مشروح اخبار


» اختصاص بیش از 118 میلیارد ریال برای رفع تنش آبی و اصلاح شبکه کهگیلویه و بویراحمد



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: 118 میلیارد و 580 میلیون ریال اعتبار از محل تملک دارائی‌های سرمایه‌ای به آب و فاضلاب شهری استان برای رفع تنش آبی و اصلاح شبکه آبرسانی اختصاص داده شد.


سیدعلی لدنی‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار راک نیوز اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تکمیل آبرسانی به شهرهای استان به‌خصوص شهرهای دارای تنش آبی و اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده هزینه خواهد شد.

هم اینک چهار شهر یاسوج، سوق، دیشموک و مادوان در این استان با تنش آبی روبرو هستند.

وی عنوان کرد: حجم کل آب آشامیدنی تولیدی شهرهای این استان از منابع آب سطحی و زیر زمینی 7.21 میلیون متر مکعب در سال است.

لدنی‌نژاد بیان کرد: از این میزان 19 درصد آن از آب‌های سطحی و 81 درصد دیگر نیز از منابع آب زیر زمینی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب و جمع‌آوری فاضلاب نیازمند اعتبارات کلان است، افزود: با توجه به اجرای طرح‌های فاضلاب از طریق اوراق مشارکت، اسناد خزانه اسلامی و فاینانس جاری شاهد افزایش روزافزون جمعیت برخوردار از تأسیسات فاضلاب شهرهای استان هستیم.

شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد وظیفه تأمین و توزیع آب آشامیدنی بهداشتی و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهروندان در 16 شهر و بیش از 80 روستای اقماری را بر عهده دارد.

560 هزار نفر از جمعیت شهری و روستاهای اقماری این استان که در مجموع بیش از 99.7 درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود، هم اکنون زیر پوشش آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.

شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد 170 هزار مشترک آب شهری داشته، که از این تعداد بیش از 150 هزار مشترک خانگی و 20 هزار مشترک نیز دارای کاربری تجاری، صنعتی و موارد دیگر هستند.



تاریخ انتشار : 30 دی 1396 15:23



» اخبار مرتبط:

  • معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: اجرای 38 ...
  • 70میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب شهری دوگنبدان نیاز است
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد: 118 روستا با تانکر آ ...
  • 87درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دارای آب آشامیدنی سالم هستند.
  • 298 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب آشامیدني است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler