مشروح اخبار


» انتشار شایعه رفتن و ماندن مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد



۴۷۰روز از آغاز فعالیت محمدعلی علیمردانی در راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد و در این مدت راه‌های این استان اعم از اصلی، فرعی و روستایی با وجود شرایط خاص کشور و محدودیت‌ منابع مالی به دلیل قدرت چانه زنی علیمردانی در مرکز حال و روز خوشی دارد.


انتشار شایعه رفتن و ماندن مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد

 رضا محمدی:

۴۷۰روز از آغاز فعالیت محمدعلی علیمردانی در راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد و در این مدت راه‌های این استان اعم از اصلی، فرعی و روستایی با وجود شرایط خاص کشور و محدودیت‌ منابع مالی به دلیل قدرت چانه زنی علیمردانی در مرکز حال و روز خوشی دارد.

راه ارتباطی اعم از زمینی، هوایی و ریلی مهمترین زیرساخت توسعه در هر جامعه‌ای است زیرا در صورتی وضیت ارتباطی مطلوب نباشد هیچ سرمایه گذاری قائل به هزینه نیست و یا کمتر گردشگری حاضر بوده به منطقه‌ای برود که به دلیل نامناسب بودن جاده‌های ارتباطی امکان از دست دادن جانش وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد استانی با داشتن مواهب خدادادی از جمله ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۵ درصد نفت و گاز، ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس، طبیعت و جاذبه‌های دیدنی کم نظیر و …اما همچنان واژه محرومیت را با خود یدک می‌کشد.

کارشناسان و برنامه‌ریزان توسعه در مجموعه دستگاه‌های اجرایی معتقدند یکی از مهمترین دلایل توسعه نیافتگی و محرومیت کهگیلویه و بویراحمد نبود راه ارتباطی مناسب شامل زمینی، هوایی و ریلی است و شاید همین مهم نیز سبب شد تا آخوندی وزیر برنامه محور و کارکشته راه و شهرسازی تصمیم بگیرد فردی را راهی کهگیلویه و بویراحمد کند که کوله باری از تجربه در اجرای پروژه‌های بزرگ راهسازی در استان‌های مختلف کشور را با خود به همراه داشت.

مسئول نظارت پروژه‌های ساختمانی استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر، رئیس حوزه نظارت و بازرسی فنی اصفهان، تهران و شمال، مسئول بخش فنی شرکت پولیکا نوین (پتروشیمی آبادان)، مسئول دفتر فنی احداث پالایشگاه بندر عباس از جمله بخشی ازسوابق مدیر انتخابی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای استانی با وضعیتی بغرنج در حوزه راهسازی بوده علیمردانی قبل از حضورش در کهگیلویه و بویراحمد مسئول آزاد راه ” اصفهان – شیراز” به طول ۲۱۰ کیلومتر(دوباندروی هم ۴٢٠کیلومتر) با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان یعنی ۱۰ برابر اعتبارات راه و شهرسازی این استان در یک سال را عهده‌ دار بود که همین برای اثبات توانمندی علیمردانی کافی است.

حضوری فردی علمی و متخصص با ۲۵ سال سابقه در حوزه عمرانی راه و ساختمان، راه آهن و امور فنی وزارت راه و شهرسازی، راه و آزادراه با داشتن تحصیلات عالیه و مقالات متعدد و سابقه تدریس دانشگاهی و همچنین صاحبنظر در زمینه سیاست گذاری و تعریف پروژه‌های راه و شهرسازی در بعد ملی فرصتی برای برون رفت این استان از بن بست محرومیت بوده است.

۴۷۰روز از آغاز فعالیت علیمردانی می‌گذرد با وجود محدودیت منابع در کشور اما روند اجرایی پروژه‌های راهسازی اعم از اصلی و روستایی و بیمارستان‌های در دست ساخت رضایتبخش بوده به گونه‌ای که بیمارستان ۲۸۴ تختخوابی یاسوج و ۳۲ تختخوابی باشت بعد از سال‌ها شمارش معکوس برای اتمام عملیات اجرایی آن به گوش می‌رسدو پیشرفت ۳۰رصدی را در طول یکسال شاهدیم که مستند است.

علیمردانی به مردم قول داد تلاش کند تا پروژه‌های بیشتری را از محل اعتبارات ملی تعریف کند و در مجموع سهم بیشتری از اعتبارات ملی برای توسعه این دیار بگیرد که این وعده آقای مدیر نیز محقق شد و کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب بزودی صاحب آزاد راه می‌شود.

علیمردانی با توجه به گستردگی ارتباطش با مجموعه وزارت راه و شهرسازی پیگیر مجوز اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای دو پروژه بزرگ راهسازی شامل اتصال یاسوج به آزاد‌راه «شیراز-اصفهان» و اتصال شهرستان لنده به تشان استان خوزستان از محل اعتبارات ملی شد که مصوبه ان را از اخوندی گرفت واکنون در سازمان برنامه و بودجه و در حال اخذ مجوز ماده ۲۳ است.

راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد که در سال‌های گذشته به طور دائم دچار تشنج، تحصن و اعتصابات بوده با آمدن علیمردانی از آرامش بسیار خوبی برخوردار است و این اداره روزهای خوب خود را می‌گذراند.

علیمردانی چندین سال در وزارت راه و شهرسازی تهران مشغول بکار بوده و جایگاه خوبی در وزارت راه و شهرسازی دارد و همین نیز سبب شده که بتواند حدود ۸۰ درصد از پروژه‌های راه‌های روستایی استان که اعتبارات آنها استانی بوده به ملی تبدیل کند.

در مجموع روزهای که علیمردانی در کهگیلویه و بویراحمد سپری می‌کند شاید برای وی با شانزده ساعت کارسخت بگذرد ولی در کارنامه عباس آخوندی وزیر کاردان و کار بلد راه و شهرسازی می‌درخشد و در تاریخ ژنرال دولت تدبیر و امید ماندگار است و روزی قطعا تلاش او برای مردم استان مثمر ثمر خواهد بود.



تاریخ انتشار : 24 دی 1396 12:43



» اخبار مرتبط:

  • اتصال کهگیلویه وبویراحمد به آزادراه شیراز-اصفهان اجرایی می شود
  • احداث جاده ارتباطی لیکک به جایزان و خروج بهمئی از بن بست
  • با احداث راه ارتباط شهرستان های لنده و بهمئی از بن بست خارج می شود
  • مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:ضرورت پدافند غیر عامل در اجرای پرو ...
  • پیشرفت 35 درصدی بهسازی جاده مواصلاتی گچساران – گناوه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler