مشروح اخبار


» نگرانی اصولگرایان از یک انتصاب سیاسی؛نظری - پناهی ، از اقتدار تا ادعا



در بازار داغ گمانه زنی ها در خصوص انتصاب مدیران به مناصب مختلف، آنچه بیش از همه در دید عموم و نه خواص نکته سنج جلوه می یابد، سخنان یا واکنش های تنش زا و احساسی است.
این سخنان هیجانی اگر از زبان کنشگران سیاسی و اجتماعی بیان شود فعالین این عرصه را به واکنش وا می دارد.

راک نیوز- در بازار داغ گمانه زنی ها در خصوص انتصاب مدیران به مناصب مختلف، آنچه بیش از همه در دید عموم و نه خواص نکته سنج جلوه می یابد، سخنان یا واکنش های تنش زا و احساسی است.
این سخنان هیجانی اگر از زبان کنشگران سیاسی و اجتماعی بیان شود فعالین این عرصه را به واکنش وا می دارد.

اقدامات تخریبی هدفمند و زنجیره ای اصولگرایان در خصوص انتصاب احتمالی دکتر نظری به سمت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری از آن دست کنشهایی است که از توان لازم برای ایجاد چالش برخوردار نیست.
اما از آنجا که چالش اساسی انتساب منتقدین به طیفی خاص و مخاطب آنهاست پرداختن به آن ضروری است.

آنچه اصولگرایان بر زبان می آورند و یا چون شیخ صفدر پناهی مکتوب میکنند نقدی پی افکن و امری بنیانگر نیست، و بیشتر استمدادطلبی از دوستان همفکر خود و از سر ناچاری و درماندگی است. از آنجا که این اقدامات اصولگرایان از حداقل های نقد دقیق خالیست پس در بهترین حالت نصیحت است که دو جنبه مهم دارد:

نخست جایگاه ناصح و دوم ماهیت و هدف نصیحت.

مشخص نیست که شیخ پناهی از کدام جایگاه حقوقی به بیان و طرح مسئله می پردازد هرچند که ایشان به عنوان شخصیتی حقیقی حق دارد که دغدغه مند باشد . ولیکن اینکه خود را سزاوار میداند که از جانب مردم استان سخن بگوید ناشی از ناپختگی و هیجان زدگی است که با ترسی درونی شده همراه است.

لازم است جناب پناهی و دوستان همفکرشان به این سوال پاسخ دهند: که آمار نارضایتی از عملکرد دکتر نظری را از کجا آورده اند؟ و مستندات این سخن را ارائه نمایند تا خدای ناکرده ذهن خوانندگان به خطا نرود. یا آنکه مشخصا منویات شخصی خود را چون عادت همیشگی اصولگرایان در مسائل وارد کرده اند

اصولا جناب شیخ صفدر پناهی به عنوان رئیس ستاد اصولگرایان و نیز رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرگز منتقد دلسوزی برای دولت 25 میلیونی نمی باشد و در جایگاه تصمیم گیری برای متصدیان دولت روحانی نیستند و نقد ایشان هم برای جریان اعتدال و اصلاحات از اساس جایگاهی ندارد.

جناب پناهی چگونه است که شما بعنوان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همزمان ریاست ستاد اصولگرایان را بر عهده دارید و جایگاه مقدس نماز جمعه را به یک مقام سیاسی کاهش می دهید و در انتخابات گذشته به وضوح تمام از تریبون نماز جمعه له کاندیدای مدنظر خود و علیه جنبش مردمی سخنرانی ها می نمودید و اکنون دلسوز دولت روحانی و نماینده عالی وی در استان شده اید !

 

ایراد اساسی دیگر علاوه بر ماهیت متن سخنان و شخص گوینده آن، به هویت محمدکاظم نظری بر میگردد. تنها نام وی کافیست که دریابیم اصولگرایان چقدر برخطا هستند. مردی که برعکس بسیاری از مدعیان و یا خود انقلاب پندارهای پایداری، مطلوب را مصادره نمی کند و مصادر را مطلوب خویش نمی پندارد تا طلبکارانه بر خوان نعمت و سیاست بنشیند ، بلکه آنچه از سالهای صدارت نظری بر مسند فرمانداری شهرستان بویراحمد دریافته ایم با مفروضات ذهنی اصولگرایان بسیار فاصله دارد. نظری بیش از آنکه سیاستمداری صرف و صلب باشد، مدیری توانمند و مدبر است که هم بر امور اداری اشراف کامل دارد و هم قاطعیت لازم در رویارویی با امور را داراست. از کسی که نرد عشق را با خدایش در جبهه های حق علیه باطل باخته، چنین انتظاری رواست، چنانچه چنین هست و با شایستگی مورد وثوق احزاب مختلف سیاسی و عامه مردم نیز می باشد. مهمتر آنکه محمدکاظم نظری از جنس دولت تدبیر و امید است و نقد افرادی بیرون از گود نه از روی دلسوزی برای مردم است بلکه از ترس حضور مدیری توانمند است که نشان داده در برابر زیاده خواهی ها و بدعت های ناصواب و منیت ها خواهد ایستاد.

از سوی دیگر شیخ پناهی مجددا کینه و عداوت ذاتی خود را با اصلاحات و اصلاح طلبی عیان نمود . اما بسیاری از مردم، حضور محمدکاظم نظری در قامت معاونت سیاسی استانداری را فرصتی مغتنم برای استان می شمارند.

از این رو مجدد تاکید میکنم که سخنان اصولگرایان صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و ماههاست با حضور در مراسمات مختلف برای کسب کرسی مجلس خیز برداشته اند و این نشان میدهد مخالفان دولت دوباره شمشیر را از رو بسته اند و آهسته آهسته آن را از نیام برمی کشند

 

وحید توانا / سخنگوی انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان ، دبیر حزب وحدت و همکاری ملی استان ، عضو شورای هماهنکی جبهه اصلاحات استان و رییس ستاد سلامت و پزشکان دکتر روحانی در استان



تاریخ انتشار : 19 آذر 1396 03:38



» اخبار مرتبط:

  • یادداشتی از سعادت اقایی/ محمد کاظم نظری مصداق بارز شرافت
  • ریس ستاد انتخابات اصولگرایان معتدل دکتر روحانی در شهرستان کهگیلویه منصوب شد ...
  • ناتوانی اصولگرایان بویراحمد و دنا برای تعیین نامزد نهایی انتخابات مجلس دهم
  • درخواست برخی همفکران استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ائمه جمعه/ورود بازرسی ...
  • اصلاح‌طلبان اكثريت مجلس را مي‌خواهند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler