مشروح اخبار


» اتصال کهگیلویه وبویراحمد به آزادراه شیراز-اصفهان اجرایی می شود



مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت که مجوزهای لازم از وزارت راه و شهرسازی و همچنین مطالعات اولیه اتصال این استان به آزادراه شیراز- اصفهان به اتمام رسیده

اتصال کهگیلویه وبویراحمد به آزادراه شیراز-اصفهان اجرایی می شود

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت که مجوزهای لازم از وزارت راه و شهرسازی و همچنین مطالعات اولیه اتصال این استان به آزادراه شیراز- اصفهان به اتمام رسیده و این طرح برای گرفتن ماده ۲۳ سهم دولت به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

به گزارش راک نیوز محمدعلی علیمردانی اظهار داشت:آزاد راه شیراز - اصفهان به طول 210کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد یکی از مهمترین و بزرگترین آزاد راه های در حال ساخت در کشور است.

وی ادامه داد : بر اساس مطالعات انجام شده میزان سرمایه گذاری اولیه برای آغاز طرح اتصال کهگیلویه وبویراحمد به این آزادراه افزون بر 10هزار میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: از این میزان اعتبار ۳۰ درصد توسط دولت و مابقی توسط سرمایه گذار (بخش خصوصی) تامین می شود .

علیمردانی ابراز داشت که بر اساس مطالعات انجام شده مسیر پیش بینی شده برای اتصال استان به شبکه آزادراهی کشور حدود 50 تا 60 کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد افزود: با بهره برداری از این پروژه هم زمان سفر بیش از دو ساعت کاهش می یابد و هم از مصرف سوخت و استهلاک خودروها کاسته می شود.

علیمردانی گفت: ارتقای‌ شاخص‌های ایمنی از دیگر مزایای این پروژه است.

علیمردانی خاطر نشان کرد که با ساخت 71.5 کیلومتر بزرگراه جدید در کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم طول بزرگراه های این استان از 50 به بیش از 122 کیلومتر رسید و حدود 200 کیلومتر بزرگراه در استان نیز در حال ساخت است.

گفتنی است کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.



تاریخ انتشار : 5 دی 1396 09:11



» اخبار مرتبط:

  • پیشرفت 70 درصدی قطعه سوم محور پاتاوه – دهدشت
  • با احداث راه ارتباط شهرستان های لنده و بهمئی از بن بست خارج می شود
  • افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت/پیشرفت 50 درصدی آزاد راه شیراز - اص ...
  • با حضور معاون رئیس جمهور؛بزرگراه یاسوج ــ شیراز کلنگ‌زنی شد‌
  • وعده ساخت 8 هزار کیلومتر بزرگراه و آزاد راه تا پایان امسال
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler