مشروح اخبار


» «عبور از دلبستگی »نماد جدیدی از ترویج فرهنگ شهید و شهادت در این دنیای خاکی است



ویژه برنامه عبور از دلبستگی که در ستایش مادر شهید قادر خیراندیش که در راه دفاع از آرمان های انقلاب و نظام از تک فرزندش گذشت با استقبال مسئولان و اقشار مردم، در زادگاه شهید، روستای چهارمه برگزار شد. به گزارش حرف مردم،امام جمعه بهبهان در این آئین که عصر چهارشنبه برگزار شد، گفت: عظمت […]

ویژه برنامه عبور از دلبستگی که در ستایش مادر شهید قادر خیراندیش که در راه دفاع از آرمان های انقلاب و نظام از تک فرزندش گذشت با استقبال مسئولان و اقشار مردم، در زادگاه شهید، روستای چهارمه برگزار شد.

به گزارش راک نیوز،امام جمعه بهبهان در این آئین که عصر چهارشنبه برگزار شد، گفت: عظمت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون و مدیون خون شهدا است.

حجت الاسلام  سید قدرت الله ناصری افزود: هیچگاه نباید آرمان های انقلاب اسلامی فراموش شود و این انقلاب به آسانی به دست نیامده که آن را از یاد ببریم.

ناصری ولایت پذیری را سفارش وصیت نامه اکثر شهدا دانست و بیان کرد: ولایت پذیری به عنوان رکن اصلی دین و انقلاب از وصایای شهدا محسوب می شود.

وی افزود: حقانیت حرکت شهیدان مبارزه علیه ظلم و ستم است و نزد خداوند عملی با ارزش تر از آن و خونی رنگین تر از خون شهید نیست.

امام جمعه بهبهان گفت: بر اساس آموزه های دینی، انبیا، علما و شهدا روز قیامت شفاعت می دهند و همه ما مسئول و غیر مسئول وظیفه داریم به وصایای شهداه عمل کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه هم با اشاره به اهمیت بزرگداشت یادواره شهدا گفت : تا کنون ۹ یادواره فاخر برای پاسداشت آرمانهای شهدا در شهرستان کهگیلویه برگزار شده است.

سیدکمال الدین دولتخواه افزود :یادواره عبور از دلبستگی به پاس رشادت های مادر شهید قادر خیراندیش که در راه دفاع از آرمان های انقلاب و نظام از تک فرزند خود گذشت برگزار شده که این مادران درس عزت ، آزادگی و ایثار را به دیگران آموختند و امروزه باید از این گنجینه های بزرگ به خوبی تقدیر کرد .

وی گفت :در دهه فجر امسال نیز یادواره شهید روحانی سید علی نورالدینی اولین شهید انقلاب شهرستان ، در دهدشت برگزار می شود .

شهید سید قادر خیر اندیش سال ۱۳۳۵ در شهرستان کهگیلویه به دنیا آمد و با داشتن چهار فرزند عازم جبهه های نبر د حق علیه باطل شده و سرانجام شانزدهم اسفند ماه سال ۶۶ در شهر سقز کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد ، زیارتگاه این شهید والا مقام در روستای چهارمه از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه واقع شده است.



تاریخ انتشار : 12 بهمن 1396 08:17



» اخبار مرتبط:

  • ویژه برنامه عبور از دلبستگی پاسداشت شهید سید قادر خیراندیش در روستای چهار م ...
  • اقدام ارزشمند سید کمال الدین دولت‌خواه در برگزاری یادواره شهدای در امتداد غ ...
  • یادواره 61کبوتر خونین بال بخش چاروسا با حضور مهمان کشوری برگزار می شود+زمان ...
  • یادواره 91 شهید باشت با حضور گسترده مردم و مسئولان در مصلای این شهر برگزار ...
  • یادواره ی 360 شهید گچساران برگزار می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler