مشروح اخبار


» مرگ دلخراش دو خواهر نوجوان در شیراز !+تصاویر



والدین دو دختر بچه پس از عدم پاسخ گویی فرزندانشان که در منزل به تنهایی خوابیده بود، از وضعیت آنها نگران شدند و فورٱ با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و آتش نشانی را در جریان این موضوع قرار دادند.

علی رغم همه توصیه ها و هشدار های ایمنی،گاز گرفتگی باز هم حادثه ساز شد و موجب مسمومیت شدید و مرگ دو دختر بچه 10 و 12 ساله شد.*

به گزارش خبرنگار حوادث راک نیوز از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی، والدین دو دختر بچه پس از عدم پاسخ گویی فرزندانشان که در منزل به تنهایی خوابیده بود، از وضعیت آنها نگران شدند و فورٱ با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و آتش نشانی را در جریان این موضوع قرار دادند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز نیز ساعت 7:51 صبح امروز به سرعت آتش نشانان ایستگاه 11 را به بلوار ارتش، خیابان شهید زائری اعزام کرد.

نامجو وصالی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: این حادثه در یک ساختمان دو طبقه مسکونی قدیمی اتفاق افتاد و در جریان آن متاسفانه دو دختر بچه 10 و 12 ساله بر اثر انتشار گاز مونواکسید کربن از لوله دودکش بخاری دچار گاز گرفتگی شده و جان دادند.

وی تصریح کرد: دو دختر بچه در داخل اتاق خوابیده بودند که به علت بی احتیاطی ، سهل انگاری و عدم رعایت اصول ایمنی در نصب دودکش تا ارتفاع یک متر بر بالای پشت بام، عدم نصب کلاهک دودکش و نبودن تهویه مناسب در منزل دچار گاز گرفتگی شده و در نهایت جان خود را از دست داده بودند.

معاون عملیات آتش نشانی درادامه اظهار داشت: آتش نشانان بی درنگ اقدامات اولیه از جمله خاموش کردن بخاری و باز کردن در و پنجره ها را انجام دادند و با آمدن عوامل اورژانس  مصدومین را جهت انجام معاینات به آنان تحویل دادند.

وی افزود: امدادگران اورژانس پس از انجام معاینات اولیه، متاسفانه مرگ هر دو دختر بچه را تائید کردند.

 مرگ دلخراش دو خواهر نوجوان در شیراز !+تصاویر

وصالی معاون عملیات سازمان آتش نشانی شیراز یادآور شد: با توجه به اینکه مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می یابد لذا به همشهریان توصیه می شود ضمن استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

گاز منو اکسید کربن گازی بی‌رنگ و بی‌بو بوده که بر اثر احتراق ناقص تولید می‌شود به طوری که بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) عامل مسمومیت با گاز می‌شود.

سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش، حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از جمله علایم اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌روند.

 

 



تاریخ انتشار : 28 آذر 1396 07:24



» اخبار مرتبط:

  • خطرمرگ ناشی از ترکیب مواد تمیز کننده برای نظافت منزل درشیراز!
  • کشیدن بار اضافی و اتصالی در سیم های برق منجر به بروز آتش سوزی در یک ساختمان ...
  • قاتل خاموش جان خانواده 4نفره یاسوجی راگرفت!
  • 28دانشجوی پزشکی اهوازی راهی بیمارستانی در مشهد شدند
  • مرگ خاموش دو جوان در یکی از روستاهای کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام