مشروح اخبار


» نماینده ممسنی ورستم خواهان تخصیص سهم از رودخانه ی زهره و سد و آب چم شیر به حوزه انتخابیه اش شد



مسعود گودرزی نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و  شاه قاسمی استاد دانشگاه تهران و نخبه ممسنی تبار با وزیر نیرو دیدار کردند.

مسعود گودرزی نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و  شاه قاسمی استاد دانشگاه تهران و نخبه ممسنی تبار با وزیر نیرو دیدار کردند.
به گزارش راک نیوز به نقل از صفحه شخصی این نماینده مجلس ؛ گزارش مبسوط دکتر گودرزی در خصوص سد پارسیان و اثر مثبت و غیر قابل انکار این سد در تامین آب مورد نیاز شهرستان های ممسنی و رستم اولین محور این گفتگو بود.

دکترگودرزی گفت: این سد از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر است و از نظر علمی هم ضرورت ایجاد آن بیشتر از سایر سدهای استان فارس است ‌و همچنین افزود که طرح مطالعات آن به پایان رسیده نباید احداث آن متوقف گردد و یکی از مطالبات مردم این دو شهرستان همین موضوع است و من از شما میخواهم این طرح باید ظرف  یک ماه عملیاتی گردد.

تخصیص سهم از رودخانه ی زهره و سد و آب چم شیر دومین موضوع مورد مذاکره دکتر گودرزی با وزیر نیرو بود.
در همین راستا نماینده شهرستان اظهار داشت :بسیاری از مردم این دو شهرستان با کشاورزی گذران زندگی می نمایند و بی توجهی به این امر، امرار معاش آنها را به خطر می اندازد و اختصاص این سهم تاًثیر شگرف و قابل ملاحظه‌ای در زندگی مردم به ویژه در شرایط وقوع خشکسالی های اخیر دارد.
پیگیری تعرفه برق گرمسیری شهرستان رستم نکته ی سوم و قول مساعد وزیر مژده ای ارزنده دیگری بود که در این دیدار داده شد.
آب فاضلاب شهری مصیری و تراکم جمعیت بخشهای سرنا و روستاهای شهرستان رستم  و مشکلات عدیده آنها در حوزه برق و آب و ... چهارمین محور این مذاکره بود.

وضعیت  آب شرب شهرستان ممسنی و  فاضلاب شهری نوراباد، همراه با درخواست های مکتوب اداره ها و سازمانهای آب و برق شهرستانهای ممسنی و رستم آخرین موضوع  بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

متعاقب اظهارات گودرزی، شاه قاسمی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و از نخبگان شهرستان، مطالب ارزنده ای ایراد داشت که به دلیل اهمیت موضوع و برای تنویر افکار عمومی چکیده ای از آن مطالب ذکر میگردد: ادامه حیات زراعی دشتهای شهرستانهای ممسنی و رستم  وابسته به جریان آب رودخانه فهلیان  است. ‌تنها گزینه ممکن و در دسترس برای نجات این اراضی و جلوگیری از مهاجرت بیشتر مردم فقط و فقط  استفاده اصولی از آب این رودخانه است. این رودخانه با توجه به شرایط هیدروکلیماتولوژی خود و مساحت حوضه آبریز بالا دست محل بر گزیده شده برای احداث سد که حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع است؛ پتانسیل لازم را هم برای تامین نیازهای بالادست و هم دشتهای رستم و ممسنی با تکمیل و فقط تکمیل هرچه زودتر سد مخزنی پارسیان و اعمال مدیریت صحیح دارد.
تکمیل هرچه زودتر سد پارسیان بطور قطع چشم انداز بسیار مثبتی را در مقابل دیدگان مردمی برای اقدامی حیات بخش نوید میدهد....

 وزیر نیرو نیز بعد از استماع سخنان گودرزی و شاه قاسمی ضمن خوش آمد گویی، گفت:بحث سد پارسیان را شخصا مطالعه و بررسی میکنم و  قول میدهم بعد از ارائه بودجه سال نود و هفت به مجلس به استان فارس سفر و از این پروژه دیدن و دستورات لازم در این خصوص صادر نمایم.

دومین نکته ای که وزیر نیرو به آن پرداخت موضوع تعرفه گرمسیری برق شهرستان رستم بود که دکتر اردکانیان اظهار داشتند: مطمئن باشید این موضوع را لحاظ خواهیم کرد و توقف آن به علت عدم تکمیل روند اداری است .

همچنین وزیرنیرو افزود: در سفر خود به  ممسنی و رستم از پروژه های آب و فاضلاب شهری بازدید میکنم و جهت تکمیل و اتمام آن اعتبارات لازم را تامین خواهیم کرد و همچنین سایر درخواست ها مطالعه و دستورات لازم را صادر و به نماینده ابلاغ می نماییم.



تاریخ انتشار : 23 آذر 1396 07:20



» اخبار مرتبط:

  • پیام تبریک نماینده مرم ممسنی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج+جوابیه دکترای ...
  • گودرزی با خبرخوش آمد ؛قول مساعد وزیر نفت به ممسنی ها
  • نماینده مردم ممسنی ورستم : وقتی فرهنگیان را می بینم احساس شرمندگی میکنم
  • پیام تسلیت نماینده مردم ممسنی و رستم به امام جمعه ممسنی
  • بهره برداری تبلیغاتی نماینده ممسنی و رستم از گرمسیری شدن تعرفه برق+تصویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler