مشروح اخبار


» آغاز یک جدایی ؛ مرکزبهداشت چنارشاهیجان از کازرون جدا شد



مرکز بهداشت و درمان بخش چنار شاهیجان از شبکه بهداشت و درمان کازرون جدا شد که هدف از این کار را رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون کوچک کردن بدنه این شبکه و ارائه خدمات بیشتر و سریع تر به مراجعین اعلام کرد.


مرکز بهداشت و درمان بخش چنار شاهیجان از شبکه بهداشت و درمان کازرون جدا شد که هدف از این کار را رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون کوچک کردن بدنه این شبکه و ارائه خدمات بیشتر و سریع تر به مراجعین اعلام کرد.
به گزارش  راک نیوز از شیراز ؛ دکتر علی محمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون دوشنبه در گفت و گویا ایرنا اعلام کرد:‌ با توجه به جمعیت حدود 300 هزار نفری در کازرون با منفک شدن شبکه بهداشت و درمان بخش چنارشاهیجان عملا از مراجعه حدود یکصد هزار نفر به شبکه بهداشت و درمان کازرون کاسته می شود.
وی ادامه داد:‌این کار می تواند نشانگر ارائه خدمات سریع و بهتر هم به مردم کازرون وهم به مردم روستاهای دور افتاده در حوزه بخش چنارشاهیجان باشد.
محمدی گفت: شهرستان کازرون با هشت مرکز اورژانس شهری و 13 دستگاه آمبولانس یکی از مراکز اورژانس برتر در استان فارس است که در هشت ماه امسال هشت هزار و 231 ماموریت انجام داده و 9 هزار و 570 بیمار جابه جا شده است که 1600 مورد تصادفات بوده است.
خسرو شریف زاده رئیس جدید مرکز بهداشت ودرمان بخش چنارشاهیجان هم به ایرنا گفت:در بخش چنارشاهیجان 26 خانه بهداشت و 7 مرکز بهداشتی با یکصد نفر پرسنل فعالیت دارند.
وی گفت: جدا شدن مرکز بهداشت ودرمان چنارشاهیجان از بدنه شبکه بهداشت ودرمان کازرون تنها بخاطر کوچک کردن بدنه شبکه کازرون بوده است و از آبان امسال تاکنون 70 درصد کار این جدا سازی عملی شده است که امیدوارم تا سال 97 بخش باقی مانده به اتمام برسد.
شریف زاده افزود: جدا سازی به این معنا نیست که کاری به شبکه بهداشت ودرمان کازرون نداریم شبکه بهداشت کازرون معین ماست و به کمک های همدیگر نیاز داریم و این کمک وهمکاری ادامه خواهد داشت.
وی افزود: بیمارستان شهر قائمیه مرکز چنارشاهیجان تاکنون 95 درصد کار ساختمانی آن به اتمام رسیده است که امیدواریم تا دهه فجر به بهره برداری برسد.
دکتر امیر خشتی رئیس بیمارستان ولیعصر کازرون هم اعلام کرد که بیمارستان کازرون مربوط به سال 76 است که 128 تخت مصوب این بیمارستان است که تا کنون به 173 تخت ارتقا داده شده است.
وی به ایرنا گفت: بیمارستان کازرون دارای 13 بخش شامل داخلی، اطفال، زنان، جراحی، اتاق عمل و ... است. رئیس بیمارستان کازرون افزود:بخش دیالیز این بیمارستان با همت یکی از خیرین با اعتباری افزون بر 450 میلیون تومان با صد درصد بیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است که با راه اندازی این بخش تعداد تخت دیالیزاز هشت تخت به 18 تخت افزایش می یابد.
خشتی گفت: علاوه بر این ساختمان بخش شیمی درمانی بیمارستان با 98 درصد بیشرفت فیزیکی و اعتباری افزون بر 800 میلیون تومان از اعتبارات دولتی منتظر آماده شدن تجهیزات از طریق وزارت بهداشت ودرمان است.
وی ادامه داد: از دیگر طرح ها ساخت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی جدید است که 75 درصد پیشرفت دارد و تاکنون یک میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام آن به اعتباری به همین میزان نیاز دارد.
خشتی گفت:طرح تحول سلامت که برای رفاه مردم اجرا شده است همچنان ادامه دارد اما معضلی که در اجرای این طرح با آن روبرو هستیم بحث تامین اعتبار است که این معضل به بدهی سازمانهای بیمه گر به علوم پزشکی بدهکاربرمی گردد و این مشکل تامین اعتباردست مارا در مراکز بهداشتی بسته است برای پرداخت ها که امیدواریم این معضل حل شود.
کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز است.



تاریخ انتشار : 20 آذر 1396 22:08



» اخبار مرتبط:

  • تحول حوزه ی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در دولت تدبیر وامید
  • رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت:30 میلیارد ریال در قالب طرح تحول نظام سلامت ب ...
  • مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت: اعتبار مورد نیاز جهت اتمام طرح‌های بهداشتی ب ...
  • 18 میلیارد و 480 میلیون ریال برای حوزه سلامت باشت هزینه شد
  • رئیس مرکز بهداشت گچساران معرفی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler