مشروح اخبار


» ۸۰ درصد کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد دانش آموز هستند



راک نیوز : مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰ درصد کودکان کار و خیابانی این استان دانش آموز هستند که این موضوع طی مکاتبه‌ای به آموزش و پرورش اعلام شده است.


سید علیرضا موسوی‌امجد ظهر امروز در نشست کارگروه بررسی مشکلات کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تاکنون 280 کودک کار و خیابانی دارای پرونده در این استان شناسایی شده که به نوعی در زمینه آنان و شناخت از خانوده‌شان اطلاعات وافی و کافی داریم.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در استان دانش آموز هستند، عنوان کرد: از این تعداد 6 نفر تحت پوشش بهزیستی و 15 نفر دیگر از خدمات نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره‌مند هستند.

موسوی‌امجد با بیان اینکه ساماندهی مشکلات کودکان کار و خیابانی تنها بر عهده بهزیستی به عنوان دبیر کارگروه نیست، ابراز کرد: 11 دستگاه اجرایی شامل دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، نیروی انتظامی، شهرداری یاسوج، دادگستری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر ، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلال احمر، آموزش فنی و حرفه‌ای عضو کارگروه ساماندهی و رفه مشکلات کودکان کار و خیابانی هستند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی این استان نسبت به رفع مشکلات کودکان کار و خیابانی بی توجه بوده و در این زمینه تعامل و همکاری مطلوبی ندارند که باید توسط مسئولان و متولیان امر چاره اندیشی شود.

موسوی‌امجد با بیان اینکه بسیاری از مصوبات کارگروه ساماندهی مشکلات کودکان کار و خیابانی بدون حضور دستگاه قضایی قابلیت اجرایی ندارد،  تصریح کرد: بدون حکم قضایی امکان جمع آوری این کودکان وجود ندارد زیرا امکان هرگونه اتفاقی وجود دارد.

وی بیان کرد: مراکز سازمان بهزیستی در زمینه کودکان کار و خیابانی آموزشی-حمایتی بوده و فعالیت روزانه دارد در حالی مراکز شبانه روزی باید به این کودکان خدمات ارائه کنند.

موسوی‌امجد ابراز کرد: در نشست گذشته این کارگروه در زمینه جمع آوری کودکان کار و خیابانی مصوبه داشتیم در حالی هیچ کجای قانون اجباری در زمینه جمع آوری وجود ندارد که با این شرایط امکان اجرایی شدن این مصوبه نبود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از بی توجهی شهرداری یاسوج نسبت به ساماندهی کودکان کار و خیابانی گلایه کرد و افزود: در این زمینه نزدیک به 20 مکاتبه با مسئولان شهرداری انجام شده ولی پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

موسوی‌امجد خاطرنشان کرد: 85 میلیون هزینه نوشت افزار و 210 میلیون تومان سرمایه کار برای بازتوانی کودکان کار و خیبانای اختصاص دادیک که این مهم نیز کاهش کودکان کار را به همراه نداشت زیرا سبب تشویق دیگران و حتی افزایش نیز شده است.

وی تاکید کرد: در نشست‌های گذشته کارگروه ساماندهی و رفع مشکلات کودکان کار و خیابانی استان قطع مستمری کودکان کار تحت پوشش بهزیسیتی و کمیته امداد مصوب شد که برخی جاهای خاص در زمینه عدم اجرای این مصوبه فشار می‌آورند.



تاریخ انتشار : 19 دی 1396 20:03



» اخبار مرتبط:

  • مدیر بهزیستی گچساران خبر داد:شناسایی 45 کودک کار در گچساران
  • اجرای تئاتر خیابانی در راستای حمایت از کودکان کار در گچساران+تصاویر
  • پرداخت سبدغذایی به کودکان دچار سوء تغذيه در شهرستان لنده
  • گدای میلیونر"کهگیلویه وبویراحمدی" که وضع مالی او بهتر از خیلی مدیران است
  • ساماندهی 20 کودک کار و خیابانی گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler