مشروح اخبار


» استاندار: ذیحسابان به جای مچ گیری ریل گذاری و بسترسازی کنند



استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ذیحسابان به جای مچ گیری ریل گذار و بستر ساز باشند و تلاش کنند استان به پایلوت حسابداری تعهدی در کشور تبدیل شود.

به گزارش راک نیوز؛علی محمد احمدی در نشست هماهنگی ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان، افزود: در ساختار سازمانی نظارت سه گانه قوه قضائیه بر دولت از طریق سازمان بازرسی، نظارت مجلس بر دولت و نظارت دولت بر دولت وجود دارد.

 وی اظهار داشت: با وجود ساختارهای پیچیده و دیوان سالاری به علت عدم نهادینه شدن بحث نظارت و فراهم نبودن زیرساخت ها و علی رغم وجود تعدد نهادهای نظارتی هنوز نتوانستیم مسیر کم هزینه، شفاف و کارآمدی در این خصوص داشته باشیم.

  وی با بیان اینکه، مناقصات در استان شفاف نیستند، اظهار داشت: ذیحسابان یکی از حلقه های اصلی نظارت داخلی بر امور ادارات هستند و باید بر روند برگزاری مناقصات به صورت ویژه نظارت کنند.

 استاندار با تاکید  براینکه، ذیحسابان باید چابک باشند و با دلسوزی بیشتری به نقد عملکرد دستگاه های تابعه خود بپردازند، عنوان کرد: حفاظت از منابع و بیت المال و شفاف سازی در تقسیم منابع بودجه ای از جمله وظایف نظارتی ذی حسابان است.

وی به تعدد قوانین اشاره کرد و افزود: بعضی جاها این قوانین ایجاد مزاحمت می کنند و این مسئله زمینه سوء استفاده را توسط قانون گریزان فراهم می سازد.

احمدی با تاکید بر اینکه، ذیحسابان باید تسلط کامل بر قوانین و مقررات داشته باشند، گفت: بدون شک آگاهی بر قوانین موجب پیشگیری از هزینه های سنگبن بر دوش دولت می شود.

استاندار عنوان کرد: ذیحساب نباید نقش مچ گیری داشته باشد بلکه با اهتمام ویژه ای بسترسازی و ریل گذاری برای انجام بهتر امور دستگاه مربوطه انجام دهد.

 احمدی با بیان اینکه، قوانین موجود در کشور صراحت کافی را ندارند، گفت: در این دوره باید اتاق شیشه ای برای حوزه مالی ایجاد کنیم و در زمینه اصلاح ساختارها با توجه به کوچک بودن استان می توان به صورت پایلوت حسابداری تعهدی انتخاب شود.

 وی با بیان اینکه در برخی موارد احساس شده که در کشور جزیره ای عمل می شود و هرکسی سعی می کند فقط جزیره خود را سرسبز کند، افزود: در چنین مواردی نوعی بی قانونی است و بدون شک قانونگرایی و تبعیت از قانون به نفع همگان  خواهد بود.

احمدی خاطرنشان کرد: در نشست استانداران با وزیرکشور مسئله تامین اجتماعی مطرح می شود تا از توقف و رکود پروژه های عمرانی جلوگیری گردد.

 وی عنوان کرد: در بسیاری از بیمارستان ها و نهادهای دولتی دستگاه ها و اموال بسیاری بلا استفاده خاک می خورد و پس از مدتی قابل استفاده نیستند و امین اموال در این زمینه نقش ویژه ای بر عهده دارد.

استاندار به تلاش برای شفاف سازی امور منابع ای و ایجاد فرصت های برابر در رونق کسب و کار در همه نقاط استان تاکید کرد و گفت: حمایت از سرمایه گذار، تولید، اشتغال و صادرات و نظارت، کنترل و جلوگیری از هدر روی منابع در این حوزه ها به رشد و توسعه آینده استان شتاب می بخشد.

احمدی همچنین با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته متوسط صادرات استان 4 میلیارد تومان بود، افزود: این مسئله در حالی است که استان چهارمحال بختیاری علی رغم اینکه جمعیت زیادی هم ندارد در این بازه زمانی حدود 300 میلیارد تومان صادرات داشته است.

وی تصریح کرد: باید یک جهش صادراتی داشته باشیم و واحدهای تولیدی مثل کارخانه آجر دهدشت و سیمان مارگون که ظرفیت های خوبی برای صادرات دارند را تقویت کرد و مشکلات پیش روی آنها را مرتفع ساخت.



تاریخ انتشار : 8 بهمن 1396 17:43



» اخبار مرتبط:

  • استخدامی های غیرقانونی در استان را رصد می کنم/ از دادن وعده های بی سرانجام ...
  • استاندار کهگیلویه وبویراحمد: 350 میلیارد ریال از کمک های فنی اعتباری به زود ...
  • چالشهاومشکلات ذیحسابان کهگیلویه و بویراحمد
  • پیشتازی کهگیلویه وبویراحمد در تخلفات اداری و استفاده از بیت‌المال
  • وظیفه نظارتی مجلس باید کامل و پایدار باشد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler