مشروح اخبار


» برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری منطقه هفت کشور در گچساران



رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: دومین جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری منطقه هفت کشور به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار می شود.


برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری منطقه هفت کشور در گچساران

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: دومین جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری منطقه هفت کشور به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار می شود.

سیدهومن عنایی به راک نیوز اعلام کرد که جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با حضور هنرمندان استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس و لرستان در قالب نمایشگاه و پخت انواع غذاهای سنتی و محلی ایرانی از 6 دی به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وی برگزاری این جشنواره را فرصتی مناسب برای احیای غذاهای سنتی ایرانی بیان کرد و افزود: غذای ایرانی در حوزه فرهنگی و تمدنی ما از جایگاه خاصی برخوردار است و به دلیل تنوع اقلیم و طبیعت، تنوع غذایی زیادی در کشور وجود دارد و جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری فرصت مناسبی برای معرفی این گنجینه ارزشمند است.

به گفته وی؛ همچنین پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی سبب حفظ میراث ناملموس و احیا و معرفی این غذاها به گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف این جشنواره ترویج غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها، ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است.

عنایی یادآور شد: این جشنواره در 4 بخش پیش غذا، غذای اصلی، دسر و دم نوش ها و نوشیدنی های سنتی و بومی و محلی برگزار خواهد شد.

او؛ مسابقه پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا، موسیقی و آئین های مرتبط با غذا را از محورهای این جشنواره بیان کرد و گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها، بستر مناسب برای توسعه گردشگری است و هر منطقه با غذاهایش شناخته می‌شود.

گفتنی است جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در محوطه پشت ترمینال دوگنبدان برگزار می‌شود.
برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری منطقه هفت کشور در گچساران



تاریخ انتشار : 4 دی 1396 11:48



» اخبار مرتبط:

  • جشنواره فرهنگی گردشگری سفره ایرانی درشیراز
  • افتتاح 5 اردوگاه تفریحی و رفاهی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دولت
  • نمایشگاه صنایع‌دستی استان‌های سراسر کشور در یاسوج برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره‌ ورزش‌های بومی محلی در مدارس کهگیلویه
  • جشنواره منطقه ای برف با حضور 5 استان در یاسوج برگزار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler