مشروح اخبار


» فرماندار لنده: تولید زباله در کهگیلویه وبویراحمد سه برابر استاندارد جهانی است/ ضرورت اجرای تفکیک زباله‌ها از مبدأ



فرماندار کهگیلویه خواستار همکاری شهرداران کهگیلویه بزرگ جهت دفن اصولی زباله‌ها در یک مکان مناسب شد.

به گزارش راک نیوز" جلسه طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده با محوریت شهرداری دهدشت و با حضور فرمانداران سه شهرستان و شهرداران شهرهای ذکر شده در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

علی پوزش در این جلسه یکی از ظرفیت‌های توسعه برای هر شهرستان را بحث حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: ما شهرستان کهگیلویه در بحث توسعه پایدار و فضای سبز هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم.

فرماندار کهگیلویه دفن غیر اصولی زباله‌ها را باعث به خطر انداختن محیط‌زیست و انواع بیماری برای انسان‌ها عنوان و تصریح کرد: اگر محیط زیست از بین رفت توسعه هم به تبع آن رخت بر خواهد بست.

وی سرانه بالای تولید زباله در کشور را یادآور شد و با بیان اینکه این سرانه هم در استان ما با رشد بالایی روبه‌رو است، خواستار جایگاه دفن اصولی زباله‌ها یا بازیافت آن‌ها از شهرداران دهدشت، سوق، لنده و چرام در این خصوص شد.

پوزش خاطرنشان کرد: تنها کاری که برای دفن زباله‌ها در این شهرستان انجام می‌شود این است که زباله‌ها را آتش می‌زنند که دود ناشی از آن باعث انواع بیماری برای شهروندان می‌شود.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه تاکنون چندین سرمایه‌‌گذار حاضر شدند تا 6 میلیاردتومان برای بازیافت زباله‌ها در این شهرستان هزینه کنند، گفت: بازیافت زباله مسئله‌ای درآمدزاست و اگر این کار صورت گیرد درآمد و اشتغالی برای شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در وهله اول باید با محوریت شهرداری شروع شود، بیان کرد: در گذشته چندین جلسه در این خصوص برگزار کردیم و بنا به هر دلایلی شهردار گذشته کاری نکرد و این پروژه به سرانجام نرسید.

پوزش افزود: با محوریت شهرداری دهدشت و همکاری شهرداران سوق، لنده و چرام این مسئله پیگیری و تعیین و تکلیف و به یک نتیجه خوب جهت انتخاب مکان برای بازیافت زباله برسند.



تاریخ انتشار : 7 بهمن 1396 21:17



» اخبار مرتبط:

  • فرماندار کهگیلویه: توسعه پایدار در کهگیلویه هنوز اندرخم یک کوچه است/ ضرورت ...
  • شهردار دهدشت : روزانه بیش از 70تن زباله در دهدشت تولید می‌شود
  • ازاعتراف عضو شورای شهر یاسوج به تخلف کارگران شهرداری تانبود اعتبار احداث ک ...
  • شهردار دهدشت پاسخ منتقدان را داد: ازکمبود نیروی خدماتی تا دستگاه تفکیک‌ساز ...
  • میزان زباله تولیدی دهدشت نسبت به جمعیت این شهر بالا است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler