و کافو!

شهروند| درست مثل ٤ سال قبل که همگروهی با آرژانتین تعداد زیادی از مخاطبان ایرانی اینستاگرام را به صفحه لیونل مسی کشاند و شاهد بدترین توهین‌ها به این ستاره بودیم، حالا این اتفاقات برای کریس رونالدو کافو در حال تکرار است. بعد از اینکه کافو کاپیتان سابق تیم ملی برزیل نام ایران را از گلدان بیرون آورد و مشخص شد باید با پرتغال و اسپانیا در جام جهانی بازی کنیم، نه تنها این برزیلی از توهین‌ها و کامنت‌های طنزآمیز ایرانی‌ها در اینستاگرام خود در امان نماند بلکه صفحه شخصی رونالدو نیز فضایی برای ابراز نظرات و البته توهین‌های عجیب به زبان فارسی. متاسفانه با پایان یافتن اتفاقات ماریا کوماندنایا مجری مراسم قرعه‌کشی حالا تعداد زیادی از ایرانی‌ها در صفحه کافو و رونالدو به این دو ستاره سابق و کنونی توهین می‌کنند که این اتفاق بسیار ناخوشایند است. تکرار ماجراهای ٤ سال پیش درباره مسی برای کریس رونالدو بی‌تردید چهره ایرانی‌ها را قبل از جام جهانی خدشه‌دار می‌کند و این مساله‌ای است که لازم است هرچه سریع‌تر جلوی آن گرفته شود. چراکه با ادامه این روند شاید واکنش کریس رونالدو که به مراتب احساساتی‌تر از مسی است را نیز در پی داشته باشد.

گروه های ٨ گانه جام جهانی

برنامه بازی‌های ایران در جام‌جهانی ٢٠١٨
جمعه ٢٥ خرداد ٩٧: ایران- مراکش(سن‌پترزبورگ)
چهارشنبه ٣٠ خرداد ٩٧: ایران- اسپانیا(کازان)
دوشنبه ٤ تیر ٩٧: ایران- پرتغال(سارانسکا)



تاریخ انتشار : 11 آذر 1396 10:57



» اخبار مرتبط:

  • پیام مجری زن مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ به ایرانی‌ها
  • واکنش سایت کنفدراسیون آسیا به قرعه‌ ایران درجام جهانی
  • زایتسف حریف برزیل نشد/تازه ترين خبر از واليبال جهاني
  • سوارز باز هم گاز گرفت! +عکس /صحنه ای عجیب در جام جهانی!!
  • کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال پرتغال به توافق رسید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler