مشروح اخبار


» اعلام آمادگی شرکت هلندی برای خاموش کردن آتش‌سوزی میدان نفتی رگ سفید



«باس دیسبرگ» مدیرعامل شرکت هلندی «دی.ان.ام اینترنشنال» روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شرکت می‌تواند ظرف سه الی چهار هفته، آتش‌سوزی چاه 147 میدان نفتی رگ سفید ایران را مهار و خاموش کند.


اعلام آمادگی شرکت هلندی برای خاموش کردن آتش‌سوزی میدان نفتی رگ سفید

«باس دیسبرگ» مدیرعامل شرکت هلندی «دی.ان.ام اینترنشنال» روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شرکت می‌تواند ظرف سه الی چهار هفته، آتش‌سوزی چاه 147 میدان نفتی رگ سفید ایران را مهار و خاموش کند.

دیسبرگ گفت: ما شاهدیم که دود زیادی به آسمان برمی خیزد که به لحاظ زیست‌محیطی، فاجعه و از بین رفتن منابع و سرمایه به شمار می‌رود.

وی با بیان این مطلب که دی ان ام اینترنشنال با چندین شرکت بین‌المللی اطفای حریق همکاری دارد، بیان داشت که این شرکت از طریق تشکیل یک تیم تخصصی قادر خواهد بود تا در بازه زمانی کوتاه، آتش سوزی این چاه نفتی را مهار کند.

دیسبرگ بابیان این مطلب که برای آغاز این عملیات، به اطلاعات جامع و تخصصی‌تری درباره ابعاد حادثه و امکانات موجود در ایران نیاز دارد، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های موجود، از زمان شروع (عملیات اطفاء حریق) تا مهار کامل آتش سوزی، بین سه تا چهار هفته زمان می‌برد؛ مگر آنکه شرایط خاصی وجود داشته باشد که ما از آن بی‌خبر باشیم. 

این فعال اقتصادی تصریح کرد که تیم و تجهیزات او برای آغاز عملیات و مهار آتش‌سوزی این چاه در هر زمان، آمادگی دارد.

وی در باره این سئوال که آیا نگران تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران و پیامدهای آن برای شرکتش نیست، گفت: ما این مساله را بررسی کرده و بر این باوریم که هیچ منع سیاسی وجود ندارد. من هلندی هستم و تیم من از سنگاپور در این عملیات شرکت خواهد کرد. ما آزاد هستیم که به ایران سفر کنیم و هیچ منع سیاسی نداریم.

دیسبرگ در باره همکاری شرکت او با برخی شرکت های آمریکایی، گفت: تمام شرکت‌های آمریکایی که با آنها همکاری دارم، از تعامل من با ایران آگاه هستند. من تاکنون چندین بار به ایران سفرکرده و از عسلویه و ماهشهر دیدن کرده‌ام. تمام شرکت‌های آمریکایی از این موضوع آگاه هستند.

وی تصریح کرد: مهار آتش‌سوزی هیچ محدودیت سیاسی ندارد و این حادثه می‌توانست در ایران، سنگاپور، آمریکا و یا هلند رخ دهد.یک میدان نفتی در حال سوختن است که مساله زیست‌محیطی به شمار می‌رود. 

این فعال اقتصادی در پاسخ به سؤالی درباره امکانات اطفای حریق صنعتی کشورمان گفت: تجهیزات اطفای حریق ایران بر اساس آنچه من شاهد بوده ام، در شرایط مناسبی قرار دارد؛ آنها کار می‌کنند و به ‌خوبی از آنها نگهداری می‌شود. اما تخصص ما در زمینهٔ مهار مخازن ذخیره سازی نفت است که نیازمند آموزش و انتقال دانش می‌باشد و ما قادر به اجرای آن هستیم. 

وی افزود: ما قادریم تا با متخصصین ایرانی همکاری کنیم، آنها را آموزش دهیم و از طریق انتقال تجربه، نظامی را ایجاد کنیم که برای تأسیسات نفتی ایران مفید باشد.

گفتنی است روز یکشنبه هفتم آبان ماه دکل شماره 95 منطقه رگ سفید در اثر فوران چاه 147 دچار آتش سوزی شد که 2 تن از کارکنان آن در این حادثه، جان خود را از دست دادند. این آتش سوزی و فوران چاه همچنان در چاه شماره 147 رگ سفید ادامه دارد و کارشناسان و مسئولان برای مهار و کنترل این حادثه، در محل حضور دارند.

میدان نفتی رگ‌سفید از میدان‌های نفتی جنوب غربی ایران است که در نزدیکی بندر هندیجان، در استان خوزستان قرار دارد و محل وقوع این حادثه در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان اعلام شده است.

وزیر نفت درباره آتش سوزی پالایشگاه تهران نیز گفت: خسارت مالی زیادی وارد نشده، اما متاسفانه تعدادی از هموطنان جان سپردند که ضایعه ای جبران ناپذیر است. 

در آتش سوزی در برج تقطیر یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران که پنجم آبان ماه روی داد، 6 نفر از کارکنان این واحد پالایشگاهی جان باختند و 2 نفر نیز به شدت مصدوم شدند؛ این حادثه آتشسوزی در یکی از واحدهای در دست تعمیر این پالایشگاه و بر اثر نشت مواد نفتی رخ داد. (لندن – ایرنا)



تاریخ انتشار : 28 آذر 1396 21:16



» اخبار مرتبط:

  • درپی حادثه نرگسی گچساران :دو سرپرست کارخانه بهره برداری این تاسیسات نفتی، ...
  • حادثه میدان نفتی گچساران 3کشته و 2مصدوم برجای گذاشت +اسامی
  • مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع یاسوج
  • اتوبوس اسکانیا ی شرکت نفت وگاز گچساران طمعه حریق شد
  • تازه ترین خبر از آتش سوزی در پالایشگاه آبادان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler