مشروح اخبار


» تولید سالانه 17 هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد



مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت تولید ماهی در این استان سالیانه 17 هزار تن است که نسبت به سال 1392 سه هزار و 600 تن افزایش یافته است.


 راک نیوز/کورش یزدان پناه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد واحدهای تکثیر بچه ماهی و تولید غذای ماهی از نیازهای اساسی توسعه صنعت شیلات در این استان است که در انجام مراحل ابتدایی برای تحقق این امر هستیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون 221 مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند که 2 هزار و 450 نفر در آنها مشغول بکار هستند.

یزدان پناه بیان کرد: 50 واحد پرورش ماهی برای تأمین سرمایه در گردش یا تکمیل احداث سازه‌های واحدهای تولیدی خود نیازمند دریافت تسهیلات هستند.

وی عنوان کرد: 24 واحد تولید و پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات چهار تا هشت میلیارد ریال مشاغل روستایی تشکیل پرونده داده‌اند که پس از طی مراحل قانونی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات معرفی خواهند شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در حال حاضر 57 مزرعه پرورش ماهی با پیشرفت فیزیکی 30 تا 60 درصد در این استان در حال ساخت است.

یزدان پناه گفت: در صورت بهره برداری از این طرح‌ها ضمن ایجاد 390 فرصت شغلی 2 هزار 725 تن به میزان تولید سالیانه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده خواهد شد.

میزان سرانه مصرف ماهی در استان 6 هزار و 500 گرم است که در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان باید به بیش از 10 کیلوگرم برسد.

سرانه مصرف ماهی در ایران هم اینک حدود 10 کیلوگرم است که میانگین مصرف ماهی در کشور در افق 1404 نیز 16 کیلوگرم تعیین شده است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود 1.6 درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

این استان با دارا بودن حدود 10 درصد منابع آبی و 11 و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.



تاریخ انتشار : 7 بهمن 1396 09:31



» اخبار مرتبط:

  • عشایر کهگیلویه و بویراحمد سالیانه 7000 تن گوشت قرمز تولید می کنند
  • سرانه مصرف ماهی در کهگیلویه و بویراحمد ۶/۵ کیلو است
  • 300 کیلوگرم مرغ و ماهی تاریخ گذشته در گچساران از چرخه مصرف خارج شد
  • اختصاص 800میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • بیماری ویروسی خطرناک در مزارع پرورش ماهی کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler