مشروح اخبار


» معاون استاندار: روند طولانی اجرای طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است



معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند طولانی اجرا، تکمیل و افتتاح طرح‌های عمرانی نیمه تمام این استان نگران کننده است.


به گزارش راک نیوز:عزیز فیلی روز سه شنبه در نشست با فرمانداران شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تداوم این امر سبب افزایش روزافزون هزینه‌های نگهداری و ساخت و ساز طرح‌های عمرانی استان شده و به همین دلیل نیز باید چاره اندیشی کرد.

وی افزود: مدیران اجرایی و فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد تا حد امکان از تعریف، تصویب و یا آغاز عملیات اجرایی طرح‌های جدید عمرانی در این استان بپرهیزند و اولویت نیز با تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حداکثر 10 درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای سال آینده استان باید برای آغاز عملیات اجرایی طرح‌های جدید عمرانی اختصاص یابد و شرط مهم در چنین زمینه‌ای نیز اتمام این طرح‌ها تا پایان سال 1397 خواهد بود.

فیلی عنوان کرد: در کمیته برنامه ریزی و توسعه برخی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد طرح‌های جدید عمرانی مصوب و برای بررسی و تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال می‌شود در حالی که این شرط مهم چندان مدنظر قرار نمی‌گیرد.

وی ابراز داشت: فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد هر چه سریعتر لیست طرح‌های عمرانی و یا اقتصادی افتتاحی و کلنگ زنی شهرستان‌های هشت گانه این استان در ایام الله دهه فجر سال جاری را به استانداری ارائه دهند.

فیلی گفت: این نشست با هدف بررسی موانع و مشکلات طرح‌های عمرانی نیمه تمام شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد و ارائه راهکارهای لازم برای تکمیل و افتتاح آنها برگزار شد و در آینده نیز با جدیت بیشتری ادامه دارد.

69 طرح عمرانی نیمه تمام شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر 131 میلیارد ریال در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

این طرح‌ها مربوط به شهرداری یاسوج و راه و شهرسازی، نوسازی مدارس، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب شهری و روستایی، ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کتابخانه‌های عمومی، میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر یک هزار و 700 طرح عمرانی نیمه تمام در حوزه‌های مختلف است.

این استان با جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و شهرستان‌های هشت گانه آن نیز شامل بویراحمد به مرکزیت یاسوج، دنا به مرکزیت سی سخت، گچساران به مرکزیت دوگنبدان، باشت به مرکزیت باشت، کهگیلویه به مرکزیت دهدشت، چرام به مرکزیت چرام، بهمئی به مرکزیت لیکک و لنده به مرکزیت لنده است.



تاریخ انتشار : 27 دی 1396 08:40



» اخبار مرتبط:

  • اقدام شایسته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ازخلع ید پیمانکار ج ...
  • بودجه شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد امسال بیش از یک هزار و 930 میلی ...
  • فرماندار باشت: از اختصاص 80میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی باشت خبر د ...
  • تقدیر از فرمانداران گچساران و باشت به دلیل کیفیت بالای پروژه‌های عمرانی
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • » اشتراک گزاری خبر