مشروح اخبار


» فرار مالیاتی 15نفر در کهگیلویه و بویراحمد با کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای



مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 نفر مودی مالیاتی ناشناس کهگیلویه و بویراحمدی بدهی مالیاتی 20 میلیارد تومانی دارند و از دادن مالیات فرار می کنند.

به گزارش راک نیوز، محمدعلی غفاری افزود: در گذشته افرادی با پرداخت یک تا دو میلیون تومان کارت های بازرگانی به نام افرادی که آگاهی کمتری دارند گرفتند که با این کارتها واردات زیادی از جمله خودروهای خارجی انجام می دهند.

وی بیان کرد: این افراد در برخی موارد طی چندماه چندین میلیارد تومان واردات انجام دادند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مبالغ هنگفتی مالیات از این بایت بدهکاری وجود دارد که وقتی مشخصات آنها را پیدا کردیم و به آدرس آنها مراجعه می کنیم از لحاظ مالی در وضعیت مالی پایینی قرار دارند و یا زن سرپرست خانوار هستند.

غفاری تصریح کرد: مودیان ناشناس از این افراد بی اطلاع و با بضاعت مالی پایین وکالت محکم گرفتند تا عوارض و مالیات برعهده افرادی که کارت به نام آنها صادر شده، باشد. همچنین تا این حد پیش رفتند که با اخذ وکالت دست چک به نام آنها گرفتند.

وی ادامه داد: 15مودی مالیاتی ناشناس در سطح این استان حدود 16میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند که با حساب جرائم بدهی حدود 20میلیارد تومانی بدهکارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مکاتباتی برای بررسی و پیگیری این مساله از دستگاه قضایی صورت گرفته است و با عنایت رئیس کل دادگستری استان شعبه ای ویژه برای پیگیری این مساله اختصاص داده شد.

غفاری تاکید کرد: مراجع قضایی به محکومیت چند نفر از این مودیان ناشناس و سوء استفاده کننده رای صادر کرده است و طبق این آراء باید مالیات از افرادی که سوء استفاده کردند، اخذ شود.

وی اضافه کرد: برای شناسایی این 15 نفر مودی مالیاتی بدهکار در حال پیگیری از سوی دستگاههای انتظامی و امنیتی و نهادهای نظارتی هستیم.
ایسنا



تاریخ انتشار : 22 دی 1396 23:30



» اخبار مرتبط:

  • دو انتصاب جدید در اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد: 810میلیارد ریال عوارض به ...
  • تب تند تغییرات مالیاتی /رئیس امور مالیاتی گچساران منصوب شد
  • افشای کلاهبرداری میلیاردی از مالیات‌دهندگان
  • بخشودگی جرایم مالیاتی برای اصناف گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler