مشروح اخبار


» مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری منصوب شد/جزییات



طی حکمی از سوی استاندار مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری منصوب شد

به گزارش راک نیوز،طی حکمی از سوی دکتر احمدی استاندار‌ کهگیلویه و بویراحمد مدیر کل دفتر امور روستاها و شورا ها منصوب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری کشور اختصاص داده شده است. 

وی گفت: برای تشویق روستائیان برای ماندگاری در روستا‌ها باید اشتغال پایدار را در این مناطق ایجاد کرد. 

فیلی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ منابع و تسهیلات جهت ایجاد اشغال در روستاهای استان پیش بینی شده است. 

وی با اشاره به اینکه میانگین کشوری جمعیت روستایی استان از نرم کشوری بالا‌تر است، تصریح کرد: بیش از ۴۵ درصد استان را جامعه روستایی تشکیل می‌دهند و باتوجه اینکه زیرساخت‌های حداقل در روستا ایجاد شده باید زمینه اشتغال پایدار روستایی را ایجاد کرد. 

داریوش مظفر مدیرکل سابق دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، اظهار داشت: سند توسعه روستایی برای نخستین بار در استان تدوین شد. 

وی عنوان کرد: بیش از ۸۴ دستگاه ماشین آلات برای دهیاری‌های استان خریداری شد و برای جمع آوری پسماند روستایی یک روستا به عنوان پایلوت انتخاب شد. 

سید خدادوست موسوی مدیرکل جدید دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: نبود اشتغال پایدار در روستا‌ها موجب افزایش مهاجرت و رشد حاشیه نشینی و به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی در استان شده است. 

وی تاکید کرد: علی رغم وجود این مشکلات ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری و کشاورزی در استان وجود دارد که باید با شناسایی آن‌ها زمینه اشتغال و توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت را فراهم کرد. 

وی افزود: به طور قطع با شناسنامه دار شدن روستا‌ها می‌توان بخش مهمی از مشکلات جامعه روستایی را برطرف کرد و همچنین می‌توان از ظرفیت بنیادهای خیریه برای توسعه روستا‌ها استفاده کرد. 

در این آیین از زحمات داریوش مظفر تقدیر شد و سید خدادوست موسوی به عنوان مدیرکل امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.



تاریخ انتشار : 16 بهمن 1396 13:57



» اخبار مرتبط:

  • رئیس بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • مدیرشیلات کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد
  • رئیس جدیدآب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه منصوب شد
  • مدیران کل جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler