مشروح اخبار


» غبار محرومیت از روستاهای کم برخوردار کهگیلویه وبویراحمد زدوده می‌شود



کاروان تدبیرو امید این بار به دهستان زیلایی از توابع بخش محروم مارگون در شهرستان بویراحمد رسید تا گامی بلند برای محرومیت زدایی این دیار بر دارد. 

به گزارش راک نیوز:این کاروان متشکل از مسئولان کهگیلویه وبویراحمد است که به صورت دوره‌ای به مناطق مختلف این استان سفر می‌کنند و از نزدیک به بررسی مشکلات این مناطق می‌پردازند. 

این بار زیلایی مقصد این کاروان بود و بارقه‌های امید را در دل مردم این منطقه روشن کرد. 

دهستان زیلایی یکی از محروم‌ترین منطقه‌های این استان است که مردم آن با مشکلاتی از جمله آنتن دهی تلفن همراه، آب شرب، جاده دسترسی، برق و گاز رو به رو هستند که چشم انتظار تدبیر دولت مردان استان هستند. 

در این سفر یک روزه استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همراه هیئت همراه در روستاهای موشمی سفلی، موشمی علیا، پوله، له فراخ و برد پهن حضور یافتند و از نزدیک در دیدارهای مردمی مشکلات مردم را از زبان مسئولان محلی و معتمدین شنیدند. 

استاندار در نشست شورای اداری استان که با محوریت «بخش مارگون و دهستان زیلایی»، برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از سفر به زیلایی بررسی میدانی مشکلات است و تمامی مسئولان موظفند به صورت دوره‌ای از مناطق مختلف استان بازدید کرده و از نزدیک به بررسی و حل مشکلات مردم بپردازند.

 وی با بیان اینکه، حضور مسئولان در این مناطق موجب دلگرمی مردم می‌شود، عنوان کرد: در این نشست مسئولان به صورت عملیاتی با مشکلات مردم از نزدیک آشنا می‌شوند و جلسه تکمیلی برای رفع مشکلات در مرکز استان برگزار می‌شود. 

احمدی با اشاره به انتشار کلیپی از محرومیت‌ها و رنج‌های دختران این منطقه در فضای مجازی، عنوان کرد: به دستور ویژه ریاست جمهور و پس از نشست با معاون توسعه روستایی رئیس جمهور مصوباتی در خصوص رفع مشکلات این منطقه به تصویب رسید. 

وی گفت: این منطقه محرومیت‌های خاص خود را دارد و مسئولان باید برای برطرف کردن این مشکلات از تمام توان خود استفاده کنند.

 احمدی خاطرنشان کرد: معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری ۵۰ درصد اعتبارات برای حل مشکلات منطقه محروم زیلایی را تقبل کردند و ما نیز مابقی اعتبارات را از حوزه استانی در نظر گرفته‌ایم. 

مهلت 15 روزه استاندار به مسئولان برای رفع مشکلات دهستان زیلایی
وی تصریح کرد: مسئولان استان در بخش‌های مختلف ظرف ۱۵ روز فرصت دارند تا نسبت به انجام وظایف خود برای رفع مشکلات زیلایی اقدام کنند و در صورت عدم همکاری به طور قطع با مدیران کم کار برخورد خواهد شد. 

احمدی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: راه و شهرسازی موظف است نسبت به بهسازی آسفالت مسیر ۵۰ کیلومتری دهستان زیلایی اقدام کند و باید بدانند که این پروژه به اندازه پل سوم بشار برای ما حائز اهمیت است. 

این مقام ارشد اجرایی استان عنوان کرد: افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان این مناطق به ویژه دختران جامعه روستایی در اولویت آموزش و پرورش استان باشد و باتوجه به پراکنده بودن روستا‌ها می‌طلبد این نهاد آموزشی نسبت به شناسایی افراد واجب التعلیم اقدام کرده و در صورت نیاز به هنرستان کشاورزی و دبیرستان این موضوع را به ما منتقل کنند.

 ضرورت سرمایه گذاری بیشتر برای جذب بازماندگان از تحصیل منطقه زیلایی 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بدون شک ما نیز برای رفع مشکلات آموزشی فرزندان حوزه زیلایی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم. 

استاندار به استقرار تیم پزشکی در دهستان زیلایی و تدوین بسته‌های امدادی در این منطقه تاکید کرد.

احمدی، ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی را خطاب قرار داد و گفت: با توجه به جمعیت ۱۱ هزار نفر دهستان زیلایی انتظار می‌رود یک تیم پزشک خانواده متشکل از پزشک، پیراپزشک، روانپزشک و دندانپزشک در این منطقه به صورت دائم مستقر شوند. 

وی از عدم حضور مسئولان هلال احمر استان در این نشست انتقاد کرد و گفت: ستاد بحران استان با همکاری مجموعه هلال احمر یک بسته امدادی برای منطقه زیلایی پیش بینی کنند.

 استاندار، خواستار شناسایی ظرفیت‌های صنعتی این منطقه بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های حوزه مارگون شد و افزود: ما به دنبال ایجاد فرصت شغلی در این مناطق با محوریت فارغ التحصیلان فرزندان بومی منطقه هستیم. 

نماینده مردم بویراحمد و دنا: هزینه نصب علمک در زیلایی 4 برابر سایر نقاط کشور است 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا نیز در این نشست، گفت: باتوجه به نبود گاز در این دهستان هر روز جنگل‌ها و منابع طبیعی به تاراج می‌رود که انتظار می‌رود وزارت نفت نگاه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشد. 

غلام محمد زارعی افزود: هزینه نصب هر علمک در مناطق روستایی کشور حدود ۶ میلیون تومان است ولی این هزینه در مناطق زیلایی ۴ برابر سایر نقاط کشور است.
وی بیان کرد: سیمای زیلایی نسبت به گذشته متحول شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. 

زارعی افزود: تعدادی طرح و پروژه در منطقه زیلائی با اعتباری بیش از 15 میلیارد تومان هم اکنون در دست اجراست.

غبار محرومیت از روستاهای کم برخوردار کهگیلویه وبویراحمد زدوده می‌شود
غبار محرومیت از روستاهای کم برخوردار کهگیلویه وبویراحمد زدوده می‌شود
غبار محرومیت از روستاهای کم برخوردار کهگیلویه وبویراحمد زدوده می‌شود
غبار محرومیت از روستاهای کم برخوردار کهگیلویه وبویراحمد زدوده می‌شود
غبار محرومیت از روستاهای کم برخوردار کهگیلویه وبویراحمد زدوده می‌شود
غبار محرومیت از روستاهای کم برخوردار کهگیلویه وبویراحمد زدوده می‌شود
غبار محرومیت از روستاهای کم برخوردار کهگیلویه وبویراحمد زدوده می‌شود



تاریخ انتشار : 27 دی 1396 11:13



» اخبار مرتبط:

  • رئیس سازمان حزب اعتدال توسعه کشورشهروند افتخاری محروم ترین منطقه کهگیلویه و ...
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد:طرح م ...
  • تلخ اما واقعی /سوء تغذیه در منطقه محروم زیلایی بویراحمد!
  • هشدار آیت‌الله ؛کسی حق ندارد به اسم رأی و انتخابات با احساسات مردم بازی کند
  • گوشه نظر مسئولان برای مشکل کم آبی "گوشه"زیلایی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler